Shippn

Important Things to Know:

These tips are generated by AI, based on customer reviews from the past year

Our reviews are monitored for authenticity

On SmartCustomer, businesses may not offer incentives or pay to remove reviews. Read more about our Review Guidelines and the process we have against fake reviews.

Shippn Reviews Summary

Positive Highlights

  • Enables purchases from international retailers that don't ship directly to the buyer.
  • Many hosts provide frequent updates and responsive communication throughout the process.
  • Shipping can be very fast, with some packages arriving within a week.

Negative Highlights

  • Shipping costs may increase unexpectedly or include hidden fees.
  • Damaged items may not be adequately compensated, with blurry inspection photos used as evidence.
  • Some hosts are unresponsive or unavailable, causing delays and frustration.
This summary is generated by AI, based on customer reviews from the past year

Most commonly discussed topics

The most helpful reviews behind these summaries

Apr 22, 2026

Amazing first experience with Shippn. They helped me buying two very limited edition items in Singapore at an exclusive high end retailer. The service was excellent (thanks to Renuka!) and very fast, everything within a week including shipping form, another continent.

Oct 27, 2025

I had a really bad experience with this company. They doubled my shipping cost for no reason and haven't responded to any of my messages. Very unprofessional. I wouldn't recommend using them — there are much better options out there. This company seems like a scam. I'd stay away.

Jul 10, 2026

My experience with Shippn was disappointing from start to finish. The host I selected for my shipment, Richard, sent poor-quality photos of my items, failed to notify me that they had arrived damaged, and informed me only after receiving my package that he would be away on vacation for more than a week before shipping it. This delayed my order unnecessarily and could have been avoided had his availability been communicated in advance. When I asked about the excessive cost of shipping, Richard suggested shipping four separate packages even though all four items weighed less than an ounce each. That would have increased shipping costs, a complete contradiction of my concern. I was also charged a mandatory $15 USD insurance fee despite the carrier already providing coverage that exceeded the value of my purchase (approximately $16 AUD). I was not given the option to waive the additional insurance - a clear money grab by Shippn. The most concerning part of my experience came after the transaction. I submitted a factual 2-star review of Richard through Shippn, but it has not appeared on his profile. Instead, I was contacted and asked to provide additional feedback. While I cannot speak to Shippn's overall review moderation practices, my own experience has left me questioning whether the reviews displayed on the platform present a complete picture of customer experiences. This is concerning as many customers select their shipping host based off the reviews presented. Falsely curating reviews is misleading. Overall, I found the service expensive, the communication poor, the host's performance unsatisfactory, and the review process lacking transparency. I would not use Shippn again and would definitely caution loved ones from using it.

May 2, 2026

I used Shippn to get a package from Germany. They quickly got me set up with someone I could forward my stuff to and they would get it to me. The host messaged me often and kept me up to date from the time the package was in transit to them and then in transit to me! Very quick and easy!

Jun 4, 2026

I give shippin a shot and it worked. Finding doujinshi of kingdom hearts is hard and it's even harder to find my favorite ships. I found an artist that did larxene/marluxia doujinshi but they only ship their work in Japan with Shippin I was able to get the comic I always wanted brought to the USA.

Feb 24, 2026

Ordered 2 away products that were sold out in the US but Canada had stock so I used shippn for the first time. I insured both packages but spent nearly $600 + for just my train bag alone. When I received the product there was a scratch on the handle that was very noticeable. Disappointed that I cannot return the package due to it not being sold in the US anymore. The shipper sent out blurry images so blurry you cannot see the away writing and due to this they are not holding up their end of the bargain and blaming ME for the scratch. CSR is saying the first picture attached to this email is their determination that there was no scratch on the handle but as you can see you cant even see the away writing on the handle so if cant see that how can you tell if there was a scratch on it. They offered me $40 for my troubles on a $600+ item. I can't even resale it for full price due to the scratch. Wishing I never did this. When using this make sure you get PLENTY OF PICTURES FROM THE SHIPPER BEFORE BEING SHIPPED OUT

May 5, 2026

I've used shippin for several years an love it. Bart M. Is an amazing host an does a great job. He handles all my packages with the utmost care!

Jun 8, 2026

I was really happy with the type of service they provided for me when I bought my item from out of the country, they walk you through every step and always respond ba k I'm a timely matter when I had questions, and the Host in Mexico was really helpful and gave me updates on every single step as he was going through, very happy with this service?

May 1, 2026

DO NOT RECOMMEND - extremely high & hidden fees. I had to pay over $74 in DHL shipping for a small package (0.5 kg, about 11cm x 12cm x 3cm) and some other fees which resulted in $120+ in costs. In addition, the items I purchased had a discount code, which the shopper/proxy used -- but I wasn't refunded for that discount. Very scammy, would never use again.

May 8, 2026

Really nice service! Great support from the host and the support! Host was always very helpful and precise in the communication

May 1, 2026

Amazing service and shipping was fast my host was the best with amazing customer service. I would definitely use Shippin again

Apr 12, 2026

Everything was smooth and delivered on time! I was notified about everything about my package. I would use them again

Reviews

Write a review
4.0
Reviews 110
5 Stars
67%
4 Stars
5%
3 Stars
1%
2 Stars
3%
1 Star
25%

Canada
1 review
0 helpful votes
Follow Arthur T.
Unfollow Arthur T.
Share Review
Report Review
Wonderful service every time
October 6, 2026

Terrific service! This is the third time I have used Shippn to purchase and ship items from Belgium to my home in Canada. Dante was the buyer who handled everything—from the purchase, to delivery, to packaging, and to shipping, all while communicating with me every step of the way. A+

Date of experience: October 5, 2026
Canada
1 review
0 helpful votes
Follow Makan G.
Unfollow Makan G.
Share Review
Report Review
Timely and reliable
August 19, 2026

I used Shippn to purchase a car accessory that wasn't available in my country. I used their Buy For Me service to place the order, followed by their host service to have it reshipped to Canada.

Everything was quick, efficient, and straightforward. I received my order exactly two weeks after placing it, with full tracking throughout the shipment.

The item was purchased in Germany and successfully delivered to Canada. Very happy with the service and would definitely use Shippn again!

Date of experience: August 17, 2026
California
1 review
0 helpful votes
Follow Lauren A.
Unfollow Lauren A.
Share Review
Report Review
Falsely Curating Host Reviews and Feedback
July 10, 2026

My experience with Shippn was disappointing from start to finish.

The host I selected for my shipment, Richard, sent poor-quality photos of my items, failed to notify me that they had arrived damaged, and informed me only after receiving my package that he would be away on vacation for more than a week before shipping it. This delayed my order unnecessarily and could have been avoided had his availability been communicated in advance.

When I asked about the excessive cost of shipping, Richard suggested shipping four separate packages even though all four items weighed less than an ounce each. That would have increased shipping costs, a complete contradiction of my concern.

I was also charged a mandatory $15 USD insurance fee despite the carrier already providing coverage that exceeded the value of my purchase (approximately $16 AUD). I was not given the option to waive the additional insurance - a clear money grab by Shippn.

The most concerning part of my experience came after the transaction. I submitted a factual 2-star review of Richard through Shippn, but it has not appeared on his profile. Instead, I was contacted and asked to provide additional feedback. While I cannot speak to Shippn's overall review moderation practices, my own experience has left me questioning whether the reviews displayed on the platform present a complete picture of customer experiences. This is concerning as many customers select their shipping host based off the reviews presented. Falsely curating reviews is misleading.

Overall, I found the service expensive, the communication poor, the host's performance unsatisfactory, and the review process lacking transparency. I would not use Shippn again and would definitely caution loved ones from using it.

Date of experience: July 4, 2026
Shippn H. — Shippn Rep
3 months ago

Hi Lauren,

Thank you for taking the time to share your experience.

We're genuinely sorry that your experience with Shippn did not meet your expectations. We understand how frustrating it must have been to encounter delays, receive insufficient photos of your items, and experience communication that left you feeling unsupported. This is not the standard of service we aim to provide.

After reviewing your case, we issued a full refund of all fees paid to Shippn as a gesture of goodwill, as we recognized that your experience fell short of what you should have received.

We would also like to address your concern regarding your host review. Your review was never removed or intentionally withheld. When our team received your feedback, we reached out to gather additional details so we could fully investigate the situation and take appropriate action. Following our review, your feedback has been approved and is now visible on the host's profile. We apologize if the review process was not communicated clearly, as we understand how this may have led to the impression that your feedback was being filtered.

Your comments regarding host communication, item inspection, and transparency have been shared internally and are being used to help improve our processes. Feedback like yours is important to us and helps us identify areas where we need to do better.

While we regret that your first experience with Shippn was a disappointing one, we appreciate you giving us the opportunity to review your case and sincerely thank you for your feedback.

Nevada
1 review
1 helpful vote
Follow Mario A.
Unfollow Mario A.
Share Review
Report Review
Great support and customer service
June 8, 2026

I was really happy with the type of service they provided for me when I bought my item from out of the country, they walk you through every step and always respond ba k I'm a timely matter when I had questions, and the Host in Mexico was really helpful and gave me updates on every single step as he was going through, very happy with this service?

Date of experience: June 3, 2026

See reviews of sites as you browse!
Get the Chrome Extension.

Ohio
1 review
0 helpful votes
Follow Vivian M.
Unfollow Vivian M.
Share Review
Report Review

I give shippin a shot and it worked. Finding doujinshi of kingdom hearts is hard and it's even harder to find my favorite ships. I found an artist that did larxene/marluxia doujinshi but they only ship their work in Japan with Shippin I was able to get the comic I always wanted brought to the USA.

Date of experience: June 2, 2026
Italy
1 review
0 helpful votes
Follow Guido R.
Unfollow Guido R.
Share Review
Report Review
Great Service
May 8, 2026

Really nice service! Great support from the host and the support! Host was always very helpful and precise in the communication

Date of experience: April 18, 2026
Jessie M.Verified user
Pennsylvania
1 review
0 helpful votes
Follow Jessie M.
Unfollow Jessie M.
Share Review
Report Review
I love using shippn
May 5, 2026

I've used shippin for several years an love it. Bart M. Is an amazing host an does a great job. He handles all my packages with the utmost care!

Date of experience: May 1, 2026
Illinois
1 review
0 helpful votes
Follow Sam A.
Unfollow Sam A.
Share Review
Report Review
Very quick and communicative
May 2, 2026

I used Shippn to get a package from Germany. They quickly got me set up with someone I could forward my stuff to and they would get it to me. The host messaged me often and kept me up to date from the time the package was in transit to them and then in transit to me! Very quick and easy!

Date of experience: April 30, 2026
Illinois
1 review
0 helpful votes
Follow Marlon s.
Unfollow Marlon s.
Share Review
Report Review
Amazing service
May 2, 2026

Amazing service and shipping was fast my host was the best with amazing customer service. I would definitely use Shippin again

Date of experience: April 29, 2026
District of Columbia
1 review
0 helpful votes
Follow Y C.
Unfollow Y C.
Share Review
Report Review
DO NOT RECOMMEND - extremely high & hidden fees
May 2, 2026

DO NOT RECOMMEND - extremely high & hidden fees. I had to pay over $74 in DHL shipping for a small package (0.5 kg, about 11cm x 12cm x 3cm) and some other fees which resulted in $120+ in costs. In addition, the items I purchased had a discount code, which the shopper/proxy used -- but I wasn't refunded for that discount. Very scammy, would never use again.

Date of experience: April 14, 2026
NL
1 review
0 helpful votes
Follow Anthony S.
Unfollow Anthony S.
Share Review
Report Review
Amazing first experience with Shippn
April 22, 2026

Amazing first experience with Shippn. They helped me buying two very limited edition items in Singapore at an exclusive high end retailer. The service was excellent (thanks to Renuka!) and very fast, everything within a week including shipping form, another continent.

Date of experience: April 20, 2026
GB
1 review
0 helpful votes
Follow Lola A.
Unfollow Lola A.
Share Review
Report Review
Terribly expensive service
April 12, 2026

The service was three times more expensive than if I had used eBay to send my goods to me; the customer service was not good at all

Date of experience: April 6, 2026
Shippn C. — Shippn Rep
6 months ago

Hi,

Thank you for your review on Shippn!

Our shipping prices are available on our website, and they can be calculated before creating an order with us: https://www.shippn.com/pricing

Not that the item value does not make a difference in the shipping price. The shipping cost is calculated based on either the actual weight of your package or its volumetric weight, depending on which is greater.

To break it down for you, volumetric weight is derived from the dimensions of your package. For example, if your package measures a* cm in length, b* cm in width, and c* cm in height, the volumetric weight is calculated as follows:

Volumetric Weight= a* x b* x c* / 5000 = *kg

This calculated volumetric weight is then used in the determination of the shipping cost.

Since we could not identify your specific order because there are no details in your review, we could not offer a detailed response. Please let us know if you have further questions. We hope to see you again in the future.

Kind regards.

North Carolina
1 review
0 helpful votes
Follow Shakira L.
Unfollow Shakira L.
Share Review
Report Review
Canada shipping
April 12, 2026

Everything was smooth and delivered on time! I was notified about everything about my package. I would use them again

Date of experience: April 10, 2026
Charles L.Verified user
Wisconsin
1 review
1 helpful vote
Follow Charles L.
Unfollow Charles L.
Share Review
Report Review
Stay away from this greedy company
March 30, 2026

My items value was 528 USD. Paid initial fees of 111.79 USD. Paid 84.52 USD due to Canada fee difference. I was asked to pay an other 86.78 USD due to final checkout difference. After I questioned about it, 86.78 USD was changed to 38.1 USD (they said it was miscalculation) and I paid that. Again, I had to pay $138.5 USD due to import fee. At the end, DHL charged me 282.84 USD again for import fee. No one could do an adit for the charges for me. Don't use its service. They will ask for a lot more money later on once your items are bought. Stay away

Date of experience: March 24, 2026
Shippn H. — Shippn Rep
7 months ago

Hello,

Thank you for your feedback and for sharing your experience with us.

We completely understand your concern. However, please note that the product you choose to purchase and the country you request us to ship from are determined by you. In some cases, additional charges such as import fees may occur, and in order to prevent any loss on behalf of our hosts, we may need to reflect these costs.

Since we did not receive any objection or response from you regarding this matter, your order was processed accordingly. That said, if you had raised a concern, we would have been happy to review the situation together and assist you with options such as returning the item if possible.

We truly value your experience and would be glad to make it right. Please feel free to contact us through your order so we can assist you further.

Best regards,
Shippn

Texas
1 review
0 helpful votes
Follow Megan B.
Unfollow Megan B.
Share Review
Report Review
Damaged product with no accountability
February 24, 2026

Ordered 2 away products that were sold out in the US but Canada had stock so I used shippn for the first time.

I insured both packages but spent nearly $600 + for just my train bag alone. When I received the product there was a scratch on the handle that was very noticeable. Disappointed that I cannot return the package due to it not being sold in the US anymore.

The shipper sent out blurry images so blurry you cannot see the away writing and due to this they are not holding up their end of the bargain and blaming ME for the scratch.

CSR is saying the first picture attached to this email is their determination that there was no scratch on the handle but as you can see you cant even see the away writing on the handle so if cant see that how can you tell if there was a scratch on it.

They offered me $40 for my troubles on a $600+ item. I can't even resale it for full price due to the scratch.

Wishing I never did this. When using this make sure you get PLENTY OF PICTURES FROM THE SHIPPER BEFORE BEING SHIPPED OUT

Date of experience: February 11, 2026
Shippn C. — Shippn Rep
8 months ago

Hi Megan,

Thank you for your review.

As discussed in our previous email correspondence, your host shared photos of the item before shipment, and the images we received did not show any visible scratches on the handle at that time. We also later sent you the original high-resolution version of the same image so it could be reviewed more clearly.

At Shippn, items are documented with photos before they are shipped, specifically to help verify their condition and protect both buyers and shippers in situations like this. Based on the documentation provided before shipment, the bag appeared to be in good condition when it was sent. Because of this, the scratch may have occurred during transit or handling by the carrier.

Unfortunately, cosmetic scratches of this nature are typically not accepted by carriers such as DHL for damage claims, which limits the type of claim we can open through the carrier. Despite this limitation, we issued a $40 refund of the shipping cost as a goodwill gesture and also offered to review repair options if a repair service could assess the damage.

In your last message, you mentioned a possible replacement handle. We asked for the item link so we could review it and see how we could assist further, but we have not yet received a response. We remain open to continuing the conversation and reviewing possible solutions with you.

Please feel free to contact our support team again with the item link or repair details so we can continue working toward a resolution.

Best regards,
Shippn Team

Texas
2 reviews
1 helpful vote
Follow Josh J.
Unfollow Josh J.
Share Review
Report Review
Scam website, avoid!
November 23, 2025

Scam website that steals your money. They literally will cancel your order immediately without a valid reason and refuse to refund the first $100 of it. AVOID AT ALL COSTS! Crooks who need to be sued. Horrible scam!

Date of experience: November 24, 2025
Shippn C. — Shippn Rep
8 months ago

Hi Josh,

The Buy For Me order fee and bank fees are stated as non-refundable on the order creation page, and you have checked the confirmation box regarding this condition before you made a payment while creating the order.

We have refunded the BFM fee to your payment method despite this condition, before you wrote this comment, because you did not receive a service, and we did not want you to have a bad experience with us. Note that this is done only for your satisfaction, and it is not usually done. So the non-refunded amount to your payment method is not $100USD, it is only the $40.62 USD of Bank Fees. As we explained earlier, this amount is taken by the bank, not us, as it covers the transaction fees.

You have submitted a request to purchase 5 prohibited items to be shipped to the USA. You can clearly see that the items you wanted to purchase are prohibited: https://www.shippn.com/en/prohibited-items.

You have received an explanation and a notice regarding the cancellation reason; the order wasn't canceled for no reason, and the reason for cancellation is valid.

We hope you will have a better experience with us in the future.

Kind regards.

Saudi Arabia
1 review
0 helpful votes
Follow Meshal A.
Unfollow Meshal A.
Share Review
Report Review
Do not trust this company
October 27, 2025

I had a really bad experience with this company. They doubled my shipping cost for no reason and haven't responded to any of my messages. Very unprofessional. I wouldn't recommend using them — there are much better options out there. This company seems like a scam. I'd stay away.

Date of experience: October 6, 2025
Shippn C. — Shippn Rep
8 months ago

Hi Meshal,

Thank you for your review. We’d like to provide some clarification regarding your order.

When the order was created, an estimated package weight of 0.5 kg and dimensions of 10 × 3 × 18 cm were entered by you. These figures were provided as your own estimate and do not reflect the actual measurements.

Once the item arrived at the host’s address, it was measured accurately at 0.6 kg with dimensions of 10 × 28 × 28 cm, and these updated details were added to your order accordingly.

In addition, a repacking service was requested for extra protection, and the associated repacking fee reflects the cost of this service.

We can confirm that the final shipping charge was calculated correctly based on the verified weight, dimensions, and requested services.

If you have any further questions, please feel free to reach out to our support team—we’re here to help.

Illinois
1 review
0 helpful votes
Follow RL W.
Unfollow RL W.
Share Review
Report Review

I WAS IN NEED OF A PERSONAL SHOPPER FOR YEARS BECAUSE I LIVE IN THE USA BUT I NOTICED YEARS AGO THAT PLACES LIKE THE UK, IRELAND, FRANCE, ITALY AND CANADA USUALLY HAS EARLIER RELEASES AND EVEN BETTER COLOR-WAYS WHEN IT COMES TO FASHION, JUST AS I WAS ABOUT TO THROW IN THE TOWEL ON MY SEARCH I DISCOVERED SHIPPN AND AN ENTIRELY NEW WORLD HAS OPENED UP FOR ME WHEN IT COMES TO MY SHOPPING EXPERIENCE, SHIPPN IMO IS THE BEST THING SINCE SLICED BREAD.

Date of experience: April 7, 2025
Arizona
1 review
1 helpful vote
Follow Stephen K.
Unfollow Stephen K.
Share Review
Report Review
Shippn was great
April 7, 2025

I had a chance to order a prize from my favorite game show. I had to order it from the UK Ebay and had it shipped to a house, who quickly sent it to me. The communication was clear from the beginning. I want to use again. The teapot looks amazing.

Date of experience: April 7, 2025
Illinois
1 review
0 helpful votes
Follow Jenn H.
Unfollow Jenn H.
Share Review
Report Review
Love this service
July 18, 2025

I've used it 6 times from 2 different countries. I've found two amazing hosts in both countries and love that I can access products I wouldn't otherwise be able to get. Very happy with everything. It would be nice to get more deals for shipping though but other than that it's great.

Date of experience: March 24, 2025