Check out our latest communities fighting
AI scams on Reddit and Facebook

business logo of 1A Auto

1A Auto

2.2

On SmartCustomer, businesses may not offer incentives or pay to remove reviews. Learn more about our Review Guidelines.

How would you rate 1A Auto?
grey stargrey stargrey stargrey stargrey star

1A Auto Reviews Summary

1A Auto has a rating of 2.2 stars from 506 reviews, indicating that most customers are generally dissatisfied with their purchases. Reviewers dissatisfied with 1A Auto most frequently mention customer service, return shipping and wrong parts. 1A Auto ranks 693rd among Auto Parts sites.

service
111
value
108
shipping
111
returns
89
quality
106

We monitor reviews for authenticity

Pennsylvania
1 review
0 helpful votes
Follow Thomas J.
Unfollow Thomas J.
Share Review
Report Review

I received my order of a complete brake set including rotors and ceramic pads for my 2008 Mustang.
Brake pads incorporate 2 each return springs peened in place.
During installation, 1 return spring and retainer separated from pad due to poor peening.
Complete set required removal, contacted 1AAUTO for warranty support.
Initial company response denied warranty claim, followed by agreement for brake pad refund.
Warranty support was greatly appreciated & I have revised my rating from 1 star to 4.
Tom J

Date of experience: July 7, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

Thank you so much for your review Thomas! We look forward to assisting you with your next repair.

Illinois
1 review
0 helpful votes
Follow Dana M.
Unfollow Dana M.
Share Review
Report Review

Slow Shipping
August 5, 2020

Recently made an order from 1A Auto for an O2 sensor weighing approximately 0.2 lbs. The package took 12 days to arrive from Kansas to Illinois.

Date of experience: July 6, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

I am so sorry to hear about this Dana; this is never the type of customer service experience that we strive for. Please message me your name and PO # associated with your order so that I can take a look.

Texas
1 review
1 helpful vote
Follow Vernon B.
Unfollow Vernon B.
Share Review
Report Review

The parts were falling out of the box when i got them. 2 parts got lost in shipping. Resend 3-5 more days. Asked if they could make it up by throwing in 2 wheel bearings or discount. DENIED! For my business truck which will still be out of commission for 3-5 more days plus install due to the terrible company processes. The parts look great!

Date of experience: June 30, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

Good morning Vernon, I am so sorry to hear about this; this is never the kind of customer service experience that we strive for. If you could please message me your PO number associated with the order, I will take a look right away.

Germany
1 review
1 helpful vote
Follow Liam H.
Unfollow Liam H.
Share Review
Report Review

Sent them email about damaged radiator it arrived with a beat up box, and I'm sure it was sent out that way as never had big problem with fedex delivery still waiting for reply, and don't even waste your time calling them you be waiting for ever

Date of experience: June 25, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

Good morning Liam,

I am so sorry to hear about this; this is never the kind of customer service experience that we strive for. If you could please provide me with your PO # and name associated with the order, I will take a look right away.

Indiana
1 review
8 helpful votes
Follow Nicholas C.
Unfollow Nicholas C.
Share Review
Report Review

Returns
June 23, 2020

They are great as long as you dont need to return parts. They wont back there parts fit guarantee. Their filters wont allow you to enter engine size. Purchased parts early while I had the money as I knew eventually my car would need a tune up. Since I did that and parts are past 60 days they are not willing to help or exchange and parts. Their customer service goes down hill if they arent making money

Date of experience: June 23, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

Good afternoon Nicholas, I do understand your frustration. Unfortunately, it is explicit on our website that our warranty deadline is 60 days. I am sorry for this inconvenience and hope to assist you with future repairs.

Arizona
1 review
1 helpful vote
Follow John B.
Unfollow John B.
Share Review
Report Review

Integrity
June 22, 2020

We dropped a roll of fake grass on the side mirror of the Tahoe. Chevy wanted 1200 to replace. A1 Auto charge approx $200 and my 14 year old watched a video and installed it. Michael Green CEO, you are running an amazing company. Thank you.

Date of experience: June 21, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

Thank you so much for your review John! Your story is a perfect example of what we are striving for at 1A Auto: empower our customers to forego the needlessly exorbitant prices to save money and perform their own auto repairs. We look forward to assisting you with your next repair!

Maryland
1 review
12 helpful votes
Follow Christian S.
Unfollow Christian S.
Share Review
Report Review

Wait times
July 20, 2020

I ordered a replacement door handle from 1aauto when mine suddenly broke on my truck, I expected speedy delivery so I could get back to work, but instead I waited over a week for the part to arrive and it never showed. I'm currently on hold and have been for the past 15 minutes with an "estimated wait time of less than 1 minute." I'll never shop here again and I will encourage my friends to avoid them too.

Date of experience: June 20, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

Christina, I am so sorry to hear about this; this is never the kind of customer service experience that we strive for. If you could please message me the PO # associated with your order, I want to take a look at this right away.

Texas
1 review
1 helpful vote
Follow Kasey M.
Unfollow Kasey M.
Share Review
Report Review

We ordered wheel bearings for a 2009 GMC Sierra and received wheel bearings for the older model. 1A auto wanted me to pay for shipping and I was told I need to pay for shipping because I ordered the parts. I said I put in for my vehicle and the customer service agent argued with me telling me I put the correct year and make but I put for Savannah not Sierra. There is no GMC Savannah! He did finally send me a label to ship the parts back but ended with I put in the incorrect vehicle!

Date of experience: June 15, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

Kasey, I am so sorry to hear about this; this is never the kind of customer service experience that we strive for. If you could please message me the PO # associated with your order, I want to take a look at this right away.

New York
1 review
1 helpful vote
Follow John F.
Unfollow John F.
Share Review
Report Review

Purchased a part that stated "Gaurunteed to fit Mazda 3"... However it didn't fit all Mazda 3s. Have to pay to return in. I should have read through the details more, but why make a statement like that. Frustrating

Date of experience: June 12, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

Good morning John. I am so sorry to hear about this. Please message me the PO # associated with your account so that I can take a look.

Arizona
1 review
0 helpful votes
Follow Jim Z.
Unfollow Jim Z.
Share Review
Report Review

They do not stand behind products when they make the mistake in ordering. They told me the part number to order using my VIN. I took the part to my mechanic and he charged $175.00 to install and aim. They told me it was horrible to install them. I called 1A Auto and all they told me wrong part number based on VIN rep gave me previously. All they are willing to do is refund my money after I ship the headlights back.

I am out $175.00 and I have no headlights now. I realize and am fine with the cost for th install. Now I have to repay to have them uninstalled, than install new ones which is just wrong because it was 1a Auto fault that they did not fit.

My order number was

Date of experience: June 10, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

Jim, I completely apologize for this inconvenience--this is never the kind of customer service experience that we strive for. Even though it does not sufficiently cover the extent of your troubles, I am glad to hear that our support team refunded your purchase in full. Again, we deeply apologize and hope to assist you in the future.

Texas
1 review
0 helpful votes
Follow Chris S.
Unfollow Chris S.
Share Review
Report Review

I ordered a suspension kit for my Ford F 150. It appears I ordered the wrong kit as my truck was made before 11/2004. Also had an issue with the ball joints as they would not press into the A arm. One of the ball joint was damaged. I had to go and buy my A arms locally to finish the job. Called this morning to get a refund and they offered my pennies on the dollar for these parts. Based on percentages, I should have received a $66 refund and they only credited $29. Talked to a CS rep and a supervisor and they were not accommodating in any way. Very disappointed with their lack of concern of a unhappy customer. Most likely will never order from this company again!

Date of experience: June 8, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

Good morning Chris, I am so sorry to hear about this; this is never the kind of customer service experience that we strive for. Yet my customer support team did make me aware that the refund amount was accurate: when parts in a kit arrive damaged, we refund for the individual cost of the part as it is listed in that kit. If you are researching the cost of the item as it is sold individually (not apart of a kit), you might think that you should have been refunded more money. But since our kits are more economical then buying each part individually, you would be receiving more money back then you should be if we refunded according to the individual price.

Again, I am so sorry to hear that you were not satisfied, and we do hope to assist you in the future.

Florida
2 reviews
0 helpful votes
Follow Shervin I.
Unfollow Shervin I.
Share Review
Report Review

Awful company
June 29, 2020

Received a defective item, sent item back for a refund and they wont give refund, dont buy anything from them.

Date of experience: June 5, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

Good morning Shervin. I am sorry to hear about this--unfortunately, we do not refund parts that are returned damaged without confirmation from the customer that it was received damaged. We hope to assist you with future repairs.

North Carolina
1 review
16 helpful votes
Follow MaryAnn S.
Unfollow MaryAnn S.
Share Review
Report Review

I had to replace 3 of my 4 power window regulators and found factory replacements at the most affordable prices from 1A Auto! They were prompt with shipping and their products were exactly as described and a perfect fit! Above and beyond that, the fact that they also give you free diy step by step videos takes them way above the competition! If it wasn't for their how-to videos I would not have been able to save over $200 in labor costs by doing it myself! I am ecstatic to rate 1A Auto 5 stars as they most definitely are deserving! I have one more window that still has its original window regulator and motor working, but I am so happy with the other 3 having brand new motors and regulators I am purchasing a new one for that last window before it breaks like the others did! Thank you 1A Auto! I'd be bailing water out of my car if it weren't for your diy videos and quality fairly priced parts!

Date of experience: May 29, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

MaryAnn, thank you so much for taking the time to write this review! Stories like yours are the reason why we do what we do. Our quality parts listed at competitive rates, coupled with our nearly 8k DIY videos, save customers from the exorbitant mechanic shops. Thank you again and we look forward to assisting you with your next repair!

Canada
1 review
1 helpful vote
Follow Xiaozhuang J.
Unfollow Xiaozhuang J.
Share Review
Report Review

The expected shipping time as they promised is 3-5 business days. After 7 days, I contacted them, they told me the expected shipping date will be another 10 days. After waiting for another 7 days, I did not see any updates from my shipping. After I contacted them, they told me that my shipping is LOST. Wasting my time on waiting the parts, and they could have told me earlier that the shipping is delayed and the shipping is LOST, so I can change to other options. But, they did NOTHING.

Date of experience: May 26, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

Hello Xiaozhuang, I am terribly sorry to hear about this; this is never the kind of customer service experience that we strive for. At 1A Auto, we understand that most people cannot wait idly by without their auto parts. I have reached out to our support them and they informed me that they are currently in communication with yourself. I know it does not make a tangible difference, but we do profusely apologize.

Canada
1 review
0 helpful votes
Follow Buyers S.
Unfollow Buyers S.
Share Review
Report Review

Received tail lights that were so bad quality they don't even fit. But for some reason, instead of just taking my word for it they want photos in order to return, and I had already taken the part back out and put the original back in, and I would have had to tear the inside of the trunk out to swap again. So I asked them if it would be OK if they waited since I was waiting on the salvage yard to get a car in I could harvest OEM lights from, and during that swap I would snap the photos they wanted of their defective part not fitting. They said:

"Thank you for contacting us. I apologize for any inconvenience this has caused you. We understand that you are waiting for OE replacements, and can wait for the photos. If at anytime you would like to set up a return for a refund please advise us and we will set that up for you. If you have any further questions or concerns please feel free to contact us. We look forward to hearing from you. Your Reference ID #: ORD******* Thank you, Nick R."

Notice their wording "can wait" and "at anytime."

Well after several more weeks of no-show of any compatible vehicles at the scrapyard I finally got tired of waiting and decided to go ahead and request the return. They refused, citing that I was out of the return window, even though the only reason for that was their insistence on photos (i. E. the customer is responsible for quality control on their garbage parts). Even after escalating this with customer service, I still have to pay for return shipping.

Absolutely disgusting company to deal with. Go with RockAuto, or pony up for OEM. 1A is not worth the trouble.

Date of experience: May 26, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

Hello, I am so sorry to hear about this; this is never the kind of customer service experience that we strive for. If you could please message me the PO number associated with your order, I would like to pass along this information to our customer support team.

Georgia
1 review
3 helpful votes
Follow Thaddeus M.
Unfollow Thaddeus M.
Share Review
Report Review

Parts do not last
June 18, 2020

I purchased 4 wheel hubs and several other suspension parts. Needless to say in less than two years I have replaced 3 of the four and the back end of my vehicle has started swaying after replacing rear stabilizer and components due to being worn after two years. They did refund me for a cv axle that was defective right out the box.

Date of experience: May 19, 2020
Massachusetts
1 review
0 helpful votes
Follow Ant V.
Unfollow Ant V.
Share Review
Report Review

The only reason I ordered the brake kit from 1A and not the 8 other websites that were actually cheaper is because they guaranteed a delivery the next day. Well the next day came and went. All they do is blame it on UPS. Of course you cannot get a hold of anyone at UPS so no updates where these parts are. Meanwhile my truck is on a left in all taken apart while my mechanic waits on parts that were supposed to be there today. I noticed they only reply to positive reviews. I will never order from this company again. Customer service? An apology is not customer service. What a joke

Date of experience: May 7, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

Good afternoon Ant. I am terribly sorry that your package did not arrive on time; this is never the kind of customer service experience that we strive and understand most people cannot afford to have their vehicles out of commission longer than anticipated. Please direct message me the PO number associated with your account.

Indiana
1 review
0 helpful votes
Follow Bob C.
Unfollow Bob C.
Share Review
Report Review

Got the perfect fit as advertised. Would buy from them again when in need of more parts.

Date of experience: May 4, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

We are elated to hear that Bob! Thank you for your review and we look forward to assisting you with your next repair.

Texas
1 review
0 helpful votes
Follow Mario Z.
Unfollow Mario Z.
Share Review
Report Review

Perfect fit!
May 4, 2020

This order came in quickly with no hassle at all. I really like that I had no problem with installing the equipment.

Date of experience: May 4, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

Thank you for your review Mario! We are also glad to hear that you had no problem installing. We look forward to assisting you with your next repair1

New York
2 reviews
0 helpful votes
Follow STEPHEN H.
Unfollow STEPHEN H.
Share Review
Report Review

1A Auto Review
May 1, 2020

Great quality parts, quick delivery, great price!
Thanks 1A Auto!

Date of experience: May 1, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

Thank you Stephen! Quality, efficiency, and economical; those are 3 of the themes that our company most focuses on. We look forward to assisting you with your next repair.

From the business

1A Auto empowers people to fix their own cars & save hundreds! Quality Auto Parts. Thousands of How-to Videos. USA Customer Support. Fast & Free Shipping.


1aauto.com
Westford, MA, United States
+84
See all photos