Check out our latest communities fighting
AI scams on Reddit and Facebook

business logo of 1A Auto

1A Auto

2.2

On SmartCustomer, businesses may not offer incentives or pay to remove reviews. Learn more about our Review Guidelines.

How would you rate 1A Auto?
grey stargrey stargrey stargrey stargrey star

1A Auto Reviews Summary

1A Auto has a rating of 2.2 stars from 506 reviews, indicating that most customers are generally dissatisfied with their purchases. Reviewers dissatisfied with 1A Auto most frequently mention customer service, return shipping and wrong parts. 1A Auto ranks 693rd among Auto Parts sites.

service
111
value
108
shipping
111
returns
89
quality
106

We monitor reviews for authenticity

Colorado
2 reviews
1 helpful vote
Follow Junior M.
Unfollow Junior M.
Share Review
Report Review

Defective axle
September 30, 2020

I ordered an axle and they sent me a defective one. I didn't know it was defective until I tried to drive my car. The bearings fell out immediately. I sent it back for a refund and they denied it. I ended up ordering an axle from UroTuning and its been working great since. Bad experience with 1aauto. Will never order anything from them anymore.

Date of experience: September 18, 2020
North Carolina
1 review
0 helpful votes
Follow Ty P.
Unfollow Ty P.
Share Review
Report Review

No problems
September 16, 2020

Couldn't find a windshield wiper reservoir for a car I'm building, 1A had it. Shipped promptly. Good fit, no complaints here. Will do business in the future. Simple as that!

Date of experience: September 15, 2020
Pam B. — 1A Auto Rep
over a year old

So grateful for your kind words and Thank You for sharing your review with us and the community.

Colorado
1 review
48 helpful votes
Follow joshua b.
Unfollow joshua b.
Share Review
Report Review

Caution with what you order
September 30, 2020

On the website when ordering a part just because you put in the information given for your vehicle does not guarantee it will fit as claimed. Bought a brake kit that does not fit my car even though it said it would. And now that the box has been opened it is not returnable. I have had decent luck with 1A Auto but due to no refund no exchange and not even a discount on the shipping for the correct part you have lost a customer. Be cautious and don't throw away hard-earned money

Date of experience: September 15, 2020
Utah
2 reviews
30 helpful votes
Follow Joel C.
Unfollow Joel C.
Share Review
Report Review

Wow, I am severely unimpressed with this company. After getting this part installed it breaks 2 months later. I sent in a message on their website to customer service and never heard back. After a while I figured I would call in. I have currently been on hold with their customer service line *******393 for 1 hour, 11 minutes, and 50 seconds. I have been told for at least 20 minutes that "the estimated wait time is less than 1 minute". Oh wait it gets better, it just changed to "the estimated wait time is 10 minutes". Seriously! WTF! **UPDATE** I was contacted this morning via Facebook message and email. They stated they do not do returns after 60 days. IF YOU ARE LOOKING FOR A CRAPPY PART THAT WILL BREAK SOON AFTER YOU BUY IT AND WANT TO GAMBLE WITH AN ALMOST NON EXISTENT RETURN POLICY THEN THIS IS THE COMPANY FOR YOU. OTHERWISE STAY FAR AWAY!

Date of experience: September 10, 2020
Michigan
1 review
1 helpful vote
Follow Shawn S.
Unfollow Shawn S.
Share Review
Report Review

Wrong parts
September 30, 2020

Shipped me wrong parts and won't exchange or return will never get parts from them again. Cant believe people actually get parts from them...

Date of experience: September 9, 2020
Alabama
1 review
19 helpful votes
Follow Scott S.
Unfollow Scott S.
Share Review
Report Review

Junk
September 30, 2020

Junk do not waste your time and money. These parts are junk. Inner and outter tierods lasted less than a year. 7000 miles. Called them about the lifetime warranty and after hours of waiting for them to call me back after being on hold for hours someone called me back that sound like he knew nothing about nothing. I told him his parts was junk and the company would not get another penny of my money. No way I'd put anymore of the junk on any customer or personal vehicle. GARBAGE!

Date of experience: September 8, 2020
Texas
1 review
0 helpful votes
Follow Julio M.
Unfollow Julio M.
Share Review
Report Review

Scamers
September 30, 2020

Be careful people when you try to get prt from your car 1Auto selling Chinese parts very very terrible product, on top of that the costumers service are crap, if you try get a refund for some reason they don't give your full money back they are scarmers

Date of experience: September 4, 2020
Maryland
1 review
0 helpful votes
Follow Edward L.
Unfollow Edward L.
Share Review
Report Review

Return policy sucks
September 30, 2020

Bought a radiator for my Tahoe. It was wrong. My mistake was keeping it in my shed past the 60 day return policy. They won't take it back. Suggested I sell it to make my money back.

Date of experience: August 29, 2020
Georgia
1 review
0 helpful votes
Follow Nanouka M.
Unfollow Nanouka M.
Share Review
Report Review

Excellent customer service if you order a part and it does not work they were replace it or Will give a refund. And will even give suggestions on where to get the part from if it is out of stock or they just do not carry it thank you for all of your help.

Date of experience: August 7, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

Thank you so much for your review Nanouka! We pride ourselves on providing our customers with stress-free service. We look forward to assisting you with your next repair.

Georgia
1 review
0 helpful votes
Follow Edward L.
Unfollow Edward L.
Share Review
Report Review

They sent out my order as two parts one package delivered and the package is stuck in UPS limbo. They will do nothing to resolve the problem other than have me wait 5 business days to see if the package comes out of UPS limbo. AS it turns out my second part of my order came out of UPS limbo and I received about 3-5 days later.
I did receive a phone call from customer service and they assured me that the rep needs to be more supportive of the customer. Took a few weeks after my original call for them to get back in touch with me, in these days though I guess that is acceptable. So I have upped their review from 2stars to 4stars( the call today in no way asked me to change my review)

Date of experience: August 7, 2020
Pam B. — 1A Auto Rep
over a year old

We are sorry to hear about your experience and appreciate you taking the time to let us know about the issue so we can investigate what happened and take corrective measures. We understand the importance of getting parts to our customers fast, so they can make their needed repairs on their schedule and am disappointed to hear when we let you down. Please know that meeting shipping and delivery commitments is most important to us. We have been and continue to work with our carriers on delivery times to ensure these expectations are meet and provide you with a better experience should you give us another shot.

Texas
1 review
0 helpful votes
Follow Jamano P.
Unfollow Jamano P.
Share Review
Report Review

Great quality
August 2, 2020

Their website is user friendly. I found the parts I needed after unsuccesscully searching other suppliers. The cost was reasonable. I didn't have to wait long to receive my order. The parts fit just right and looked great. The installation tutorial was accurate. What's not to like?

Date of experience: August 1, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

Thank you so much for your review Jamano! Since our inception, 1A Auto has a proven track record of providing quality parts at a competitive rate. We appreciate your kind words and look forward to assisting you with your next repair.

Florida
1 review
0 helpful votes
Follow Mike B.
Unfollow Mike B.
Share Review
Report Review

I waited a week for my parts to show up. I finally get multiple emails that they were delivered. Right to my front door no less! But no - no parts there. I then scoured every building in the complex looking for them. Eventually I learned 1A completely ignored my street address and generated a bogus delivery address using nothing more than my apartment number! In the middle of the COVID pandemic, and with hurricane bearing down on us within days (yes, if I had to evacuate it would have to have been in that car) I had to go across town, knock on the door of some sketch house, and try to beg for my parts!
What did 1A do? They blamed me for the way I entered my address! Which showed up perfectly fine in the order confirmation email they sent me. They did not ever even say oops, sorry, nothing else!
With service like that, I will NEVER, EVER order from them again!

Date of experience: July 31, 2020
Connecticut
1 review
11 helpful votes
Follow Bradford R.
Unfollow Bradford R.
Share Review
Report Review

I ordered a set of tow mirrors for my 2016 Silverado. The first set had all the bells and whistles. My bad, I can not upgrade to options. Second set, determined by * in a chat, did not have the ambient air sensor circuit in it, although I was promised it did. Now two times of removing and installation. Last chat, as it takes 40 minutes on hold, was that was the wrong set. RMA sent to me. 10 seconds after being told they did not have the product I needed, they cut the "Chat" due to lack of communication on my end. Seconds after they admitted screwing up the order. I am $750.00 deep on a card, out $89.00 on RMA costs, and have nothing to show for my effort, other than the doors are going to make noise now that everything is loose. What a crap company. This sucks.

*Personal information redacted by admin

Date of experience: July 30, 2020
Arkansas
1 review
11 helpful votes
Follow Tom C.
Unfollow Tom C.
Share Review
Report Review

Recently received an AC condenser fan unit from 1A Auto, a company that I've had many positive experiences with. After installation, the AC worked fine for 3 days but quit. I was on a trip from Little Rock to Denver and had a very hot drive 17 hour drive back. When I started taking AC parts off my 2008 Dodge Ram, I got to the fan assembly and the nut holding the fan to the assembly was gone and the fan, of course, off the spindle and useless. No surprise but my compressor now is shot and I'm replacing the dryer. I did not ask 1A Auto to replace those parts that were ruined by the failure of their new part. I did ask for a reimbursement, rather than replacement, of the defective part because I had to replace the part locally in order to get the AC going quickly in this very hot month. Who needs a condenser fan laying around, especially for a 2008 truck? The 1A Auto response was, it's against our policy to replace electrical parts once it was installed." It wasn't the "electrical" that failed but, you know, "it's policy."

Date of experience: July 30, 2020
Colorado
1 review
14 helpful votes
Follow Justin D.
Unfollow Justin D.
Share Review
Report Review

I had 3 of the same part fail in the exact same way 2 on my vehicle and one on a friends. And now I have to replace almost $1300 in race bearings on my bottom end because they use garbage Chinese parts. And got a nice "theres nothing i can do" and "this part only has 1% return rate for defect" my distributor wich in my vehicle, drives the oil pump. Literally explode on the bottom side and I lost all oil pressure immediately. I replaced the dizzy because the hall sensor was defective on the oem one. NEVER IN MY LIFE, and ive been building and racing mk3 vw's for about 6 years now, have i had the oil pump drive pins explode at 2k rpm! While driving it softly. It also never fixed my hall sensor issues. I have built these motors to rev to 9600 rpm on a factory dizzy and they take it. For your sake do not buy oarts that matter from here.

Date of experience: July 29, 2020
Texas
1 review
0 helpful votes
Follow Darrell M.
Unfollow Darrell M.
Share Review
Report Review

Those guys are awesome and very helpful with every question and offers helpful advice with other questions i would recommend this company for all your needs they will have your back in every way thanks guys

Date of experience: July 28, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

Thank you so much for your review Darrell! We look forward to assisting you with your next repair.

Virginia
1 review
0 helpful votes
Follow HBTQMUucSfG I.
Unfollow HBTQMUucSfG I.
Share Review
Report Review

Poor Customer Service
August 25, 2020

Got auto parts but not what I ordered after I called to get it fixed they called me back to say its my fault thats the worst thing to do your sucky customer service just cost you a customer didn't offer fast shipping or pay return shipping you guys are the worst no matter who's fault you could have been helpful not place blame you never heard the customer is always right!

Date of experience: July 26, 2020
Germany
1 review
4 helpful votes
Follow Alejandro A.
Unfollow Alejandro A.
Share Review
Report Review

Be aware I ordered some parts for my Mercedes Benz and pay $81 extra for next day delivery when I call to see where was my parts they said that my card was flagged for scam when they already deducted my account and the bank clear this transaction now I have to see if my Money is going to be returned which nothing showing yet don't trust this company

Date of experience: July 24, 2020
Germany
1 review
0 helpful votes
Follow Ben O.
Unfollow Ben O.
Share Review
Report Review

Bad "warranty"
July 17, 2020

I ordered a distributor for my Jetta 2.0. It exploded after 2 weeks of being in the car. No big deal, it has a lifetime warranty. They told me that the VIN number for the chassis is a 97(it is) and they can't warranty the part because it's for a 96(exactly the same engine per Volkswagen interchange) even though my engine is from a 96. I've been fighting for 2 weeks about this and finally just bought another distributor from a different company. My engine now might be destroyed over this(metal flakes in the oil pan from the distributor, low oil pressure, etc) and they refuse to even refund me the money I paid for the part because the engine size is different(it's not. It's a 2.0 l4 engine). Don't buy anything from these scammers. It's not worth the headache when the part inevitably fails and possibly damages your engine.

+1
Date of experience: July 15, 2020
Joseph D. — 1A Auto Rep
over a year old

Good morning Ben, I am so sorry to hear about this; this is never the kind of customer service experience that we strive for. I reached out to our customer support team and they have notified me that you were refunded in full. If this is not accurate, please let me know and I will make sure if it promptly rectified. Again, we deeply apologize for the inconvenience that this caused you and look forward to assisting you with your next repair.

Rhode Island
3 reviews
10 helpful votes
Follow Jack I.
Unfollow Jack I.
Share Review
Report Review

Have to revise my negative review but only just a bit. It took a while with multiple emailing and eventually an email to the ceo. Finally got them to refund my purchase but it wasn't easy. The problem I have with them now is that they actually went in and deleted my account so that I can't give their products any kind of reviews. Thats that way they want to be I guess. Guess they don't want me as a customer either! Must be nice to be filthy rich. From now on I'll support my local parts store and not have to worry about my purchases here.

Date of experience: July 10, 2020

From the business

1A Auto empowers people to fix their own cars & save hundreds! Quality Auto Parts. Thousands of How-to Videos. USA Customer Support. Fast & Free Shipping.


1aauto.com
Westford, MA, United States
+84
See all photos