WigTypes

Our reviews are monitored for authenticity

On SmartCustomer, businesses may not offer incentives or pay to remove reviews. Read more about our Review Guidelines and the process we have against fake reviews.

Reviews

Write a review
2.6
Reviews 114
5 Stars
22%
4 Stars
4%
3 Stars
4%
2 Stars
7%
1 Star
63%

Illinois
1 review
7 helpful votes
Follow SUZETTE B.
Unfollow SUZETTE B.
Share Review
Report Review
Unhappy Customer
August 23, 2018

I emailed Wig types to inform that I unit that I purchased was different from the picture on their website. I sent them a picture of the unit that I ordered and a picture of the unit on their website. The two pictures are nothing alike. There was barely any of those colors in the unit I purchased. I have spent a massive amount of money with this company. Through this experience, I've learned that they don't value their customers. The emailed I received stated that according to management the unit you received is not defective in its color. I will never purchase another unit from this company.

Date of experience: August 23, 2018
Florida
1 review
0 helpful votes
Follow O W.
Unfollow O W.
Share Review
Report Review
Great
August 21, 2018

This was my first time purchasing a wig and my process of ordering one through wigtypes was very easy. At first, I thought their website was skeptical because of the reviews on here. But honestly the bad reviews on here are mainly their own faults. What I recommend to do in order to get the best experience is to order a wig before 5pm so that it ships that EXACT DAY. Also, make an account so you can track your orders! I seen a review on here stating there's no order track for guests so avoid that. When I received my wig it looked beautiful. Haven't tried it on yet, I'm excited to! Lastly, I received my order on time. I look forward to ordering another wig from wigtypes.

Date of experience: August 21, 2018
Illinois
1 review
1 helpful vote
Follow Nicole L.
Unfollow Nicole L.
Share Review
Report Review
Best online hair store!
July 22, 2018

I've been ordering my wigs, drawstring ponytails, bulk hair, braiding hair, crochet hair and other hair products from wig types for about 4 years now. I use to buy my hair from the beauty supply store, I no longer do that. Wig types, hair is always a good price and are always $10-40 cheaper than the bss and some other online stores. They pretty much guarantee, if you place your order that day by 4-5 o'clock (depending on your time zone), it'll be shipped out that day. I'm in Chicago, Illinois(my time to be ship out same day is 4 o'clock) and they always ship my package right out and you'll get a tracking number by 7 that night, if you placed your order by that time. I always place my order by 4 and I have always received my package from them, in 2 business days. Yessss, I mean always got my package in 2 business days! They are the best, never had any issues with them or their products.

Date of experience: July 20, 2018
Pennsylvania
3 reviews
8 helpful votes
Follow Sophia C.
Unfollow Sophia C.
Share Review
Report Review
WHAT HAPPENED I USE TO LOVE YOU GUYS
July 9, 2018

THEY DON'T DISPLAY THE WIG PIC NO MORE
THEY CHARGE A DOLLAR TO 3 DOLLARS MORE IN THE SHOPPING CART! I SPENT OVER 1500$ OVER 6 YEARS BUT NOW THEY LOST ME :( IF THEY FIXED THERE WEBSITE I WILL GO BACK TO THEM BUT FOR NOW NOPE SORRY

Date of experience: July 9, 2018
Maryland
1 review
4 helpful votes
Follow angela B.
Unfollow angela B.
Share Review
Report Review
DO NOT BUY FROM THEM
July 1, 2018

I ordered a zury sis naturali star pre-tweezed part human hair wig from this company and the wig came WITHOUT the pre-tweedzed part. It also did not look like any of the other Zury human hair wigs that I had purchased from other sites. They are FAKE - DO NOT BUY FROM THEM.

Date of experience: July 1, 2018
Wig T. — WigTypes Rep
over a year ago

All our items come directly from the manufacturer. We do not open or inspect them. Send us a photo of the unit to [email protected] and we would love a chance to make things right.

Washington
1 review
4 helpful votes
Follow Raven E.
Unfollow Raven E.
Share Review
Report Review
Disgusting customer service!
June 26, 2018

I ordered on this website and at first my order wouldnt go through because it wouldnt let me put a different shipping address. I wish I saw the reviews before before depending my money with these d*cks! I called cause my order was being sent to philly and I now live in Boston and Im going out of town. Ups said they would send it to Boston if the company approved I called they were so rude and matter of factly said no they are not doing that. They basically only care about getting your money they dont value customers at all. Id you have an issue they will give zero f*cks and not help you at all. I have never been treated like this from any customer service at all! I am so angry right now I could scream, thats how frustrated I am at this point, they are so disgusting and disrespectful.

Date of experience: June 26, 2018
Maine
1 review
6 helpful votes
Follow Martin d.
Unfollow Martin d.
Share Review
Report Review
Just no
June 6, 2018

For one free shipping would apply to order over 49.99, now it is 69.99. It is not worth it, they guarantee lowest prices that is a complete lie. Price are raised higher then other sites. They claim to have these amazing sale but it does not exist. The price stays the same all the time. The holiday sale the claim to have is the same price as also was. Customers service is terrible.

Date of experience: June 6, 2018
Indiana
1 review
7 helpful votes
Follow CHIMERE R.
Unfollow CHIMERE R.
Share Review
Report Review

I have ordered from wigtypes for a few years but over the holidays in 2017 I ordered a large shipment of hair something happened where I didn't receive my package I live in apartment complex so if the person is not home then they are instructed to leave the package with the leasing office and they are instructed to have someone sign for it first let me start by saying this was my first time ever having an issue with wigtypes so I was surprised to find out that the website really doesn't work they have a live chat option that does not work when you email you may or may not get a response back and the phone number provided you really don't get anyone to speak with but a few times I actually spoke with one person so here's how the situation went once again as I stated I ordered a large shipment of hair after a while I noticed it was taking too long to get my shipment so I decided to track the package lucky for me I paid through PayPal I called PayPal and they informed me that I need to speak with the company first before going through with the dispute after days of trying to contact someone I finally got a live person I am formed him that I never received my package he then informed me that the package was sent back so I asked him if I was willing to pay for the shipping and handling what they resend the package I never received it he tells me no I asked what can I do to get a refund he says you'll have to go through PayPal as I see that's how you paid and so that's what I did after PayPal did a long review and notice that yes the package was sent out but it was never sent to my address it waited at the warehouse therefore it was sent back to the original shipper so seeing as how I never received the package it was never open I was entitled to a refund months later I decide to give him another chance thinking it's just a mishap that happened once again they were incompetent as they provided me with the wrong tracking number then once I finally got the tracking number situation under control they informed me that I was blacklisted and never charged for my order and I'm no longer allowed to order from the website not a problem I will definitely take my business elsewhere but if I were you and you decide to order from this website make sure that you always receive a confirmation make sure that you always receive a tracking number after you received that confirmation which should take no longer than a few hours to a day if you don't receive that tracking number be very cautious you may never receive your package and they may end up still charging you for it so unfortunately I feel bad that I have to part ways I did love the website but with this type of customer service I would be cautious

Date of experience: May 15, 2018
Mississippi
2 reviews
10 helpful votes
Follow Theresa S.
Unfollow Theresa S.
Share Review
Report Review
Guest tracking privileges
March 31, 2018

How do you track packages as a guest? How come haven't I received an email about my order yet, I ordered yesterday?

Date of experience: March 31, 2018
Arizona
1 review
2 helpful votes
Follow Cynthia R.
Unfollow Cynthia R.
Share Review
Report Review
Satisfied Customer
February 1, 2018

I have placed 7 orders since Sept 2017 and have received all of my packages on time or early and in great condition. I have never had to contact customer service, so I am unable to rate the customer service rep experience. When search the site for a new wig, I review the product reviews if available. The videos are most helpful to actually viewing the wig prior to purchase. The presenter will generally discuss the preparation needed for the wig to fit her liking. I have purchased a total of 50 wigs and I am 98% satisfied with my purchases. The prices are good and the wigs are definitely quality products. Packaging is great too, easy to stack the wigs when being stored.

Date of experience: January 31, 2018
Texas
1 review
6 helpful votes
Follow Tomi O.
Unfollow Tomi O.
Share Review
Report Review
Terrible
October 25, 2017

The guy I spoke on the phone with was completely rude and did not have any sense of hospitality. The wig sent to me looked nothing like the image online and he gave me an attitude because I want to return it for that reason. Do not buy from wigtypes!

Date of experience: October 25, 2017
Washington
1 review
7 helpful votes
Follow Not I.
Unfollow Not I.
Share Review
Report Review
Missing His Banana
September 23, 2017

If you have an ounce of decency in your wgole body, DO NOT ORDER FROM THIS COMPANY. After dealing with the rude monkey that I can onky assume other reviewers are talking about, I sent the following email to WigTypes:

I really do not believe you will care about my comment; especially considering how rude the young man that answers the phone for your company can be towards customers. I spend a lot of money via online shopping on a yearly basis. A huge percentage of that amount is spent at hair companies such as WigTypes. Thanks for proving to me that my money is not good enough for your company. I also thank you for living up to the negative reviews done against your company and the F score given to you by the Better Business Bureau. You have definitely earned it. I will definitely add my two cents in on every single outlet I can... i. e. YouTube, Facebook, Twitter, Lipstick Alley, BBB, and that all time favorite... general word of mouth. You lost a would be loyal customer over $12.14! However, as I stated earlier, you probably do not care. Good day.

I do not endorse other companies; especially if I don't benifit from it. However, I have never had a bad experience with Hairsisters when I ordered from them years ago. I also have not had any issues with Divatress; who I currently use exclusively. Women are continuing to support companies who are blatantly disrespectful and care nothing about customer service, just to save a couple of coins. Do the reasearch. If you get the same doggone complaint from reviewers, do not order from the company. This applies to everything you order via the internet.

Date of experience: September 23, 2017
Georgia
1 review
3 helpful votes
Follow Nasia H.
Unfollow Nasia H.
Share Review
Report Review
DO NOT ORDER FROM THIS WEBSITE
September 18, 2017

I placed an order without doing proper research on this site, and I regret my decision. When I placed my order, although they immediately took my money out my account I didn't not receive an order confirmation. I waited a few days to see if I would possibly get a shipping confirmation I did not. So I'm oblivious to if my order processed or even shipped, but I know they took my money. I called customer service to cancel the order, and the caller was rude and rushed me off the phone.

Date of experience: September 18, 2017
Canada
1 review
2 helpful votes
Follow Camie C.
Unfollow Camie C.
Share Review
Report Review
Utterly disgusting customer service!
September 13, 2017

I'm so happy I read the reviews on this company before purchasing a wig because I was interested in buying a wig. But before doing so i decide to call to get some general information. I spoke to a male not sure of his name but must be same person everyone is talking about but the individual was very rude and abrupt. I'm asked him a question and the answer he provided I didn't understand so instead of paraphase the answer he chose to sigh and respond with "jeez Christ!" and get completely disrepectful with me. I kindly respond back with an oook and said thank you and hunged up. I knew right then and there this company was not getting more money after what i just experience. Now after reading some of the reviews some people has had good experience with this company. Which is good to hear, however these individuals seem to just puchased a wig online for good price and received it in a timely fashion and no problem. But I don't think these individuals actually called and spoke to someone over the phone and made general inquires but I think if you did they would think twice about puchasing. People need to understand customer service is very valuable and important and you must be careful where you spending your hard earn money regardless of how cheap the product is. I'm Not sure who the owners are of this company but they seem to not be reading their reviews or taking heed of what people are saying or simply don't care. Or maybe that they don't care because they are in the business of scamming people. Who knows? ALL I KNOW IS THEY ARE NOT GETTING MY MONEY. Regardless of how many YouTube gurus u get to endorse your website.

Date of experience: September 13, 2017
North Carolina
1 review
3 helpful votes
Follow k b.
Unfollow k b.
Share Review
Report Review
Thanks for the reviews
September 5, 2017

I am so thankful for the people that have left reviews and exposed this company cause you saved me from spending my money and being scammed by these scammers i will make sure to refer people to this page

Date of experience: September 5, 2017
Texas
2 reviews
3 helpful votes
Follow Tamara M.
Unfollow Tamara M.
Share Review
Report Review
Horrendous Service
August 23, 2017

This company is absolutely ridiculous. If you take a moment and research, you will see they have the same issues with so many customers. Their prices are cheaper than comparable sites to lure you in. I had an issue where I ordered and the order got canceled. I called the extremely rude man at the company who was ridiculous and inefficient. After being short with me, he explained that since it was canceled I wouldn't be charged. And if so, it would cancel after it was "pending." Of course, they processed the payment and I never received a wig. I contacted my bank and they reimbursed me. In short, stay away from here and spend your money with a more reputable, customer service-oriented company.

Date of experience: August 23, 2017
Ohio
1 review
4 helpful votes
Follow Vanessa M.
Unfollow Vanessa M.
Share Review
Report Review
If only I could rate 0
August 17, 2017

I was shipped wrong wig wrong color and never given an email confirmation.The company won't exchange but said I could return it for a 20% stocking fee. I even read the reviews and should have followed my gut ugh. Do Not I repeat Do not order from This company which is known as Brooklyn Beauty supply company.

Date of experience: August 17, 2017
Wig T. — WigTypes Rep
over a year ago

Our system is automated and sends out confirmation emails, however, your email provider may filter it out as spam, we are not at fault for this. We sent the correct color 1BF30 as was ordered. There was no change made to your order on our end this is how it was submitted. We informed you that we do not do exchanges, and a 20% restocking fee is applied to all returns as per our return policy that you agree to upon submitting your order.

Pennsylvania
1 review
0 helpful votes
Follow Kelly P.
Unfollow Kelly P.
Share Review
Report Review

Hate the wig would never order from AGAIN. I expected to get the wig that i purchase but got send a thin old wig. Im never disappointed in the wig, as well the company.

Date of experience: July 18, 2017
Wig T. — WigTypes Rep
over a year ago

All our products come directly from the manufacturer. We do not open the wigs for sanitary reasons. If there is an issue with the quality we accept returns within 10 business days. After this time you may contact the manufacturer in regards to quality concerns.

Massachusetts
1 review
2 helpful votes
Follow Kimberly I.
Unfollow Kimberly I.
Share Review
Report Review
Wig did not match
July 12, 2017

The wig came in AWFUL it was thin and had so many gaps! Stay away from this company. In the process of trying to get a refund will write another review of how that goes and there is NO way im paying any restocking fee i better get all of my money back.

Date of experience: July 12, 2017
Wig T. — WigTypes Rep
over a year ago

All our products come directly from the manufacturer. We do not open the wigs for sanitary reasons. If there is an issue with the quality we accept returns within 10 business days. After this time you may contact the manufacturer in regards to quality concerns.

Illinois
1 review
4 helpful votes
Follow Fab N.
Unfollow Fab N.
Share Review
Report Review

I always get what I pay for and it is packaged and delivered quickly. I don't know why there are such bad reviews here. Rest assured with ordering here, in my opinion

Date of experience: June 5, 2017