Boston Proper

Important Things to Know:

These tips are generated by AI, based on customer reviews from the past year

Our reviews are monitored for authenticity

On SmartCustomer, businesses may not offer incentives or pay to remove reviews. Read more about our Review Guidelines and the process we have against fake reviews.

Boston Proper Reviews Summary

Positive Highlights

  • Clothing styles are frequently praised for being trendy and appealing.
  • Helpful customer service representatives resolve issues effectively for some shoppers.
  • The brand offers a variety of chic women's clothing options.

Negative Highlights

  • Customer service is often reported as unhelpful or difficult to communicate with.
  • Refund and exchange processes can be slow and inflexible.
  • Product quality may be inconsistent, with some items poorly made or defective.
This summary is generated by AI, based on customer reviews from the past year

Most commonly discussed topics

The most helpful reviews behind these summaries

Aug 20, 2025

I just received an order and all but one of the items did not fit properly. I spent 20 minutes trying to get through your automated system, trying to figure out how to exchange for other sizes. When I was finally able to speak to a human being, his English was really bad. He couldn't understand me any better than I could understand him. It was quite frustrating. And then two of the items I was wanting to exchange were completely out of stock so I could only exchange one of the items. I know lots of companies outsource their Customer Service to foreign countries. But if you really care about your customers, you would want them to feel appreciated and understood by your customer service agents. Please do better.

Sep 7, 2025

I used to buy a lot of things from Boston proper and loved them. Lately it seems that items I'm getting are low quality materials & poorly made and just not what they used to be. Also, with so many companies not charging for returns you would think that Boston proper would do the same. Honestly, they are the last company I go to buy anything anymore.

Aug 8, 2026

I purchased a dress on a great sale price. It ran small so I needed to exchange it. When I tried, it showed the next size unavailable for the free exchange. When I went on the regular site, it was available however $40 more. Customer Service said they could not help meet the lower price. I refuse to pay $40 more when it should have been an even exchange.

Mar 30, 2026

I am a long time regular customer of BP, love the variety and quality of their clothing. I recently had some questions about a product detail description related to Size and Fit of a 2 piece outfit where the length of the top and the length of the pants seemed incorrect so I called and got a very helpful customer service person - he agreed that the length of each outfit piece was likely switched and printed incorrectly (e.g. The top was listed as 30" long but it was a crop top, and the pants were listed as 21.5 inches long but these were long to the floor on the model in the photo). He was able to obtain the correct lengths and I was able to place my order with confidence. He also indicated he would pass along this request to correct the length information to the product are for correcting the outfit information. Thankful for the customer service person who was very pleasant and helpful.

Dec 29, 2025

I'm very disappointed in the customer service I have been receiving. I have called four times about a return and my refund gift card has still not been sent to me after two weeks. I'm usually very pleased but not lately. They also have not sent me the gift card my fiancée purchased for a Christmas gift.

Aug 8, 2026

I bought a beautiful dress from Boston Proper and wore it to a wedding. During the wedding the zipper broke. I was sewn back into the dress by some very nice, helpful staff at the wedding. That night, I had to turn the dress around so the sewn part was in the front and then cut it off of me. After 4 emails and 4 phone calls recounting my embarrassing incident BP told me they would not support me in any way since my 30 day window had passed, the dress was worn and not in its original packaging. I am extremely disappointed in BP for not standing behind the quality of their dress. I will never buy another item from them and warn everyone not to patronize BP. POOR QUALITY. POOR CUSTOMER SERVICE.

Oct 20, 2025

I tried to speak with CUSTOMER SERVICE and they are very misleading with some of their promo codes. I hadn't received an item and they are fighting me with it Still have not received an item, but yet I got charged through my charge card

Apr 12, 2026

My purchased necklace broke, never worn, suspected a flaw. Customer service stellar in solving my issue!

Reviews

Write a review
1.6
Reviews 222
5 Stars
5%
4 Stars
1%
3 Stars
1%
2 Stars
9%
1 Star
84%

Texas
1 review
4 helpful votes
Follow Cindy G.
Unfollow Cindy G.
Share Review
Report Review
The worst
April 17, 2017

I ordered a top over 10 months ago. Guess what no top to this day. Only thing I'm getting is still on back order. I'm going to cancel. This is my first time ordering and my forever last!

Date of experience: April 17, 2017
Boston P. — Boston Proper Rep
over a year ago

Sorry to disappoint Cindy. Our styles sell out very quickly. If you place an order for an item, the website tells you "expected to ship" on a select day. That can't always happen due to unforeseen issues or it also depends on what number on the backorder list you are. If you want to order an item in the future, the sooner you order to when the catalog goes live the better. Otherwise, you risk not getting it for a while because we only buy small quantities.

Michigan
1 review
7 helpful votes
Follow Tiana M.
Unfollow Tiana M.
Share Review
Report Review
Over priced Boston Proper clothing
March 28, 2017

Nice clothes yet over priced. I love online shopping and I will spend money at other stores first, before I pay for your over priced clothing! Hopefully others will do the same..

Date of experience: March 28, 2017
Boston P. — Boston Proper Rep
over a year ago

Sorry you feel that way Tiana. Have fun shopping online!

New York
1 review
6 helpful votes
Follow Judi P.
Unfollow Judi P.
Share Review
Report Review
Save yourself some aggravation...
March 26, 2017

WHAT a disaster of an organization! A Christmas selection back ordered till JUNE... requested refund and every time I called it was next week! Refund was $301 and I just got a check for $44. I called and Fernando hung up on me! When I called back I was told it was MY BANKS error to say they had charged me. STAY AWAY.
They also outsource to Guadamala instead of giving Americans jobs. ( I asked because I couldn't understand the person I was speaking to)

Date of experience: March 26, 2017
New York
2 reviews
4 helpful votes
Follow Therese A.
Unfollow Therese A.
Share Review
Report Review
Do not like new ownership
March 23, 2017

I have been buying from them for years and now with this new ownership everything that ends in. 98 is final sale when Chicos owned the company nothing was final sale. It's really a shame and they are going to loose a lot of business because of this.

Date of experience: March 23, 2017
Boston P. — Boston Proper Rep
over a year ago

Sorry to disappoint Therese. Our website clearly states that sale merchandise is final sale. Our "new ownership" has nothing to do with our decision to implement this policy.

California
1 review
10 helpful votes
Follow Brandy H.
Unfollow Brandy H.
Share Review
Report Review
I loved Boston Proper until today.
February 27, 2017

I got Claudia on the phone to help me today. She hung up on me. Her manager called me back (which was nice), until I hear her laughing and saying my official name in the background and laughing. I will never order from Boston proper again because of your customer service. Lesson learned

Date of experience: February 27, 2017
Boston P. — Boston Proper Rep
over a year ago

Hi Brandy, I sincerely apologize for your negative experience with customer service. I have forwarded your comments to the appropriate leadership. I'd be happy to look into your order if you can provide your order #. Thx - AC

California
1 review
8 helpful votes
Follow Sheri C.
Unfollow Sheri C.
Share Review
Report Review
DISAPPOINTED WITH POOR CUSTOMER SERVICE
February 18, 2017

Why hasn't my order of Feb 14 been sent out? I spoke with 3 'customer service' reps since order and asked why I haven't received an email with Tracking #. Got the runaround big time! All 3 said they would send me an email with order confirmation; that didn't happen! Two said its been sent, I asked for tracking # and, "Louis" couldn't give it to me. Finally talked with CS rep, "Kelly" and told her the other 2 LIED to me regarding everything about the order, because I looked on BP's website and my order of Feb 14 was *OPEN*, which means NOTHING was done with my order. Thanks to Kelly for admitting that order wasn't sent nor scheduled to be sent; said she would make sure do that. I'm dubious! She also said she would send me an email. Never got that. **If this isn't resolved by Monday, February 20, I am never ever going to shop at Boston Proper, nor will I EVER recommend it to anyone! Your customer service used to be acceptable; it's NOT NOW! Quality is becoming questionable too, by the way.

Date of experience: February 18, 2017
Boston P. — Boston Proper Rep
over a year ago

Hi Sheri, Please provide your order number so I can escalate this issue and get a resolution for you as soon as possible. Thx.

California
1 review
5 helpful votes
Follow Jamie J.
Unfollow Jamie J.
Share Review
Report Review

I have bought thousands of dollars of merchandise from Boston Proper over the last 6 years, but they recently redid the website and eliminated the ability to search by size. NO OTHER WEBSITE is missing this time saving search function! In an age where customers have many other choices, this is a HORRIBLE website design FLAW. Are you kidding me? Now you have to slug though every item and find out it is NOT available in the size you need? This makes going through the SALE section impossible as many items are only available in limited sizes. Until this is restored, I have many other shopping options that don't take ALL MY TIME to search. My money goes elsewhere!

Date of experience: February 14, 2017
Boston P. — Boston Proper Rep
over a year ago

Hi Jamie, We hear you! We are actually working on getting the search by size back on the site as we speak. We hope that it will be back on the site soon. Thx.

Florida
1 review
11 helpful votes
Follow Heather G.
Unfollow Heather G.
Share Review
Report Review

I recieved their clothing and it was poor quality in fact one of the items was already falling apart in the shipping box when I opened it. I returned everything the next day. It took them over 30 days to provide me with a refund and the refund came in the form of a check, not back to my credit card. And they charged me $27 in shipping charges which I think is excessive. The customer service was unfriendly and they did not have any idea about the order. I will never buy anything from this company again and I would not recommend this company or their clothing. Such a disapointment!

Date of experience: February 13, 2017
Colorado
1 review
11 helpful votes
Follow Tamara H.
Unfollow Tamara H.
Share Review
Report Review
Don't order from them
February 12, 2017

They continue to withhold my refund of nearly 50.00. Every time I call or ask they tell me they are so busy, it will take an extra 7 days. I returned my merchandise Jan. 3,2017. On Jan. 17, they confirmed said merchandise was received in their warehouse. But they still haven't refunded my money. Every time I email them now they are telling me they haven't received my return. This was verified twice, but now they have can't find it.

Date of experience: February 10, 2017
California
1 review
9 helpful votes
Follow Chris C.
Unfollow Chris C.
Share Review
Report Review

I ordered five items. Three came in the box and noted on the receipt enclosed that four things were including jacket that was over $100. They charged me for it and claimed it was sent in the package. Ultimately after using up my valuable time, they credited it back. Then they said the pant i ordered was back ordered, I cancelled it. It came a month later and now I have to deal with a return and argue shipping charges. I also exchanged a separate pant and sent in a month ago. There is no trace even of my order claiming i never ordered it -- then how did it get in the package!? So now I'm out $55 plus shipping and handling on something I never actually received.

Date of experience: February 10, 2017
Florida
2 reviews
8 helpful votes
Follow Jill G.
Unfollow Jill G.
Share Review
Report Review

This place is going out of Business. I ordered a dress and sent it back a month ago. I emailed customer service. I kept getting excuses of wht they didn't process my refund. After many emails they said I would get a check refund in about a month. I paid by credit card. Business do not do that ever. I had to call my credit card company to despite my order. I order a few times a month and have been a good customer for years. Never again! BUYERS BEWARE!

Date of experience: January 31, 2017
Boston P. — Boston Proper Rep
over a year ago

Jill G, I apologize for the confusion and frustration you have experienced. Recently, Chico's FAS sold the Boston Proper brand and decided to close stores so the brand could focus on the catalog business. As a result of the sale of the brand and the new owners, some customer data could not be transferred. Due to PCI Compliance, credit card information was not transferred to us and we cannot refund a purchase back to the credit card if the purchase was made prior to the transition. It is unfortunate, but it is for your safety that all refunds are issued via a check. I hope this helps. Thx.

Florida
1 review
8 helpful votes
Follow Yanya M.
Unfollow Yanya M.
Share Review
Report Review
AWFUL customer service
January 27, 2017

I was a customer for many years but never again. I returned some items totaling over $200 for exchanges and some return. Never heard back from them. I have called and now their number is disconnected

Date of experience: January 27, 2017
Boston P. — Boston Proper Rep
over a year ago

Yanya, I apologize that you have not heard back about your return. Our DC was recently moved to Mexico, Missouri to consolidate our resources to better service all of our customers. Our customer service line has not been disconnected and has been 1-800-243-4300 for quite some time now. If you can provide your order number, I will be happy to have someone look into this for you. Thx.

Oklahoma
2 reviews
11 helpful votes
Follow J L.
Unfollow J L.
Share Review
Report Review
Downhill company
December 27, 2016

This company used to be fabulous. It has gone completely downhill as far as quality is concerned. Their customer service is also horrible. Be prepared to thoroughly examine your items if you do order when you get them. They have a 60 return policy but once I did not look at an item when I received it and it was completely used. Too late to return it. They are rude too. The Boston Proper physical brick and mortar stores closed because of revenue. It went back to being a catalog only company. Too bad they just didn't close all together. The prices are too high and the quality is so bad. Save your money!

Date of experience: December 27, 2016
Boston P. — Boston Proper Rep
over a year ago

J. L. I am sorry to hear that you had a bad experience with Customer Service. If the date of your post reflects when you had this experience, I completely understand as we were transitioning away from our former owners. Bad customer service isn't acceptable and we recognize that numerous customers had pretty bad experiences, and for that I am truly sorry. It is true that we do have a 60 day return policy, but if an item is defective or used you should absolutely contact us so that we can make it right. As I was on the store team when we had stores, the information you have about why stores closed is incorrect. The Boston Proper brand was sold and stores closed as a result so that the brand could focus on the catalog business and getting the brand back to where we were in the past. Our prices, especially when we offer sales or discounts, are very competitive with our competitors. If there was a quality issue, please don't hesitate to reach out to us so that we can make it right. Thx.

New Hampshire
20 reviews
16 helpful votes
Follow Dianna G.
Unfollow Dianna G.
Share Review
Report Review
BostonProper
December 7, 2016

Even though sizes aren't "True To Size" in many cases, it's worth it to shop there. Quality can be satisfying or disappointing, I've experienced both. But if you don't like what you received, you can always return it, and it doesn't take long either. Best time to shop on Boston Proper is on New Year's, that's when they have huge sales!

Date of experience: December 6, 2016
Boston P. — Boston Proper Rep
over a year ago

Dianna G, we appreciate your comments! Who doesn't love a good sale! If you ever have issues with the quality of an item, please let us know so we can make it right. Thx.

New Jersey
1 review
4 helpful votes
Follow Maria M.
Unfollow Maria M.
Share Review
Report Review
Catalog looks nice but CLOTHES NEVER ARRIVE
October 28, 2016

I have been ordering from BP on and off for many years and have realized never to order anything that's on Backorder. But when they recently started using their PREORDER, I jumped on it. So what happens, they advertise Preorders and give you a date and clothes never arrive. Good luck if you had an occasion in mind to wear that dress! Furious I didn't get any warning from BP.
I haven't cancelled my order. It's now 2months and still counting. I'll post again and let you know how long it takes.

Date of experience: October 28, 2016
Boston P. — Boston Proper Rep
over a year ago

Maria, if you can provide your order number, I will have our customer service team look into your pre-order. Pre-order is for items we have not received yet so you should absolutely receive those items, but the exact date may be a few days or weeks depending on the manufacturer. Backordered items are items that have sold really well and we want to continue to be able to offer them to our customers. Unfortunately, certain circumstances prevent backorders from being fulfilled such as the expected date of arrival, etc. For example, if you order a dress in spring but the manufacturer can't get it to us by December, most would not want it then so there is a chance the backorders may be cancelled as a result. We also order minimums and if we do not have enough backorders to fulfill the minimums, backorders may also be cancelled as a result. Thx

Texas
1 review
5 helpful votes
Follow Chicago U.
Unfollow Chicago U.
Share Review
Report Review
Horrible quality for the money they ask
October 5, 2016

I used to order a lot from Boston proper but will not order any more. The clothes are WAY overpriced for the quality you get. I orders a long sleeve shirt for $89 and I wore it to work, at the middle of a day I was told " you have a hole in your shirt". I was soooo embarrased as I discovered a huge hole on my shoulder, the stitches were very weak and the shirt just cracked, it was a loose fitting shirt so I do not understand what could cause it to tear. For the same money I could get a way better shirt in Macy's.
But that was not it I ordered another shirt for over $100 and it had nice sparkles ( faux diamonds) and they started to come off in a couple of hours wearing it, the sparkles were just falling off of me and all that said is a stain of glue on the place where the sparkles were.
The last thing I want to say I ordered pants from there. I wear size 10 which is M on there chart, guess what... I could not wear them at all as they were Sooooooo big that I was loosing them walking, I got them exchanged for XS and they fit perfectly, can't say about quality of them as I have not wore it yet, I hesitate to wear them to work because I do not want to end up with a hole on my butt at the middle of a day

Date of experience: October 5, 2016
Florida
6 reviews
31 helpful votes
Follow Sylvia N.
Unfollow Sylvia N.
Share Review
Report Review
Nice quality
October 18, 2015

I have ordered many times tops from Boston Proper and I only had one item that wasn't true to size. The quality is nice. I really like their clothing. Price is worth it.

Date of experience: October 18, 2015
Boston P. — Boston Proper Rep
over a year ago

Sylvia, we appreciate your comments! Thanks for shopping with us.

Texas
2 reviews
8 helpful votes
Follow Cherye C.
Unfollow Cherye C.
Share Review
Report Review
Don't order
August 4, 2015

Boston Popper does not offer free shipping or returns The clothes you get are often not the way they appear in pictures Customer service is horrible

Date of experience: August 4, 2015
Boston P. — Boston Proper Rep
over a year ago

Cherye, it's true - we don't offer free shipping or returns. Shipping (either way) is expensive and we are a small brand. We offer free shipping during select times only, but we offer free exchanges all the time. I apologize if you had a bad experience with our customer service team. If you'd like to provide me with more information, I'd like to try to make it up to you. Thx.

North Dakota
1 review
7 helpful votes
Follow b c.
Unfollow b c.
Share Review
Report Review
This catalogue company is a sham
June 5, 2014

This catalogue company is a sham. They show items in spring/summer catalogue which are unavailable for over 6months. The shipping and return/restock fees are crazy and the sizing and quality of the merchandise is not consistent with how they look in the catalogue. Insanely expensive for the items too. Dont order from them, so much more to choose from out there.

Date of experience: June 5, 2014
Florida
4 reviews
12 helpful votes
Follow Susanna K.
Unfollow Susanna K.
Share Review
Report Review

Buyer Beware, alway's read the fine print, even if it's a well known site.
I order clothes online regulary.
One of the sites I frequent is Boston Proper.
They have excellent quality clothing, and exceptional class.
Well lately the quality isn't nearly as great. I'm not sure why they started "cutting corners" but I'm disappointed, and sure I'll continue shopping with them.
They had a remarkable sale, and I purchased some slacks. Now granted I've been buying from them for some time and was never disappointed with quality or sizing. Well not so anymore, the slacks that alway's fit, wouldn't come up over my knees, also the metal closure button that alway's carried there logo was now just plain. I couldn't return these pants, as Boston Proper unknowingly has changed there returns policy, now certain sale items are not returnable. I'm stuck...
I'm very skeptical about Boston Proper now.

Date of experience: November 21, 2013

From the business

  • 1-800-243-4300
  • Boca Raton, FLORIDA
  • Founded in 1992