Boston Proper

Important Things to Know:

These tips are generated by AI, based on customer reviews from the past year

Our reviews are monitored for authenticity

On SmartCustomer, businesses may not offer incentives or pay to remove reviews. Read more about our Review Guidelines and the process we have against fake reviews.

Boston Proper Reviews Summary

Positive Highlights

  • Clothing styles are frequently praised for being trendy and appealing.
  • Helpful customer service representatives resolve issues effectively for some shoppers.
  • The brand offers a variety of chic women's clothing options.

Negative Highlights

  • Customer service is often reported as unhelpful or difficult to communicate with.
  • Refund and exchange processes can be slow and inflexible.
  • Product quality may be inconsistent, with some items poorly made or defective.
This summary is generated by AI, based on customer reviews from the past year

Most commonly discussed topics

The most helpful reviews behind these summaries

Aug 20, 2025

I just received an order and all but one of the items did not fit properly. I spent 20 minutes trying to get through your automated system, trying to figure out how to exchange for other sizes. When I was finally able to speak to a human being, his English was really bad. He couldn't understand me any better than I could understand him. It was quite frustrating. And then two of the items I was wanting to exchange were completely out of stock so I could only exchange one of the items. I know lots of companies outsource their Customer Service to foreign countries. But if you really care about your customers, you would want them to feel appreciated and understood by your customer service agents. Please do better.

Sep 7, 2025

I used to buy a lot of things from Boston proper and loved them. Lately it seems that items I'm getting are low quality materials & poorly made and just not what they used to be. Also, with so many companies not charging for returns you would think that Boston proper would do the same. Honestly, they are the last company I go to buy anything anymore.

Aug 8, 2026

I purchased a dress on a great sale price. It ran small so I needed to exchange it. When I tried, it showed the next size unavailable for the free exchange. When I went on the regular site, it was available however $40 more. Customer Service said they could not help meet the lower price. I refuse to pay $40 more when it should have been an even exchange.

Mar 30, 2026

I am a long time regular customer of BP, love the variety and quality of their clothing. I recently had some questions about a product detail description related to Size and Fit of a 2 piece outfit where the length of the top and the length of the pants seemed incorrect so I called and got a very helpful customer service person - he agreed that the length of each outfit piece was likely switched and printed incorrectly (e.g. The top was listed as 30" long but it was a crop top, and the pants were listed as 21.5 inches long but these were long to the floor on the model in the photo). He was able to obtain the correct lengths and I was able to place my order with confidence. He also indicated he would pass along this request to correct the length information to the product are for correcting the outfit information. Thankful for the customer service person who was very pleasant and helpful.

Dec 29, 2025

I'm very disappointed in the customer service I have been receiving. I have called four times about a return and my refund gift card has still not been sent to me after two weeks. I'm usually very pleased but not lately. They also have not sent me the gift card my fiancée purchased for a Christmas gift.

Aug 8, 2026

I bought a beautiful dress from Boston Proper and wore it to a wedding. During the wedding the zipper broke. I was sewn back into the dress by some very nice, helpful staff at the wedding. That night, I had to turn the dress around so the sewn part was in the front and then cut it off of me. After 4 emails and 4 phone calls recounting my embarrassing incident BP told me they would not support me in any way since my 30 day window had passed, the dress was worn and not in its original packaging. I am extremely disappointed in BP for not standing behind the quality of their dress. I will never buy another item from them and warn everyone not to patronize BP. POOR QUALITY. POOR CUSTOMER SERVICE.

Oct 20, 2025

I tried to speak with CUSTOMER SERVICE and they are very misleading with some of their promo codes. I hadn't received an item and they are fighting me with it Still have not received an item, but yet I got charged through my charge card

Apr 12, 2026

My purchased necklace broke, never worn, suspected a flaw. Customer service stellar in solving my issue!

Reviews

Write a review
1.6
Reviews 222
5 Stars
5%
4 Stars
1%
3 Stars
1%
2 Stars
9%
1 Star
84%

Australia
1 review
4 helpful votes
Follow JD d.
Unfollow JD d.
Share Review
Report Review
Disappointed
March 15, 2018

Over the years I had spent 1000s of $ without out problem and then... not sure what happened but a simple order was made so complicated for no reason. Orders were cancelled without notification or reason. When I paid for express delivery (2-3 days) it still hadnt arrived 14days later. No reason given no apology either. When you ring to talk to someone they simply give u an annoying ah ha n thats it, no we r sorry, or we will fix the problem asap. Bottom line nice clothes if u can get it delivered.

Date of experience: March 15, 2018
South Carolina
1 review
3 helpful votes
Follow Josephine T.
Unfollow Josephine T.
Share Review
Report Review

I had been purchasing with this company for years. Ordered online, put correct address and it changed the address. Never received this order, they refused to credit my account or reorder. Unbelievable service from a loyal, trusted customer. I explained to the supervisor, who was very snippy, that I would be posting this review on line and disputing the charge with american express, and she stated she didn't care. Companies like this will not be in business very long with customer service people like this. I WILL NEVER ORDER FROM BOSTON PROPER AGAIN.

Date of experience: March 1, 2018
Wisconsin
1 review
1 helpful vote
Follow Diane L.
Unfollow Diane L.
Share Review
Report Review
Not So Great Anymore
February 24, 2018

I have spent $100's through their catalog over about 6-7 years. Loved their clothing. Now they have clothes that I couldn't leave the house in. They have forgotten the older woman totally. So few stores to even shop in anymore. They all supply for the boppers. Boston Proper has gotten a bit too sexy. Im 70 and would be embarrassed to wear their newest lines.

Date of experience: February 24, 2018
1 review
2 helpful votes
Follow Nancy F.
Unfollow Nancy F.
Share Review
Report Review
Poor quality
February 5, 2018

I purchased a BostonProper shirt (white poplin) and paid $59. I has been 2-3 years since I bought the shirt, but the material weave in the collarband has begun to separate and fray in 4 different places. I noticed the other day that it has begun on the body of the shirt. Very poor quality! I have cheaper white shirts that I have had for years that don't show a bit of wear on them. Very disappointed!

Date of experience: February 5, 2018
Arizona
1 review
12 helpful votes
Follow Velvet E.
Unfollow Velvet E.
Share Review
Report Review
Might as well go shop at VENUS
January 29, 2018

I was a huge fan of Boston Proper for years. Their clothing was beautiful and elegant. Suitable for someone such as myself - in my late 40's and now fifties. The quality was excellent. Last year I noticed the clothing was getting shorter, skimpier and more revealing, and very expensive for the quality. I am very disappointed, as Boston Proper was the first place I went for new outfits, something special and different to wear. I just got the Beyond Proper catalog and laughed. I can buy the same clothes at Venus Clothing for a fraction of the cost and the same cheap quality. Shame on you Boston Proper for throwing away your 40's and up customer base of intelligent, classy, successful and beautiful women.

Date of experience: January 29, 2018
Louisiana
1 review
18 helpful votes
Follow Sierra B.
Unfollow Sierra B.
Share Review
Report Review
Clothes for Rich Hookers
January 3, 2018

Okay, to be fair, I own 2 Boston Proper items that I love. One was a long skirt and the other is a dress. (Both were from about 5+ years ago) Other than that, I have to say that Boston Proper just strikes me as a store that rich hookers would shop at. Most items are skanky, super expensive, and NOTHING I would wear outside (or inside!) my home. I think I'm more of a Soft Surroundings Outlet person. MUCH more modest and you can find good deals on the outlet site.

Date of experience: January 2, 2018
Indiana
1 review
5 helpful votes
Follow Barb J.
Unfollow Barb J.
Share Review
Report Review
RIP OFF
November 20, 2017

I purchased a sweater from a catalog that was sent to and I received the item, but when I received it there was a price tag on the sweater and it said 27.50 and I paid twice the amount which was 69.75, so I made a phone call to them and all they could say was that they dont know how the price tag got on the item and that couldnt fix it, what a way to RIP OFF YOUR CUSTOMER so I give you no rateing and I would never shop with this company again and anyone reading this should really consider it also, the bar code matched identical to the receipt! PATHETIC, SORRY, BJ

Date of experience: November 20, 2017
Germany
1 review
9 helpful votes
Follow Sophie D.
Unfollow Sophie D.
Share Review
Report Review
High end prices at China quality
November 9, 2017

I spy the exact same clothing manufactured in China sold online for $10-20 on aliexpress but Boston Proper target markets rich suburban moms and steals all their money for this insanely horribly made clothing. This online shop is highway robbery. Designs dont fit correctly, horrible fabric, seams showing everywhere. If youre going to buy this kind of quality, make sure your buying at its real price. And if youre going buy items at $100-$200, go to revolve.com

Date of experience: November 9, 2017
Washington
1 review
6 helpful votes
Follow Darla N.
Unfollow Darla N.
Share Review
Report Review
Clothing style has gone downhill.
October 26, 2017

I used to love the classy Boston Proper. It has become the trashy Hippie. What happened to all the great cardigans and tops? I probably won't be purchasing their clothing.

Date of experience: October 26, 2017
California
2 reviews
6 helpful votes
Follow Karen D.
Unfollow Karen D.
Share Review
Report Review
Junk
October 25, 2017

I spent quite a bit of time getting information and reading reviews about the items I was interested in before placing my order with Boston proper, but it was all for nothing; when it arrived I was surprised that not only were all the clothes made out of the cheapest of cheap materials, but the design and cuts were a joke. Sizing is all over the map, colors aren't represented accurately - just garbage, which I now have to re-pack and return (at a fee). This company apparently puts all their money into having beautiful photos taken - don't be fooled.

Date of experience: October 25, 2017
Michigan
2 reviews
6 helpful votes
Follow siusan O.
Unfollow siusan O.
Share Review
Report Review

Boston Proper Trying to double dip my Account right now. August 25th.
For an order that was Paid for and delivered Aug 7th. They have my account overdrawn now for the next 4 business days, hoping it will just fall off on its own and they dont think thats a problem. Customer Service. Hah.
I called last night as soon as I saw it. Spoke to Abraham employee ID 1318 who said he would call me back in two hours. I said at 2 am? He said yes.
So I waited up. NO Call. I called this morning and spoke to Ferdinand who was no help.
I transferred to Supervisor Richard Flores who just wants me to sit with an overdrawn account and hope it falls off because he cant figure it out. I wont be shopping here again anytime soon.
Reason of review: OVERDREW my Account by charging me Twice for an order that was Paid for and delivered a month ago.
Monetary Loss: $125.
Preferred solution: I want my money back PLus I would like some form of Compensation for having My account be overdrawn..

Date of experience: August 26, 2017
New York
1 review
4 helpful votes
Follow cindy g.
Unfollow cindy g.
Share Review
Report Review
Cheap fabric and over priced
August 14, 2017

... although I have bought a few swim suits there, generally their fabric is of a poor quality and the items are overpriced.

Date of experience: August 14, 2017
California
1 review
4 helpful votes
Follow shawna p.
Unfollow shawna p.
Share Review
Report Review
BUYER BEWARE
July 28, 2017

Hopefully you like what you purchased because it took them 5 months to issue my refund of over $500. They have terrible costumer service, I spoke to one manager that refused to give me his name... there are too many clothing companies to buy from, I will never give them another dime of my money!

Date of experience: July 28, 2017
Connecticut
1 review
2 helpful votes
Follow Diane A.
Unfollow Diane A.
Share Review
Report Review
Poor customer service
July 25, 2017

Play I wish I had read the reviews before ordering from Boston proper I also had terrible customer service and order two blouses both of which were of poor quality return them it's been over a month I'm still waiting for a refund I paid them timely I expect a refund timely called twice they're still waiting for their accounting department is the answer that I got I shop at Macy's and Lord and Taylor regularly and both stores have excellent customer service stay with what you know

Date of experience: July 25, 2017
Colorado
1 review
2 helpful votes
Follow sandy e.
Unfollow sandy e.
Share Review
Report Review
Shop elsewhere!
July 18, 2017

Poor customer service! No follow through and when you send an email, it is always replied to by someone DIFFERENT who doesn't bother to read the email string to see what the original issue or if someone even tried to resolve it. I ordered a blouse in June and paid for expedited shipping. 5 days later I was notified that it shipped. Shipping confirmation had it coming in another week. I never got it. They said they would put a trace on it, but I never heard back about it. I asked to have another resent and they agreed to overnight it. But they didn't. It was sent the same snail's pace as the other and will take at least one week to arrive. If I even get it...

Date of experience: July 18, 2017
Texas
2 reviews
5 helpful votes
Follow Kelly M.
Unfollow Kelly M.
Share Review
Report Review
Getting a Refund is a joke!
July 17, 2017

I called Boston Proper because I never was notified they got my return. They have had the clothes I returned for 7 days and I will not see the amount in my account for another 7 days. I asked for a supervisor who told me that she was sorry. That's just how long it takes because they are so busy. It's over $500 and they are keeping my money for 10 days. The clothes weren't that great either for the money. I will NEVER order from them again!

Date of experience: July 17, 2017
Boston P. — Boston Proper Rep
over a year ago

Kelly, Sorry you are disappointed in the return process. Returns take up to 14 days to fully process. We aren't robots working 24/7/365, we are humans processing items that are returned to us. Our website clearly states that returns can take up to 14 days to fully process - sometimes faster, sometimes not.

Texas
1 review
1 helpful vote
Follow Raisa B.
Unfollow Raisa B.
Share Review
Report Review

Hello! Two weeks ago I returned my order to you and still did not receive a message about its receipt and did not receive my money back please let me know what's going on? Item number *******-*******, order number *******-9358. Thank you Raisa Babaeva

Date of experience: May 13, 2017
Boston P. — Boston Proper Rep
over a year ago

Hi Raisa,
Our system shows that you were refunded on 5/15. Refunds can typically take up to 14 days to fully process.

Florida
2 reviews
3 helpful votes
Follow K A.
Unfollow K A.
Share Review
Report Review
Getting a refund is not easy!
May 10, 2017

I returned a shirt and pair of pants because they were so cheap feeling. I returned them on April 24th. Sent an email to customer service to verify return. No response. Finally did chat, was told the items had been received on April 25th but would not be processed until Monday which was May 1st. The returns say use their label and pay $9.95 to return the items, which was also the cost to ship it to me. I FINALLY got my refund today, May 10th and they shorted me $7.00 on the refund. I did chat again and was told they charge an additional $7.00 for using the return label! She said she would credit it back and quickly disconnected the chat. If I don't get it back I'm reporting them to BBB because I saw nowhere that said they would charge and additional $7.00. Will not deal with this company ever again. Clothing sizes are way off and the fabric was very cheap.

Date of experience: May 10, 2017
Boston P. — Boston Proper Rep
over a year ago

K A. - the return shipping fee is $7, not $9.95. If you return your item using our label, the $7 will be deducted from your refund. Our return form and online site clearly state this. You can mail it back via your own method (FedEx, UPS, USPS, etc.) at your expense. As our website states, refunds can take up to 14 days to process. Additional delays may happen so we apologize if you did not receive your refund within 14 days. Clothing sizing is clearly stated on our website. If you had additional questions about sizing, you can always reach out to us via a social media platform and we can get additional information from our merchants. A lot of people have a misconception that just because something may be "lightweight" means it is cheap. That is not true - in fact quite the opposite.

California
2 reviews
3 helpful votes
Follow Gail B.
Unfollow Gail B.
Share Review
Report Review

And I tried to return a sale item and was told it's not returnable! What? Unacceptable folks! Their prices are always very high and rarely a discount code offered. Awful! For those of you who value customer appreciation, DONT ORDER FROM BOSTON PROPER, rude and unaccommodating! Stay away!

Date of experience: May 5, 2017
Boston P. — Boston Proper Rep
over a year ago

Hi Gail,
Sorry to disappoint you, but the return policy clearly states that sale merchandise is final sale.

Michigan
1 review
3 helpful votes
Follow Cortana S.
Unfollow Cortana S.
Share Review
Report Review

Save yourselves time and never shop Boston Proper. Deceiving sizes, and when you want to exchange the items, poor customer service. No help, talked to the supervisor, no help. Too bad! It used to be a good company. Now they are going down and loose a lot of business... too bad...

Date of experience: May 3, 2017
Boston P. — Boston Proper Rep
over a year ago

Sorry you are disappointed with our CS Cortana. Our sizing is available on our website and our CS team has access to the same information. If you needed additional information about a size, you can always reach out to us via a social media platform such as Facebook.

From the business

  • 1-800-243-4300
  • Boca Raton, FLORIDA
  • Founded in 1992