On SmartCustomer, businesses may not offer incentives or pay to remove reviews. Read more about our Review Guidelines and the process we have against fake reviews.
Unbelieve the water pump went out after only 93 days and cannot return because it is out of 90 days return policy. Only option is to replace using the lifetime warranty which you have to buy again and only get a "store" credit for another purchase, what a scam! You are eventually "paying" them twice and getting a store credit to purchase their product. Will never purchase for FCP again!
FCP Euro preys on unsuspecting customers with their so-called lifetime replacement guarantee, using it as a bait-and-switch tactic to boost sales. Here's how the scam works: You buy a part for, say, $100, lured by the false promise of this guarantee. When the part inevitably fails, you're forced to shell out $150 for a replacement. Then, you have to return the defective part at your own expense, say $30, only to receive a meager $100 "In-Store Credit"—not the $150 you just paid. In reality, that "lifetime guarantee" ends up costing you an extra $180 because the credit is locked into their store, trapping you into buying from them again. If you don't need more parts, they simply pocket your money. What a brilliant scheme—no, let's call it for what it is—a shameless scam.
Hello,
We proudly offer a Lifetime Replacement Guarantee Program that spans all of our parts for the duration of your car ownership. Lifetime.fcpeuro.com outlines the process of using our Lifetime Replacement Guarantee, comprised of the following steps:
You must have a valid purchase through FCP Euro to participate.
Under no circumstance will we take back parts that are not ours. We inspect all parts upon arrival. If we receive a part that is not ours, we will charge you to ship it back or discard it.
When you need a replacement, you must purchase the new replacement part first.
Replacement orders must be made for the same item purchased on the original order. You will receive a customer credit in the amount of your original order when you send the applicable replacement part back.
Once you receive your replacement part, you can send the initial item you purchased from FCP Euro back.
Absolutely no return will be accepted without our fully completed returns form. Please do not use the manufacturer's box as the sole shipping box. Items being returned should be in their manufacturer's box and then placed inside another larger shipping box. In general, the return should be shipped in the same fashion as it arrived.
Upon receipt of the part, we will issue you a customer credit against the original order amount.
We do not cover the cost of brand upgrades or price increases.
-FCP Euro
It pains me to say that this company can no longer be trusted. I have ordered parts from them in the past in fairly small quantities going back ten years (most of our shop's parts orders go to other warehouses that sell the same products for less). Lately, they can't be trusted to honestly tell you if something is in stock or they're planning on ordering from someone else while you wait to MAYBE, ULTIMATELY get the part. This is bad enough, but when you repeatedly order something while paying extra for expedited shipping and it doesn't show, sometimes for weeks after the order was supposed to arrive - that's just too much to excuse or forgive. On the last order I'll ever place with them, I called their service number and eventually got a call back. The service rep said my late order was "under review" and that he'd talk to his manager. When he came back to the phone, he simply hung up without saying a word. - Nice. Take someone's money and when you have no legitimate excuses why it hasn't shipped yet a day after it was supposed to be delivered - you simply hang up on the customer. Does that sound like a trustworthy company you'd want to do business with? - Probably, only if you're a masochist...There's way too much competition in the wholesale auto parts space to have to put up with this crooked behavior. Do yourself a favor - look elsewhere for auto parts. You can easily get them much cheaper and more reliably from other reputable warehouses.
Hello CJ,
We never want a customer to have an experience as frustrating as the one you’ve had. We can’t locate an order based on your profile here, so please reach out to us at [email protected] and we’re happy to help.
FCP Euro
1st time purchasing from FCP Euro, needed an alternator. It arrived very quickly. As the mechanic went to install it, he said it was defective, I was charged for labor. FCP said they would reimburse for the wasted labor, but one hour later stated they did not say that. Two of us heard the conversation on my end. Chris he did that I needed the notes from the mechanic before 2pm in order to have a replacement part sent overnight. One hour later there was a change of story.? My very 1st purchase, a defective item and incurred labor cost? Not to mention lost of work time. Mercedes Benz Bosch BOS*******977 alternator part.
Carla,
We apologize for any issue you’ve experienced with the Bosch alternator. We understand that receiving fully functioning parts is critical in fixing your vehicle in a timely manner.
We’re happy to send a replacement, but we do cover incurred labor costs. Per our terms of service: “FCP Euro shall not be liable for any indirect, special, incidental, or consequential damages arising from or related to any part, product or service.” More information can regarding this can be found under the link below:
https://www.fcpeuro.com/terms-of-service
Please reach out to [email protected] for us to provide a solution that works for you.
-FCP Euro
Horrible customer service! I ordered a part overnight, but it turned out to be out of stock. Nobody even attempted to contact me and resolve the issue. Amoreena P from support simply lied to me, saying that everything was fine with my order and it would be shipped, without even bothering to check the availability. Joey K said he needed to contact a colleague and then disappeared. Nobody cares that the customer needs to receive the part on time, even if they pay for fast delivery. As a result, my mechanic will only be available in a week due to FCP Euro's mistake, and I've already lost $450 on car rental.
Vadim,
We are very sorry for the issues you are experiencing with your order and our team. We are unable to locate your order via your Sitejabber Account information. Please reach out to us at [email protected] and we are more than happy to assist and make this right.
-FCP Euro
I've ordered a handful of items from FCP Euro over the past year...my most recent order never arrived. A completely different order (someone else's) arrived at my house. I was quick to reach out to FCP regarding the mix up and, three days later, have been advised I need to return the wrong order before they will refund my order, that never arrived. Basically, FCP made a mistake and, not only have they not apologized for their error but are now holding me responsible for resolving the matter. Never mind that I never got the parts I needed but now they are keeping my money until I fix their mistake. I have no issue with returning what they sent to me but this backwards methodology they are presenting is both wrong and, at least in my state, not legal.
Buyers be warned.
Justin,
We’re very sorry for the misunderstanding and miscommunication with your order. We know that it’s important to fix your vehicle promptly.
Our team has issued a refund back for the full amount of your order and sent a free UPS return label to your email, to return the incorrect products. You will see the refund posted on your statement in 1-3 business days depending on how quickly your bank is to process. Please reach out with any further concerns and we’ll take care of you.
-FCP Euro
FCP send as different item that on there website! Item we receive is made in china $25 wort but we pay for Continental product from EU. The worst is the FCP customer service, check BBB complaints. Stay away from this company.
Audi VW Engine Oil Level Sensor - OE Supplier 03F*******E
We purchase OE oil level sensor made by Continental in Czech Rep. Be FCP Euro website
But FCP ship to as cheap no brand China sensor(in picture). Return and communication was difficult ( 8 emails exchange with Jason M from FCP Euro)
Copy of Jason M. FCP Euro explanation how dealer cleaning there shelves:
Please allow me to add context to clear up any confusion. "OE SUPPLIER" brand parts are actually liquidated stock that come straight off dealer shelves to us. Dealers have part purchasing contracts and, on occasion, they must liquidate stocked parts in order to make space for the arriving new parts. Legally, they are not able to brand them as Genuine since they have been liquidated. This requires them being removed from the Genuine boxes and placed into new non-descript packaging for resale.
How sound to you this FCP explanation?
Updated Review!
First Complaint: Order process shows billing and shipping address. Go to check out and the receipt shows the item being shipped to the billing address. Double checked to make sure the same error didn't happen when I reordered the front hood struts using a 2013 911 991.1. FCP reached out after I posted the bad reviews and made this right. They reached out to the warehouse the item was being shipped from and corrected the shipping address. They are also looking into it to see if there is a glitch in order process on the mobile app.
Now, my reasoning behind the title of the review, is based on who answers the emails that day. When I ordered the original hood struts and the same billing/shipping error occurred, the representatives name was Jason and apparently there was nothing he could do. Second time around, same billing/shipping address error and Andrew the representative was able to go above and beyond to assist me in getting the parts shipped to the correct address. So it all depends on who's answering the emails that day and their willingness to assist customers.
Mario,
We very much apologize for the issues you’re encountering with your order - we want your experience to be seamless and satisfying every time. Our team is currently looking into the hood strut fitment issue and vetting the rest of our 2012 911 catalog to fix any production issues between the 997.2 and the 991.1.
In the meantime, we’ve emailed a complimentary return label so that you can return the incorrect parts for a full refund. From what we see, the order was shipped to the exact shipping address that was entered during checkout. Our Customer Service hours are Monday-Friday 9 AM - 6 PM EST, with limited weekend support coverage. Regrettably, our internal team had processed your request to modify the order after reopening on Monday, when we were no longer able to do so.
If you have any further questions or concerns, please reach out to us at [email protected] and we are more than happy to help.
-FCP Euro
…. DO NOT MAKE BUSINESS WITH THIS RIP-OFF COMPANY!
……….I call FCP EURO and asked if the parts that I was about to buy fit my car.
Their answer was; we are not sure, but buy it and if it doesn't work return it
I trusted them and I did it, I bought 6 coils with sparks
When I installed, it looked like it works, so I emailed them to tell them that it fitted
But after 1 years the all 6 coils and sparks failed at the same time!
For ALL the COILS to FAIL,
As 20 years of experience as mechanic, I never see it or heard, even my 11 co-workers never experienced it!
I bought coils from other place and they gave me 3 and half years guaranteed
When I called FCP EORO, they just won't give a credit
And they asked me to BUY THE SAME PARTS AGAIN IN ORDER for them to give me credit, What am I going to do with that part that doesn't do the job? Change it every year?🥲
That is horrible!
I will close my account!
Shame, Do not buy parts from this scammers!
Hello,
Are disappointed that the coils on your car have failed - as you mentioned, it is extremely uncommon for all coils to fail at the same time, so there may be an underlying issue.
The ignition coils and spark plugs were purchased over a year ago and our team did confirm they are the correct fitment for your vehicle. Since they failed outside of our 90-day defective part window, these would have to be processed through our Lifetime Replacement Guarantee program. Please visit the follow page for steps on how to take advantage of our Lifetime Replacement Guarantee: https://www.fcpeuro.com/page/lifetime-guarantee
-FCP Euro
Service has been great through the years.
FCP Euro is my go to parts place. They've helped to select the right parts as well.
Thanks!
Their parts selection and service are excellent. I will definetly being buying more because they offer the parts I need for my 1988 BMW 325is, which is 36 years old in April! Will definetly recommend to others! Thank You!
I've been purchasing from FCP for over a dozen years. Their customer service is second to none and the Lifetime Warranty on parts are the main reasons for using FCP. No where can you find a seller who will allow you to returned consumables. This includes motor oil, oil filters, air filters, cabin filters and even brakes.
Their pricing is better for many products while the rest will be comparable with other online sellers. With a purchase of $49 you get free shipping so it's convenient to buy from them without having to make a large purchase each time. Will continue to make FCP my first stop for parts.
They do the work to find the parts manufacturers rebadge and sell them cheap. Free shipping takes two days to arrive. Customer service answers the phone and has never told me my question is stupid. A lifetime warranty on parts is easy and simple to do. I tell my friends who work in customer experience to study these guys.
Had decent luck with this company in the past. Recently ordered a fairly standard but drop sensitive part that I had ordered before. Part arrived appeared to be new and OEM. However package had been opened and the foam nest was missing. In its place an assortment of cheap bubble mailing material (the large ones from a well known online retailer) had been used and most had been crushed. Customer service proceeded to argue with me that this represents OEM quality and actually was additionally inspected by them (this is on trust pilot). I have an actual OEM part on order from a dealer and will update the photos when it is in hand. If it is the same as this I will update my review. I have also noticed that they list a google rating on the homepage, but do not appear to have any actual google reviews. Other review scores do not appear to match actual values from homepage. This will require further investigation.
Steven,
We apologize for any inconvenience caused with your order. The waterpump is sourced directly from BMW and is a Genuine BMW pump that you would purchase from a dealership. Our QA team may have opened the manufacturers box to audit the product and/or add additional packing material to the box to prevent any damage during shipping, as shown by the pictures you provided to our team.
As you saw, we have sent a free return label to your email if you would like to return the package to us. We were also happy to process a refund for the cost of your expedited shipping.
-FCP Euro
I spend thousands with them, when I send my rotors back for a warranty replacement they didn't do it and I had no choice but to tske the old ones back. What a shame. Their costumer service is very bad and they need to man up and make things right.
Stupid $#*! FCP texted me 2 times for a delay on my shipment and I bought the overnight shipping and it's already 2 weeks late, they did refund me for my overnight shipping but I'm still not happy because it's 2 WEEKS LATE! I HAVE A VW TWIN TURBO V8, website is $#*! and shouldn't be up because they're click baiting people for overnight shipping and who knows what else they are click baiting
They say they ship same day or next. They lie. Three days later, nothing had shipped at all even though they said they had it all there except a fuel filter.
Then when you try to cancel it because they refuse to ship any of it, they say "it's all packed up ready to go" so they can't cancel it, even though they still refuse to ship it.
I made a purchase on their website on November 2nd, selecting overnight 1-business-day shipping for a fee of over $33, aiming for delivery on November 3rd. However, I only received a shipment notification from UPS on November 3rd, the day it was supposed to arrive. To my disappointment, there was no estimated delivery date, not even for November 4th. I reached out to FCP customer service that same day, speaking with two different representatives. Despite my repeated insistence that the package should have arrived by November 3rd, they failed to apologize for the mistake. Instead, they informed me that I needed to wait until November 6th for the package to be delivered, disregarding the urgency of my shipment. Even though I paid for one-business-day shipping, the package hadn't arrived as per their estimated delivery date. Rather than offering to send a replacement with next-day delivery for Saturday, they insisted I wait. This has been a disappointing experience, as they didn't even offer a credit for the expedited shipping service I paid for. In my opinion, this service deserves a one-star rating.
Ordered some brake pads online. The site showed the part fit my vehicle, but when they arrived they clearly didn't. Bringing this up to customer service they said it still wasn't their fault and I was responsible for return shipping. Don't order here - customer service is garbage.
FCP Euro "used to be" excellent.
The issue is not with the parts or prices. The issue is now run by obxoxious IT sorts. You know, the rude, socially inept types. The have a terrible Chat feature, big waste of time. They do not answer emails and if so not on a timely basis. They put you on hold forever and jamblast nasty criptic doomsday tunes into your ear for 5-25 minutes on hold. So rude. Bye Bye.
This is what happens when companies do not mix IT with personal interface properly. TECH NERDS.
Suggest you try Pelican Parts in CA. Excellent customer service and reps knowledgeable on your vehicle and pick-up their phones in seconds.
Unfortunately, FCP Euro is now just of Gen Z "ero" kids in cubes operation...a bioler room nightmare.
They are not as bad as Parts Geek who have mastered obnoxious "Joisey" but FCP is working on it. Unfortunate as they used to be very good. This is what happens when a company allows themselves to be run by tech jack asses. We all know about tech jerks with no comminication or social skills.
Also, if you are on hold once the office closes...you will be on hold all night. No message indicates otherwise.
FCP is one of these frustrating outfits that makes it near impossible to find their phone number on their website.
Do you really want to do business with a company that tries to avoid human interface but certainly wants your coin? I do not. You make it diffucult to speak with you, I'm not buying.
You also can't call in and get a specific rep you were dealing with... FCP is obviously run by an "$#*!"burger tech goon... customer service just awful.
Only reason they got two stars was they do mail quick and prices are fair... but if you have an issue, FCP is a uuuuuge pain in the $#*!.
Hope you enjoy waiting on hold all day or being hung-up on if you complain about long holds and bad service.
Hello,
We apologize for the issues you are experiencing with your water pump but are more than happy to expedite a replacement pump for you. Regrettably, we are unable to locate your order details via your Sitejabber account information. Please reach out to us at [email protected] and we are more than happy to help.
-FCP Euro