The Classy Home

Check out our latest communities fighting
AI scams on Reddit and Facebook

Our reviews are monitored for authenticity

On SmartCustomer, businesses may not offer incentives or pay to remove reviews. Read more about our Review Guidelines and the process we have against fake reviews.

Reviews

Write a review
3.0
Reviews 169
5 Stars
41%
4 Stars
7%
3 Stars
1%
2 Stars
5%
1 Star
45%
Reviews that mention popular topics

Indiana
1 review
0 helpful votes
Follow Sierra R.
Unfollow Sierra R.
Share Review
Report Review
Missing parts, damaged parts, horrible customer service
February 14, 2021

I ordered 3 matching shoe shelves from the Classy Home on 11/27/20. The items were delivered on 1/8/21. This is during COVID, so I don't fault them for the long wait time to receive the items.
I opened the first box and started assembling. I realized quickly that I was missing a part, the little pegs used to hold the shelves up, making that shelf basically unusable. I immediately wrote them.
I then proceeded to assemble the other two shelves. One of the shelves was damaged. I wrote them again and sent a picture. On the third shelf the top piece was damaged. I wrote again and sent another picture. So, 3 for 3 shelves had problems.
There were other issues, small damage that would be hidden when I put the shelves together, one package of the small nails used to nail on the back piece of cardboard were defective and unusable, many of the pre-drilled holes were not drilled properly making it difficult to screw the screws in without them coming out through the sides... basically these shelves are incredibly low quality.
But all I wanted from Classy Home was to send me the package of pegs, the shelf and the top pieces that were damaged to a point that you will see the damage when the items are assembled. I got no response until 1/12. They wanted me to take a picture of the instructions and circle the parts that were missing/damaged. So I did.
On 1/16 I still hadn't heard back. I wrote again. They had no record of the pictures I sent, so I sent again.
I got this response on 1/19 (why it takes them multiple business days to respond to each stop of this process is beyond frustrating in itself).
"Hi,

Thank you for getting back to us.
The parts were requested for you.
We''ll confirm as soon as it''s processed.
Your patience is greatly appreciated."
Great! I thought. Then I wait. I see there's an update from them. On 1/21 they asked for a picture of the box, which I think is rediculuous, but I take a pic and submit on my phone.
But, it seems that when you upload pictures into their system from a phone, they don't submit. I check back in on 2/9, and see nothing has happened. I write a much less polite request for the parts, and this was their response:
"We emailed you on 1/21 to please send us photos of the boxes.
We didn''t hear from you until now.
I will let them know that you don''t have more photos...
I will advise shortly. "
So I take another picture, upload the picture to my computer, and upload it to their system again. It is now 2/14. I've had these shelves that I cannot use in my house for over a month.

Date of experience: February 14, 2021
michael k. — The Classy Home Rep
over a year ago

Hi,

I'm sorry to hear about your disappointment with the wait time.
I understand your frustration and we sincerely apologize for that.
As a retailer we are trying out best to communicate with both the manufacturer and the customer in order to get the parts in a timely manner.
We had requested the parts, but the manufacturer required more information in order to send the parts.
They will be shipping shortly and we'll update you with the tracking information.

We hope you enjoy the cabinets.

California
1 review
1 helpful vote
Follow Neha A.
Unfollow Neha A.
Share Review
Report Review
Horrible Service
February 5, 2021

I ordered a bed on October 4th. I was told it would arrive by Dec 2. On December 2nd I was told it would arrive on January 4th. On January 4th I was told it would ship by mid-January. It finally arrived 4 months late, on January 28th. The bed arrived with the wrong pieces, so I could not actually assemble it.

I am 9 months pregnant, this bed is for my child's nursery. I am 2 weeks away from delivering my baby. I waited 4 months for a broken bed with missing pieces. I am now having a horrible time getting this issue resolved. They have provided me with zero compensation for their massive delay and broken bed.

Do NOT order from this company. Buyer Be Ware!

You will wait 4 months for a broken piece of furniture!

Date of experience: February 5, 2021
Rachel G. — The Classy Home Rep
over a year ago

Hi Neha,
I'm truly sorry to hear about the great delay to your delivery and the wrong parts.
According to our system we have compensated you for this issue and the parts have been ordered.
We apologize that this happened and we are working hard to make sure those things don't happen again.

Utah
2 reviews
2 helpful votes
Follow DANA S.
Unfollow DANA S.
Share Review
Report Review
Don't buy here!
January 28, 2021

Broken furniture! No one to speak to in customer service! Worst service ever! Been fighting for a refund for weeks! Save yourself the trouble n shop elsewhere!

Date of experience: January 28, 2021
Rachel G. — The Classy Home Rep
over a year ago

Hi Dana, I'm sorry to hear that your experience was not the best.
According to our system we have issued an 85% discount back to your account to compensate you for the aggravation caused.
We again apologize for this inconvenience.

Indiana
1 review
0 helpful votes
Follow Be M.
Unfollow Be M.
Share Review
Report Review
Order not received
January 14, 2021

I placed an order in October 2020, and still have not gotten my order. Each time I call The Classy Home, our order continues to be pushed back. We were told it will ship in January, now we are being told in February. We will never order from this company again!

Date of experience: January 14, 2021
Rachel G. — The Classy Home Rep
over a year ago

Hi, I'm sorry to hear about this inconvenience.
According to our system this order was delivered back in November of 2020. If you have not received your order please reach out to our support so we can work this out with you.
Thank you!.

Arizona
1 review
1 helpful vote
Follow Suely R.
Unfollow Suely R.
Share Review
Report Review
SCAM COMPANY NO REFUND Don't Buy
January 13, 2021

Don't buy from this company they are a scam please. On June 15,2020 I purchased a Salamanca dresser for $682.35. They false advertised that it was a dresser with a mirror and a week later received an email from them that the mirror did not come with the dresser so I had to pay an additional $285 I immediately told them no and requested a refund. In addition I had to pay $173.00 for shipping now making my total $777.92. I contacted the BBB in September 2020 And The Classy Home told the BBB they would refund my money back. No refund As of 1/13/21 so I contacted the BBB as of 1/13/21 and Dept of Consumer Affairs Frauds Division if I don't get my money back I'm going to request they lose their license. I'm not the one Classy Home. Bad Business.

Date of experience: January 13, 2021
michael k. — The Classy Home Rep
over a year ago

Hi Suely, We are truly sorry to hear about the issues you've experienced. I've reviewed this for you and noticed that your payment was voided back in June. You have not been charged for this order. If you you wish to further discuss this with us feel free to contact us at 7183887516. Thank you!

Florida
1 review
7 helpful votes
Follow Elyse L.
Unfollow Elyse L.
Share Review
Report Review
Waiting months for my order.
January 13, 2021

Ordered a display case on 11/15/2020. Still waiting for it and haven't received a tracking number. I called costumer service today and they said they would find out in a few hours what was going on. Received an email that said order is now on back order and is estimated to ship at the end of February. Still no tracking number. This is ridiculous. I will be waiting over 3 months for my order but they have no problem taking my money.

Date of experience: January 13, 2021
Rachel G. — The Classy Home Rep
over a year ago

Hi, we are truly sorry for the great delay to your order.
According to our system the order was cancelled as per your request and a full refund has been issued to your account.
Please understand that the dates given initially were dates we received from the supplier and we truly believed to be able to fill your order at that time however, we unfortunately can't control the production as that has to do with the supplier and it did end up being pushed back. Since the situation with Covid is definitely lighter here in the states these delays don't happen anymore.
We again apologize for the inconvenience this order has caused you.

Colorado
1 review
2 helpful votes
Follow Hamid H.
Unfollow Hamid H.
Share Review
Report Review
Received Damaged Product
January 6, 2021

Well I was dumb enough to buy a table from them. The table came damaged, and this is not due to shipping reasons. The paint is literally peeling off the wood when I took it out the box. It looks horrible. I reached out and told the classy home about it but they never responded to me. This company has A LOT of negative reviews. I regret buying here and not doing my homework on them before submitting an order. Do yourself a favor and go somewhere else.

Date of experience: January 6, 2021
Rachel G. — The Classy Home Rep
over a year ago

Hi Hamid,
According to our system you reached out to us about your claim on 12/28 and we posted our response within the next 3 hours.
Please log in to your account to view our reply. You may still respond and we'll further assist. Thank you!

Georgia
1 review
1 helpful vote
Follow Sieeda P.
Unfollow Sieeda P.
Share Review
Report Review
Terrible company!
December 9, 2020

This was my first time dealing with this company. But, I really wanted new nightstands to match my champagne colored bed/headboard. I went ahead and ordered two champagne colored nightstands from the this site in OCTOBER. They did not process the order until late NOVEMBER. Then my nightstands were not shipped out until December and then delivered 10 days after shipping out email. Literally 2 months of waiting. I was then ready to disregard the delivery wait because I was so happy to receive it... I opened the boxes and they sent me two SILVER/ METALLIC colored noghtstands! Not at all matching my headboard. I'm LIVID! I contact them via email and they had the audacity to say the pictures I send was correct to what I ordered and that it's the lighting that's making it silver! Please everyone look at the pictures I sent them and tell me if I'm crazy! Completely different colors! I can't even ship it back because they are in NEW YORK! I was hoping with all this $#*! they put me through they would refund me, or give me another option. Horrible! Do not wasted your money!

Date of experience: December 9, 2020
Florida
1 review
3 helpful votes
Follow marina w.
Unfollow marina w.
Share Review
Report Review

I purchased a desk not only it arrived super late, it came with many damaged parts, super cheaply made. It's like buying a desk made out of a shipping box. Costumer service just keep replaying with " we will send you a replacement soon..." it's been months and no replacement arrived. I do NOT recommend dealing with this company. DO NOT buy anything from them! This is a terrible company with a terrible costumer service.

Date of experience: November 29, 2020
Georgia
1 review
1 helpful vote
Follow rebecca b.
Unfollow rebecca b.
Share Review
Report Review
Worse customer service experience
November 18, 2020

I ordered a desk on September 16,2020, which was scheduled to ship October 6th. The desk didn't ship and I contacted the company through email and online ticket process 5 times, with no response. I had to file a complaint with the better business bureau before I received a response that the desk was delayed from the manufacturer, with a rescheduled shipment date of November 16,2020. It is November 18 and the desk hasn't shipped and no communication from the company

Date of experience: November 18, 2020
Pennsylvania
1 review
1 helpful vote
Follow Molly B.
Unfollow Molly B.
Share Review
Report Review

Do not use this company to buy any furniture, even if it seems as though it is a good deal! It took over a month to receive our order, and when we finally received the furniture we had ordered, 4 out of 8 of the items we had ordered were damaged. It has been a month since we received these damaged items, and the company has yet to replace them with the correct items. The communication is terrible, and although I have reached out often, I do not get adequate responses, and they will not handle the issues over the phone. Stay far away from this company!

Date of experience: November 12, 2020
michael k. — The Classy Home Rep
over a year ago

Hi Molly,

I'm so sorry to hear about your disappointment with this order. We have been communicating via email, and we sent parts.
Since the parts have not corrected the issue, we agreed to refund you for these items.
We have applied this to your account.

New York
1 review
4 helpful votes
Follow L S.
Unfollow L S.
Share Review
Report Review

Yes, we all can expect delays in furniture delivery during this time. However when they deliver furniture and destroy your flat screen TV which the delivery guy admits to and puts on the paperwork and then they only want to give you $60! To replace it - are we kidding? - its not like it was damaged - it was destroyed! Tell me where you can buy a 40 inch flat smart screen TV for $60. Guess what you can't! Then less than one week after that delivery the brand new king bed frame collapses. You send photos that clearly depict the problem - there is no number to call - your hostage to the email and waiting for them to respond. Then you get the same question - EVERY OTHER DAY - "is it the rails or the slats". X3 - all the while you're sleeping on the floor. Not only do the photos show the problem you have to answer the same dumb question over and over. Then when you have no choice but to fix it on your own - they say they didn't authorize the repair. HORRIBLE POST PURCHASE CUSTOMER SERVICE

Date of experience: November 11, 2020
New Jersey
1 review
1 helpful vote
Follow Karon K.
Unfollow Karon K.
Share Review
Report Review
LOVE LOVE LOVE
November 5, 2020

I placed my order and then read the reviews. My order took a while to come in, but I expected that. However, while I was waiting I had a feeling of dread that I had been scammed. Because YES the communication is horrible. But thankfully the delivery system they have is spot on. You can live track the driver and I was able to meet them and get the boxes in on my lunch break. The furniture does require assembly, but I am 5'4" 125 LBS and able to complete it myself. The furniture is high quality and the cushion clean up easily. I have a golden retriever that loves to dig and climb on the sectional. Dirt vacuums right up.

Date of experience: November 5, 2020
Minnesota
1 review
0 helpful votes
Follow K W.
Unfollow K W.
Share Review
Report Review
You are an IDIOT if you order from here
October 27, 2020

This company is a sham! My order took 3 months to deliver and it is STILL NOT complete. The phone number is fake, the customer service is a joke - it takes 1-2 weeks to get a reply on the support tickets. And the product is junk. They steal people's money and don't send the orders. DON'T FALL FOR IT!

Date of experience: October 27, 2020
Washington
1 review
1 helpful vote
Follow Erin C.
Unfollow Erin C.
Share Review
Report Review
Bad communication GREAT product!
October 24, 2020

It took over a month to get my chair and there was next to hardly any communication from the store, but I got my chair and it is AMAZING! It was packaged very well and there was no damage. I am very happy with my purchase!

Date of experience: October 24, 2020
michael k. — The Classy Home Rep
over a year ago

Hi Erin, On behalf of our company, I would like to sincerely apologize to you for the inconvenience the delay and communication has caused you-. Even though we strive to provide you with the best service possible, mistakes can happen, as no one is perfect. You have to know that we have plenty of measures in place to make sure that our personnel is the best we can provide so your experience shopping on our website is always a pleasant one. We are happy that you received the product and it looks beautiful. It is your positive feedback that enables us to serve many other satisfied customers. Thanks again for sharing. The Classy Home

New Mexico
1 review
3 helpful votes
Follow Jim M.
Unfollow Jim M.
Share Review
Report Review

Worst customer service ever. They shipped the wrong furniture (software purchasing error) and when I asked to return the furniture, they wanted me to pay for the original shipping as well as the return shipping, plus a 25% restocking fee (which would have been a lot of money)... for their mistake! I asked them repeatedly to call me so we could resolve it and they refused to call. They only communicate by an archaic text message box in their website. We went back and forth over 2 weeks via texts. In the end, I am stuck with two bar stools that I didn't order. As a result, I immediately cancelled another +$1000 order I had with them as a result. The furniture they sell isn't exclusive. I found what I wanted elsewhere and I'm now working with a much more friendly furniture store.

Date of experience: October 2, 2020
New Jersey
1 review
0 helpful votes
Follow Megan Z.
Unfollow Megan Z.
Share Review
Report Review
Continuously delayed order
September 14, 2020

I ordered a piece in June and it has yet to arrive. This is ridiculous. I get notified that it is delayed, delayed, delayed. Never again.

Date of experience: September 14, 2020
California
1 review
3 helpful votes
Follow Elnur K.
Unfollow Elnur K.
Share Review
Report Review
Scammed me over $1400
September 10, 2020

Ordered 2 Boston Linen sofas. They changed my card immediately but 2 months later still didn't process my order. After several calls later finally they processed my order. After 2 more weeks finally I got the sofas.
They were very cheaply made. Junk at the arrival. They refused to take it back. Had to trow them away after buying a sectional from Macy's.

Don't give your hard earned money to this scammers.

Date of experience: September 10, 2020
North Carolina
1 review
3 helpful votes
Follow Brandy R.
Unfollow Brandy R.
Share Review
Report Review
Placed order 4 months AGO and STILL NO ORDER!
September 8, 2020

This is unbelievable... Placed order on 5/4/2020 and as of 9/8/2020, I have not received my two items. Received notification that order estimated ship on Thursday, Jul 30 2020, but order has not shipped! We're talking about 4 months of waiting. I only ordered a writing desk and file cabinet. I'm a Designer and will not order from this company again. Starting to believe it's a scam!

Date of experience: September 8, 2020
michael k. — The Classy Home Rep
over a year ago

Dear Brandy, thanks for sharing your feedback. We’re are truly sorry about the production delay. It is an uncommon instance and we're working on improving.
We are having our sales representative look into this for you and they will message you in your existing ticket shortly. Thank you!

Florida
2 reviews
4 helpful votes
Follow Michael P.
Unfollow Michael P.
Share Review
Report Review
Terrible customer service.
September 1, 2020

Ordered a sectional and paid in full On 5/12/2020. Almost 4 months later I still don't have it. When I have been scheduled for delivery 7/23,8/16,8/24, and confirmed for today 9/1/2020. Now they call and say they only could find one pallet, they just found the other pallet so it won't be delivered until Friday or Saturday. When I told them I just wanted a refund, they told me I would have to pay 25% restocking and the shipping fee to get it back to them. Absolutely the worst company I have ever dealt with. BUYER BEWARE! They want to Charge me for something that isn't my fault at all. They shipped through AM home delivery which has lied about delivery several times as well.

Date of experience: September 1, 2020