logo

IndianRoots
business logo of IndianRoots
IndianRoots
indianroots.com
Visit Business

Our reviews are monitored for authenticity

On SmartCustomer, businesses may not offer incentives or pay to remove reviews. Read more about our Review Guidelines and the process we have against fake reviews.

Reviews

2.6
Reviews 176
5 Stars
9%
4 Stars
25%
3 Stars
0%
2 Stars
1%
1 Star
65%

India
1 review
0 helpful votes
Follow beena k.
Unfollow beena k.
Share Review
Report Review
Order confirmation is vague
November 2, 2015

I received a note stating my order is successful. Only after waiting for close to a month I got to know that there was Rs. Shipping charge pending hence order was not successful. I am totally confused with a email that says Order is successful, it also has a pending word in general, site accepted the order with no rejection at the time of placing order. It's all very confusing and sheer waste of time to shop from indianroots website. Will never recommend anyone

Date of experience: November 2, 2015
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Beena! We are extremely sorry for the inconvenience caused to you. Please share your order number, so that we can look into the matter and resolve the highlighted concern on priority.
Regards.

Canada
1 review
3 helpful votes
Follow DALE T.
Unfollow DALE T.
Share Review
Report Review

We ordered an unstitched suit from Indian Roots in August and today is October 22 and they have not shipped yet. No updates form them, no refunds nothing. This is the second time it happened to us. They dont let you know of the delays unless you ask them. The people at their call center have no information whatsoever. Please don't buy from this site. They are horrible in their customer service.

Date of experience: October 22, 2015
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Dale! We are sorry for the bitter experience you had with us. We would request you to please share your to please share your order number/ registered email id, so that it can forwarded to the concerned manager and provide you the quick resolution. Regards.

India
2 reviews
4 helpful votes
Follow moumitha k.
Unfollow moumitha k.
Share Review
Report Review

Most fraudulent ecommerce site i have come across. Useless customer service. In fact they stop responding to you once they are sure they dont want to help u.
They never deliver products on time. And deliver very poor quality items. I have experienced it twice and have completely stopped buying from them.
I was to receive a refund and even after 9 months i have still not received it. Never ever ever buy from them.

Date of experience: October 18, 2015
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Moumitha! We sincerely regret for the inconvenience caused to you. Your refund has already been processed in to your card account on 30th Mar'15 and refund proof with refund reference number has already been shared with you. We would request you to kindly coordinate with the bank referring the refund reference number to claim the amount. Regards.

France
1 review
9 helpful votes
Follow Alka I.
Unfollow Alka I.
Share Review
Report Review
BEWARE! DO NOT USE!
October 15, 2015

12 weeks, 20+ emails exchanged with 9 customer service reps later, still waiting for my order or refund. Oh don't ever bother calling them unless you want to be put on hold for 1 hour. Terrible, terrible service. Fraudulent advertising, I don't even know where to start with the issues with my order. All I want is my money back!

Date of experience: October 15, 2015
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Alka! We sincerely regret for the experience you had with us. Request you to please confirm your order number, so that it can be forwarded to the concerned manager for immediate action.

NL
10 reviews
169 helpful votes
Follow mehak m.
Unfollow mehak m.
Share Review
Report Review
Promising Services...
October 13, 2015

Its a very good online shopping website and really thankful to Indianroots for delivering my products on time! I am so happy to receive them! The stuff is pretty awesome, especially the golden lehnga. I am highly impressed by your service. Looking forward to shop more from your website..

Date of experience: October 13, 2015
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Mehak! It delights us to know that you had a wonderful shopping experience with us. We always try our utmost efforts to deliver the products at the earliest. Looking forward to see you shop wit us soon again. Regards.

India
10 reviews
141 helpful votes
Follow preeti v.
Unfollow preeti v.
Share Review
Report Review
Good Online Shopping Website.
October 12, 2015

Hello Everyone, I am Preeti and I am a complete shopaholic! My latest addiction is a website called Indianroots. This website has a mind-blowing collection of Indian attires and I am very much love-struck with their jewellery collection as well. I have ordered a few jewel pieces and I am waiting for them to get delivered! I hope they look as stunning as they were looking in the pictures.

Date of experience: October 12, 2015
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Preeti! Thank you for your lovely words. Your kind words motivats our team to make each of your shopping memorable. We assure you that, your ordered products will reach at your shipping address within timeline and exactly the same as image showcased on our web-shop. Regards.

Bulgaria
1 review
41 helpful votes
Follow Supriya D.
Unfollow Supriya D.
Share Review
Report Review
Beautiful accessories
September 24, 2015

I am Supriya from Mumbai and I am addicted to Indianroots. I love to shop from this website and I am very impressed with their service. The customer care service is really good as compared to other shopping websites. I find their jewelry collection to be amazing! I have recently purchased a lot of earrings from Indianroots and all of them are great!

Date of experience: September 24, 2015
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Supriya! Thank you for taking the time to provide your comments on our service. We always try to deliver the best of our services to our customers. We hope to have you shopping with us again. Regards.

North Carolina
1 review
40 helpful votes
Follow jaspreet d.
Unfollow jaspreet d.
Share Review
Report Review
Indianroots makes Shopping of girls very easy.
September 21, 2015

I am Jaspreet from Mumbai and I am a big fan of Indianroots because it is a very good shopping website and it offers a really good collection to the customers. I feel that this website is better than other websites as it has a very very cooperative customer care team unlike other websites. Indianroots have made online shopping very easy.

Date of experience: September 21, 2015
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Jaspreet! We're very happy to hear from you! :) Thank you for taking the time to provide your comments on our service. We hope to have you shopping with us again. Regards.

New Jersey
1 review
2 helpful votes
Follow YK K.
Unfollow YK K.
Share Review
Report Review
Blocked my account
September 18, 2015

I had ordered an ethnic dress from them... they never shipped for several months... of course customer service one of the best trained liars online... give me a different story each time... lot of time and monry wasted...
Finally had to get my bank in the USA involved for a refund.

After this I have observed they don't accept credit cards. Only PayPal.

Next they also blocked my account login... SO BEWARE

Date of experience: September 18, 2015
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar YK! We're very sorry to hear that. Would appreciate if you could please share your order number(s) with us so that this can be looked into & resolved. Once again, we apologize for all the inconvenience you've experienced. Regards..

Germany
1 review
44 helpful votes
Follow Shruti K.
Unfollow Shruti K.
Share Review
Report Review
Awesome Shopping Experience With Indianroots
September 19, 2015

I am writing this review to show my gratitude towards Indianroots. I am really pleased with their service. I have purchased a lot of clothes and jewelry from this website and I am really happy with all the stuff that I have purchased from Indianroots. The customer care section is also very cooperative and they have always been very helpful whenever I have contacted them for any sort of assistance.

Date of experience: September 18, 2015
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Shruti! We're glad to hear from you! Thank you for sharing your valuable feedback with us. This motivates us to serve the best to our fans and customers. Regards..

California
1 review
9 helpful votes
Follow Kavitha R.
Unfollow Kavitha R.
Share Review
Report Review
Fraudulent, bait and switch operation.
September 18, 2015

Indianroots lived up to its reputation of being a fraudulent website. Classic bait and switch business model. Order never arrived. Every time I tried to find out they would give me a different reason. Reporting the website to the local Attorney General in the US and reporting them to the credit bureaus so that consumers are warned about this company.

Date of experience: September 18, 2015
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Kavitha! We apologize for the experience you had with us. Request you to please confirm your order no. So that we can forward it to our concerned manager and provide you a quick resolution. We are super sorry for the inconvenience caused to you. Regards..

California
1 review
44 helpful votes
Follow Soniya P.
Unfollow Soniya P.
Share Review
Report Review

Indianroots is my favorite shopping website and I as per my experience I can say that this is one of the most genuine shopping site. The products are of high quality and the customer care team is also very supportive and helping. I have never faced any problem while dealing with this website. I feel that this site is a bit on the costlier side but again the high price is justified due to the supreme quality of the supreme quality

Date of experience: September 14, 2015
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Soniya! We are glad to hear from you. Thank you for sharing your feedback with us. We always make an attempt to serve our customers with best of service.
Regards..

France
1 review
42 helpful votes
Follow Aashina S.
Unfollow Aashina S.
Share Review
Report Review
Good Stuff of Cotton Saree
September 8, 2015

From a very long time, I was in search of an online store that provides traditional Indian wear clothes of good quality. After a lot of search and research I came across this amazing online store called Indianroots. I have made a number of purchases from this website and almost all the products, which I have ordered from this website, are really elegant. Recently I purchased a cotton saree from Indianroots and gifted it to my mom. She really liked the stuff of the saree.

Date of experience: September 7, 2015
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Aashina! We're glad to hear from you! Thanks for sharing your valuable feedback with us. This motivates us to serve the best to our fans and customers. Regards..

Germany
2 reviews
2 helpful votes
Follow S N.
Unfollow S N.
Share Review
Report Review
Endless wait
August 22, 2015

If you cannot deliver products as per the estimated time quoted in the final bill, why do you estimate at all? I have been waiting for a month to receive items that estimated 14 days as shipping time. In today's time when items are shipped within 1-3 days across the world it is really strange to see such a long waiting time and even that Indianroots cannot meet. Extremely disappointed!

Date of experience: August 22, 2015
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Nehaa! Your feedback really matters to us. We make an attempt to deliver the best to our customers. Request you to please provide your order no. So that we can forward it to our concerned manager and provide you a quick resolution.

Regards,
Team Indianroots

GB
1 review
2 helpful votes
Follow Bee G.
Unfollow Bee G.
Share Review
Report Review
Please give me back the refund you owe me
August 19, 2015

This has gone beyond a joke now. I see some recent 5 star reviews - obviously not by legitimate customers!

Date of experience: August 19, 2015
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar! We are very sorry to hear about your experience, Bee G. Request you to please share your order number(s) with us so that we can get this resolved right away. Rest assured that a strict action will be taken and we will do our best to have this concern resolved. Regards..

Arizona
1 review
1 helpful vote
Follow S J.
Unfollow S J.
Share Review
Report Review
Poor Customer Service
August 14, 2015

I have had a very similar experience as other folks shared on this site.One of the items in my order was delayed 4 months, and after several inquires I was told they are unable to secure the item. When I asked for a refund, I was told I can only get a third of the price in store cash. The customer, who has already paid for the item, suffers for the store's lack of responsibility. One of my worst customer service experience - there are better ways to leave your customer wanting to come back and shop at your site.

Date of experience: August 14, 2015
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar S. J.! We're extremely sorry to hear that. We would like you to share your order details with us so that this can be investigated. We are also sharing this feedback of yours with the higher management so that an appropriate action can be taken as per the findings. Hoping to hear from you soon! Regards..

India
1 review
1 helpful vote
Follow Veena R.
Unfollow Veena R.
Share Review
Report Review
A Bunch of Incompetent Cheats!
August 14, 2015

Ordered 3 items on July 7th. Got item 1 on July 24th. I mail them asking for items 2 and 3. They say what I have received is item 2; and that they will arrange to ship item 3 soon. I check the courier site (fedex). Item 2 is shown as delivered. Item 1 is still in transit! After countless mails sent, I am still running in circles to make these $#*!s understand what I have received and what I am yet to receive. Such jerks! And they don't even mention the word 'refund'.

Date of experience: August 14, 2015
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Veena! We're very sorry to hear that. Would appreciate if you could please share your order number(s) with us so that this can be looked into & resolved. Once again, we apologize for all the inconvenience you've experienced. Regards..

New York
2 reviews
1 helpful vote
Follow Deepa G.
Unfollow Deepa G.
Share Review
Report Review
Not reliable
August 9, 2015

The shipping policy on their website says it takes 10 days to ship within India, but i did not receive my order for weeks and customer service kept saying they r working on it, they after a month they said they do not have that piece and they have to cancel the order, i had ordered the suit for an occasion and were depending on it, now i am not in a situation to buy something else so soon. And the customer service had nothing to do in return just a pretyped apology letter, their service sucks, how can they sell something online that they don't have in stock. I will not recommend online shopping at indianroots.com at all.

Date of experience: August 9, 2015
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Deepa! We apologize for the experience you've had shopping with us. We would like to mention that your feedback is of utmost importance to us. We shared it with our team & as per the confirmation received from our finance team, the refund of US $ 37 against the order number 300037953, has been processed yesterday, dated 10th August '15. However, your bank may take up to 2 business days to reflect the same in your card. Once again we deeply regret for the delay and our endeavor would be to ensure that this does not happen again. Regards..

India
1 review
0 helpful votes
Follow Neha T.
Unfollow Neha T.
Share Review
Report Review

Ihave purchased two products from indiaroots. Its been two months now... i am following with them since so long... but absolute ridiculous response... i think its a fake site and they are just to mske money...

Date of experience: July 22, 2015
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Neha! We're very sorry to hear about the experience you've had shopping with us. We would like to resolve this and would request you to please help us with your order details, so that this can be investigated. Rest assured of a positive resolution on priority. Regards..

Texas
1 review
7 helpful votes
Follow Abhishek R.
Unfollow Abhishek R.
Share Review
Report Review
Not good customer policies
July 21, 2015

I have not ordered yet from IndianRoots, but I don't think I will. Here's why:

I got an offer email citing 100% "cashback". Now, cashback is "cash" back, not some half-worth store credit. Anyway I know it's too good to be true so I checked your T&C. And there's all the catch. Not only do you not offer any "cash" back, not even 10%, you seem to even not offer a proper customer service policy.

From your T&C from the anniversary sale of 100% "cashback", "The amount paid by the customer will be refunded as store credit voucher, minus shipping charges." No cash is given back anywhere, but ok, you're giving away vouchers. So far, not very bad. But then the fun starts.

You also say, "In cases when product is not available or out of stock when the order is placed, the customer will be refunded with store credit of an equivalent amount". Are you kidding me? You're the first eCommerce company where I've seen such atrocious terms. First of all, you don't know your product inventory; that's bad in itself. Second, you just want to take my money and give me some store credit? Why can't you simply refund the cash into my account? It's not my fault you don't have the product I wanted, and I don't want any other product that you carry so give me my money back.

Finally, your returns policies suck. You state: "Indianroots will refund the paid amount only if the the order at delivery is damaged, faulty or if the order is wrong. No refund will be given by Indianroots if the order has been delivered with the color and size as selected by the customer while placing the order." Have you got no idea of how eCommerce works? We can't say for certain that an apparel will fit me unless I try; and often the stated sizes could be misleading. Almost all eCommerce companies offer a free return policy, no questions asked. For all I know, your size XL is smaller than the L sold at my department store, and you don't offer any level of confidence in ordering.

Oh and it gets better."In the event of the error having occurred on the part of Indianroots, the product can be replaced or the amount can be refunded at the sole discretion of Indianroots." Sole discretion? Dude, if you have committed the error, you have no discretion left. Give the money back, and then, offer some goodies because you screwed up the customer's day. At least make an effort to sound a little bit sincere, and not as if you are sitting there to grab whatever money I have to spend because one day I want to wear some ethnic clothes.

Date of experience: July 21, 2015
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Abhishek,
We really appreciate your feedback however we would like to clarify point wise to you:
1.) 100% cashback: We consider store credit equivalent to cash and the same can be used by you on any product site vide. Therefore, whatever amount that you will pay for the product purchased during sale time, we will refund equivalent amount to you in terms of store credit.
2.) Incase if product is not available that you originally purchased, we will refund the amount paid by you in your account if the store credit voucher given to you have not been used. Since store credit is equivalent to cash, if incase the voucher is used, then no refund will be done.
3.) We have a size chart which defines small, medium, large, extra large and XXL sizes as per inches for our customer’s assistance. Therefore, referring to that, the size order will be as per your fit. All the size charts are given by brands as per the products that they display. However incase you have ordered a different size than what is delivered, we will accept the return and refund the amount.
4.) We always pray that our customers have an exciting and happy day. However incase due to our mistake, any customer is disappointed, we will go out of way to bring the smile back on customer’s face.
Abhishek, rest assured, when you get the product from us, it will be worth every penny. It will delight you and your loved ones.