On SmartCustomer, businesses may not offer incentives or pay to remove reviews. Read more about our Review Guidelines and the process we have against fake reviews.
They're products didn't do anything but wrecked my hair, whether it's the blow dryer or the tidal wave spray, both made my hair the opposite of what the description was, took away volume, added friz and took away pretty much the texture that made my hair actually have more volume and hold before I even used those products. The blow dryer will wreck your hair and take away any fundamental hold on your hair and make it very frizzy. They don't allow returns for any product because they "promise that their products do work." I don't know if that's even legal when it comes to false advertising with a unusually heavy price tag.
All my orders have been on time and the packaging was spot on. Will order from here for now on. This salon owner is happy.
I bought a hydraulic chair in 2018 and the pump has gone out and they don't have nor can't find me a replacement. I guess that makes it disposable I can't believe there are no parts available!
I received my Monroe chair today for today online it is beautiful rich and color shiny leather what I received was a Matt color chair very dull oh I called because I thought there was a mistake the lady told me they have professionals to come in and take pictures that is why it looks shiny maybe I should put conditioner on it to make it shining very sad
I thought happier because all aspects were truly fantastic as I visited this amazing website. With their services, I am enormously happy. I will strongly recommend it to everyone.
I ordered quiet a few Fanola products, almost all of them expired. The saying "you get what you paid for" applies here. Shipping was fast thou
I have been redoing the equipment in my salon and have purchased almost all of it from Salon Guys. Everything that I have ordered came on time with all of the pieces and undamaged. I did have a problem with dryers and they were total helpful and took full responsibility. They are great to talk to on the phone if you have questions, I am a fairly new salon owner so I had lots of them! I have read some questionable reviews and felt it necessary to write this review, so I fully endorse this company and will definitely buy from them again. :)
I bought a scale (digital)... from the get go it was very temperamental, I kept ur thinking I'd figure it out. It couldn't be that hard... thinking I'd figure it out soon enough. My co worker said it was faulty/ temperamental too. Well salon guys said it was non returnable. I would have to send in a video etc... what a huge disappointment. I spose I'll think very hard b4 I buy equipment from them again. Return policy sux. I bought it in June. I called to see if I could return it bc it's faulty. I had to buy another one from Framar. Much better with a gr8 return policy. The girl I spoke to was lovely & apologetic but I'm stuck with this useless scale that is now in the trash. $$$$ down the drain. Urghgg. Salon guys customer service. Sux dot com.
Do Not Order From Salon Guys!*
I ordered 6 salon chairs from salon guys. I noticed immediately that when we get a drip of color or hair product on the arms of the chairs and wipe it off it either leaves a permenant stain on them or totally removes the finish on the metal arms. I called salon guys and spoke with Katelyn, she said she has never heard of this happening before. She spoke to the warehouse ans they suggested I should use some acetone to remove the stains. That did nothing. The arms are supposed to be stainless steel and the chairs are made to be in the salon which should mean you can get a little bit of color on the arms and it should not completely ruin them.
This definately should not be happening at all! I called back and was supposidly was directed to Katelyn's manager. She said this happens all the time and that they can't do anything about it because it is considered "normal wear and tear." They will not issue a refund or help me out in any way. This is happening to brand new salon chairs! The company obviously does not stand behind their product at all. So now I'm stuck with ruined chairs that are costly and it looks horrible! If you want a quality product or if you expect any customer service, do not order from Salon Guys!
Hello Megan,
We apologize that you were not happy with the way things got handled.
Unfortunately again because we do not know what type of chemical you dropped on the arm of the chair to cause it to stain, there is nothing more we could do or suggest to get the stain off.
I hope you understand.
If there is anything more we can do please let us know.
Sincerely,
Tracy
I ordered a salon sink that was well overpriced to begin with. When it arrived it just didn't fit the space intended. When I tried to return it the return policy is so beyond absurd that it would have cost more than I paid to return it! Furious! So I installed it in my basement at home and it is honestly the worst, cheapest sink I have ever used! Too shallow and small and leaks every time! PEOPLE AVOID SALON GUYS!
Hello Ron,
I apologize that you are not happy with our return policy.
If you received the item damaged or defective we will definitely send you a return label and full refund to return the item.
I hope you can understand that and if you have any further questions or concerns please do not hesitate to reach out to me directly. Sincerely, Tracy 916-388-1540
I purchased 5 barber chairs in June 2018, long story short since the purchase I've continually had mechanical and over all shoddy equipment breakdown. Salon Guys resolution is to continue to try to bandaid the situation with sending replacement parts that I have to take time from my day to replace and put back together. One would think that any reputable company would replace the product especially when the same problem recurred multiple times. The company's options age to once again send replacement parts or maybe offer me a discount on replacing the chairs, really?
Hello Steven,
I apologize that you were unhappy with the resolution that we proposed to you.
We were happy to have you return all of the equipment that you purchased from us for a Full Refund as long as you ship it back to us, but unfortunately we never heard back from you.
Its unfortunate that its come down to this, but your experience with our company means a lot and that is why we cared to refund you for equipment that is over a year old.
Please, if you have any questions regarding this decision you do already have my telephone number you can reach out to me again to discuss this.
I wish you the best!
Sincerely,
Tracy
I received my order only a couple days after placing my order. Cool tracking notification via text and email and product was exactly as shown on their website. My experience with them was great.
Hi Gene,
We are so pleased to hear that you had a pleasant experience with us.
Your review means a lot.
Sincerely,
Tracy
Got a call from my credit company today saying that my credit card was charged $976.00 dollars after giving my info to Salon guys for a 29.00 dollar purchase of a bottle of shampoo! Thankfully the card company called me to inform me and declined the purchase! DO NOT GIVE THEM THE OPPORTUNITY TO STEAL FROM YOU!
Can I do negative stars? This is the worst company! Do not shop here. I ordered a chair, paid $89 shipping to get it to me. The chair was way too short (never had a chair be so short) and it was super uncomfortable. They made me pay $130 to ship it back and then charged me a $100 restocking fee. They were not willing to work with me in any way. This company is awful! Run as fast as you can away from them!
Bought some Fanola shampoo from them and I am located in Toronto, Canada. When I created the account online, it has my Canadian address and also says free shipping. However, Canadians cannot place any orders online and have to place it over the phone. The toll free number is a dead end bc apparently its only available for Americans.
Called the US number, which is no where to be found on their website and called to complain how my order never went through. The lady who answered the phone, she had a voicemail and her name is Alyssea, however it's spelt. She never responded or cared to call back. Emailed them to complain how I suddenly received a bill in my mail saying I have to pay for tax and duties to FedEx. Alyssea never informed me about this hidden fee as I'm under the impression that it is free shipping.
My order was about $107 USD and that still has to be converted to CAD. Now I have tax and duties of $77. I'm paying nearly an equivalent amount to my order number just to cross the border. How is that even possible? If I was informed that I'd be charged with extra tax and duties, I would not have placed an order or give them my business. I'm surprised their business is still running after all these poor reviews.
They should be responsible for paying for my tax and duties.
The Fanola No Yellow Shampoo has lived up to its name and does work like a charm. Wipes out any golden tones in my hair.
On the downside, when I received the product, the bottle looked like it had obviously been used before. I decided not to return it because it was still almost full but if you're expecting your customers to be paying $60+ on a hair product, I'd suggest delivering them a BRAND NEW unused bottle. Pretty disappointing.
Hello Jessica,
I am so sorry to hear that your bottle may have gotten dinged in transit.
Our products are all new and never have been used or open. Sometimes on the way to you during delivery from the bags getting tossed the bottle may get a dent, but nothing outrageous.
Please next time you have an issue like this bring it to our attention and we would be happy to issue a refund or send out a replacement bottle.
Sincerely,
Tracy
My experience with salon guys was off to a great start when I had made a large purchase from them when my salon did a remodal. A large east coast company had refurred me to them when calling in search for a pre fab color bar. Being I'm in California and there a California based company I thought it was a better fit. They buying and receiving of my murchandise was easy and simple. The product came in and was pretty much ready to go and use bring it was already built and simple and just had to mount the top cabinets to the steel brackets that attach to the bottom base cabinet. Well three weeks into having this $4,000. Pre fab cabinet in salon I started to notice the on one side the top cabinet that holds the boxes of hair color was bowing."meaning the bottom section of the cabinet was looking like a bridge" I reached out to them via phone and email. Also sent video and photos of the 3 moth old cabinet falling apart and they all responded back with email stating they would nothing they could do. Being a business owner my self I was very applied that a company would not stand behind there product after 3 weeks. It was very disappointing and be prepared they will make you jump through lopes to just have to express your situation. Not a pleasant experience and wouldn't recommend doing business with them.
I would recommend making purchasing on insured card to make your covered because they do not stand behind there product.
We purchased 24 styling chairs from Salon Guys in 2012 and by 2015 13 of them are leaking hydraulic fluid and no longer pumping up. They first said we must have exceeded the weight limit on the chairs (250lbs)... I don't think so. Then they said the chairs are the most economical chairs and only have a life expectancy of 5-10 years... Correct me if I'm wrong but we are not in 2017 or 2022 are we? I would never again make a purchase from them as they no longer stand by their products after one year and in this industry we would expect that our salon styling chairs would last much longer than that.
Hi Felisha,
I apologize for the issue you are having. We are happy to help resolve the problem and suggest what is needed to fix the issue. Unfortunately, we were not able to send replacements because the order was out of warranty. I am very sorry for the inconvenience but we do sell replacement bases if you wish to swap them out.
Sincerely,
Annie
I bought several items that had to be returned because they didn't fit or work properly. But my major issue is the Avondale Lockhart chair I paid a fortune for. I opened a small studio salon and I work 2 days a week. Inside of a year the seams on the chair arms started ripping. Now and it is barely 2 years they are a complete mess. I contacted them last year- no warranty. I have never bought anything for the salon that wasn't warrantied for at least the first year. It is very sad they are taking our hard earned money and giving us garbage. I want the word out there so others don't make the same mistake.
Low quality products! I purchased 4 chairs 2 years ago and they all need replacing. Leaking hydraulic pumps, tilting seats, rusty foot rests, weak bases... Chairs r extremely tippy... And bad customers service... Save your $ and shop elsewhere
I am so sorry to hear this. Our scales have a one year warranty. Because you have already purchased a new scale, we will issue a full refund on the defected scale. If you have any questions or concerns, feel free to contact me directly at 916-388-1540. Sincerely, Annie.