logo

IndianRoots
business logo of IndianRoots
IndianRoots
indianroots.com
Visit Business

Our reviews are monitored for authenticity

On SmartCustomer, businesses may not offer incentives or pay to remove reviews. Read more about our Review Guidelines and the process we have against fake reviews.

Reviews

2.6
Reviews 176
5 Stars
9%
4 Stars
25%
3 Stars
0%
2 Stars
1%
1 Star
65%

Mauritius
1 review
3 helpful votes
Follow Yajna P.
Unfollow Yajna P.
Share Review
Report Review

I have ordered 3 lehengas and 1 saree from Indianroots and out of the 4 items, only two have been despatched. I placed my order on the 3rd of May and on the 4th of May i received an email from them saying that they will "procure" all four items for me and that the "procurement time will be 37 days from the date of order". On the 10th of May, I got an email saying that one of the lehenga was out of stock but that I will still receive the remaning 3 items. The refund for the lehenga would take upto 7 business days. I finally got my refund on the 20th of May, a total of 10 days after I had received an email from Indianroots about the unavailability of my lehenga.

I was still hoping that my order for the other items would go through but alas, on the 7th of June, I got an email saying that the saree I had ordered is unavailable. It took Indianroots, more than a month after my initial order (placed of the 3rd of May) to tell me that!

I have a wedding at the end of June for which I had ordered my clothes but now out of 4 items, I will only receive 2 items. I do not know what to wear for the wedding as I am out of two set of clothes. I am truly appalled by the lack of professionalism and consideration from Indianroots. Now I do not have enough time to order new clothes and to have them stitched. I cannot understand how it took Indianroots one whole month to realise that they would not be able to procure the saree that I had ordered!

Plus all the interaction I have had with the customer service agents from Indianroots has been pretty poor! It seems that they do not have a personal touch and all the emails and replies come from a standardised template. The two emails I have received about my ordered items being unavailable are identical and I find it very funny that the email says " As an organization we are deeply saddened by such incidents and we will ensure that this stays as an unfortunate exception in all our future associations". It seems to me that this is the norm for Indianroots to take orders only to inform the customer that the item is unavailable.

I would never again order from Indianroots and it is the most unprofessional and inconsiderate online company I have come across. If you are used to European customer service, you will be shocked at the customer service. There is no real apology from Indianroots and the staff are simply unable to understand the inconvenience they have caused. There is no offer for vouchers or further discounts or even a REAL apology from the manager. There is no willingness to correct their mistakes or even retain the customers, it's almost like they simply do not care. I was relying on Indianroots to get my clothes for a wedding at the end of June and now I won't even have time to order new clothes to get it before the end of the month.

DO NOT rely on Indianroots of you are in a rush to get your clothes and prepare yourself to be disappointed if you order from them.

Now I am waiting for my refund to go through and I bet that instead of the seven days they say it will take to them to process my refund as per their email, it will be 10 days or more.

I would give them a negative rating as they do not even deserve the 1 star.

Date of experience: June 8, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Yajna,

We are sorry that we gave you a reason to be upset with our services and delay in the dispatch of your order. At times during the process of procuring beautiful products for our customers, we face situation beyond our control that leads to non availability of the products. Also, we have procured the remaining Black & Pink Georgette & Net Saree With Crochet Lace from our brand on 13th June'16 and was ready to be shipped. However, on your request, we have cancelled the above mentioned product and initiated the refund. It may take up to 7 business days to process the refund. Once the refund is being done, you will be notified by your corresponding bank.We have noted your feedback and ensure it would not happen again in our future association and allow us one more chance to serve you.

Regards,
Team Indianroots

NL
1 review
1 helpful vote
Follow Sukriti D.
Unfollow Sukriti D.
Share Review
Report Review
Wonderful Product
June 6, 2016

Recently I ordered a multicolored voile printed jalabia churidar few days back. My product was delivered on time and quality of the product was also very good.

Date of experience: June 5, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Sukriti! Thank you for appreciating our hard work. We always try our best to provide you all the latest and trendy designer collection on our webshop. You kind words always motivate our team to make each of your shopping experience memorable. Looking forward to see you shop with us soon.

Regards,
Team Indianroots

India
1 review
4 helpful votes
Follow Richa T.
Unfollow Richa T.
Share Review
Report Review
Pathetic
May 31, 2016

Repeated the mistake of ordering from Indian roots despite past bad experience. They cancel your order at any point of time. Huge name useless services all the more bad update about orders. Never ever order from this $#*!ed up site.

Date of experience: May 31, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Richa, We sincerely regret for the Inconvenience caused to you.At times during the process of procuring the beautiful products for our customers, we face situations way beyond our control that lead to non availability of the products. Also, we have shared your valuable feedback to our concerned team to unsure it would not repeat again. Kindly allow us 1 more chance to serve you in future.

India
1 review
4 helpful votes
Follow SNIGDHA B.
Unfollow SNIGDHA B.
Share Review
Report Review
FRAUD COMPANY DONT PURCHASE ANYTHING
May 23, 2016

I didnt get my refund till date it is going from last two months. They are just delaying the process by saying that it will take time...

We are innocent people... and they have shown their fraudulence behavior to me... by giving deadlines. For this i will go and put a complaint aginst their company... I WANT MY MONEY BACK AT ANY COST

Date of experience: May 23, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Snigdha, We are sorry for the inconvenience caused to you. As per the confirmation received from our concerned team, the refund of INR 2638 has already been processed into your bank account on 27th May'16. WE are sorry for what you have experienced and request you to allow us one more chance to serve you in future.

India
4 reviews
143 helpful votes
Follow jashmeen k.
Unfollow jashmeen k.
Share Review
Report Review
Best products at affordable rates
May 2, 2016

I am writing this review to show my gratitude towards Indianroots. I have purchased a lot of items from Indianroots and I can proudly say that I am a loyal customer of this website. Me and my sister always purchase our stuff from this website only. I feel that this is the only website that provides high quality products at affordable prices.

Date of experience: May 1, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Jashmeen! Thank you for appreciating our hard work. We always try our best to provide you all the latest and trendy designer collection on our webshop. You kind words always motivate our team to make each of your shopping experience memorable. Looking forward to see you shop with us soon.

Regards,
Team Indianroots

India
1 review
1 helpful vote
Follow Seema S.
Unfollow Seema S.
Share Review
Report Review
Bad customer service
April 21, 2016

Ordered one cotton dress from Astha & Siddharth at Indianroots. Though I live in Gurgaon, but still they are taking 21 days to deliver, while other sites like lime road are ready to deliver the same dress in 3-4 days. Wish I had ordered from lime road.

On top of thatI am trying to reach indianroots customer care for fast delivery, but phone no is not functional and no response to the mails I have written to them.

Date of experience: April 21, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Seema,

Greetings from Indianroots!

We sincerely regret for the inconvenience caused to you. We would like to share that, we do not have ready products available. Once you place the order then these products will be procured from our brands. We have also mentioned the shipping time on the product page under shipping info tab for your reference. However, we always try our utmost efforts to procure and ship the products on priority.

Also, we would request you to share the order number to help us prioritize the procurement of your order.

We are redesigning our customer service process to better meet your needs. While we clean up our systems and bring our services back up, in the meanwhile please contact us through email at [email protected]

Regards,
Team Indianroots

NL
1 review
1 helpful vote
Follow rashmi f.
Unfollow rashmi f.
Share Review
Report Review
Best from reasonable
April 19, 2016

I recently purchased a suit from Rohit Bals collection. It is super stylish and I got it at a very reasonable price from indianroots! I am so glad because I always wanted to buy a Rohit Bal attire! Thank you so much Indianroots!

Date of experience: April 18, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Rashmi! Thank you for appreciating our hard work. We always try our best to provide you all the latest and trendy designer collection on our webshop. You kind words always motivate our team to make each of your shopping experience memorable. Looking forward to see you shop with us soon.

Regards,
Team Indianroots

Virginia
2 reviews
8 helpful votes
Follow zahra m.
Unfollow zahra m.
Share Review
Report Review
Confusing!
April 11, 2016

I thought I was getting a stitched blouse WITH the saree. The website wasn't clear on that obviously. It said "saree and blouse". That's it. Nothing else! It took about 2 weeks to get here because they wait around on shipping orders it seems. If you need something in advance, I would plan ahead if you absolutely need something from their store! Make sure the blouse is stitched (contact them first). When the blouse and saree arrived, there was a problem... my upper arms were slightly too big to be covered with the sleeve material. Oh, the sleeve material is so cheaply made that I tossed it aside due to worries of it getting holes in it while I'm at a wedding function. It's mesh material! There was nothing under the mesh to make it stronger. It was like this stuff came from China, not India and you can imagine how that goes! The saree wrap was okay. The top? Not so much. When I actually stitched it together myself, I noticed so much that went wrong that heaven forbid if I hired someone else to do the work, they would have gotten so frustrated with how the embroidery was done that they would probably A) mess it all up or B) rip me off really bad for the pain and torture they endured to stitch the top together. Mind you, the sleeve material isn't ample enough for my upper arms so that stuff was useless. If you wear a size medium or large women's shirt, the sleeves more than likely won't fit you.

I feel traumatized!

Date of experience: April 11, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Zahra! We are sorry for the inconvenience caused to you. We would like to share that, we have shipped the product post a quality check and as per the description mentioned on our web-shop.

Description on web-shop:
Fabric: Georgette
Type Of Work: Embroidered
Dimensions: (Saree- 5.50 meters, Blouse- 0.80 meters)
Product colour may slightly vary due to photographic lighting sources or your monitor settings. The stitched garment/blouse shown in the image is for presentation purpose only.

Further, we have shared your feedback with our concerned team and request you to please refer the description.
Please allow us 1 more change to serve you in future.

Regards,
Team Indianroots

NL
3 reviews
21 helpful votes
Follow Sonali D.
Unfollow Sonali D.
Share Review
Report Review
Ethinic shopping plus all
April 4, 2016

I think Indianroots is a wonderful shopping website. My sister bought her wedding lehnga from here and it is indeed beautiful. Its a deep red colored lehnga and it looks very royal and classy! Yes it was costly but it was worth it. My sister looked gorgeous on her wedding day!

Date of experience: April 3, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Sonali! Thank you for appreciating our hard work. We always try our best to provide you all the latest and trendy designer collection on our webshop. You kind words always motivate our team to make each of your shopping experience memorable. Looking forward to see you shop with us soon.

Regards,
Team Indianroots

India
1 review
0 helpful votes
Follow Sam R.
Unfollow Sam R.
Share Review
Report Review
Delivery duration is pathetic
March 30, 2016

An order i made on Jan 2016 is not yet delivered as on 30 March 2016.
Still i get replies that it will now be shipped on 12th April 2016. When i ask for refund, they deny it. Do they expect me to wait endlessly for the product. Do they have any deadline to ship. If the vendor is not able to send them a product within 3 months, how can they expect the vendor will send them now. I think they are just holding on to my money.
Really pathetic service. They just have a simple answer, Apologies!

Date of experience: March 30, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Sam! We sincerely regret for the Inconvenience caused to you. We would request you to share your order number to assist you better. Please be assured the highlighted concern will be resolved on priority post receiving the order number.
Regards,
Team Indianroots

India
2 reviews
2 helpful votes
Follow Bindu J.
Unfollow Bindu J.
Share Review
Report Review

I gave an order on 28-Feb. Havent received the delivery yet. There is no customer care number also where we can talk. Hopeless service. Regretting going to that site and paying money when I ordered.

Date of experience: March 22, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Bindu! We sincerely regret for the Inconvenience caused to you. We would request you to share your order number to assist you better. Please be assured the highlighted concern will be resolved on priority post receiving the order number.

Australia
1 review
1 helpful vote
Follow parvi k.
Unfollow parvi k.
Share Review
Report Review
Besy value of money
March 20, 2016

I order lehnga from them. Product arrived on time. Good customer service whn i did online chat with them.and quality of product is good.

Date of experience: March 20, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Parvi! Thank you for appreciating our hard work. We always try our best to provide you all the latest and trendy designer collection on our webshop. You kind words always motivate our team to make each of your shopping experience memorable. Looking forward to see you shop with us soon.

Regards,
Team Indianroots

India
1 review
1 helpful vote
Follow Shivani R.
Unfollow Shivani R.
Share Review
Report Review
Switched to indianroots
March 18, 2016

Indianroots is quite interesting website. I am a professor and I usually wear silk and cotton sarees and this website has a really good collection of silk as well cotton sarees. A few months ago my daughter told me about Indianroots, since then I have been purchasing a lot of stuff from this website and I am totally satisfied with my shopping experience!

Date of experience: March 17, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Shivani! Thank you for appreciating our hard work. We always try our best to provide you all the latest and trendy designer collection on our webshop. You kind words always motivate our team to make each of your shopping experience memorable. Looking forward to see you shop with us soon.

Regards,
Team Indianroots

India
3 reviews
1 helpful vote
Follow vikram b.
Unfollow vikram b.
Share Review
Report Review
Easy shopping on Indian roots
March 17, 2016

I love Indianroots and I think that this is the one of the best online shopping website. I have been shopping from this website from past several months and never had any inconvenience of any sort. The best part about this website is that its customer care division is very quick to respond to the customers queries unlike other shopping websites.

Date of experience: March 16, 2016
New York
1 review
1 helpful vote
Follow A K.
Unfollow A K.
Share Review
Report Review
ORDER NOT RECEIVED! FRAUD! STAY AWAY!
March 5, 2016

I ordered a salwar kameez two months ago (order# *******) and still haven't received my package! Their website won't even let me track my order! I am SURE Indian Roots is a fraudulent website and am considering calling my credit card company tomorrow to cancel my payment. THIS WEBSITE IS A SCAM. DO NOT ORDER OR YOU WILL BE SORRY!

Date of experience: March 5, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar A K, We sincerely regret for the delay in the dispatch of your order. We have escalated the matter to the concerned manager. Please be assured we are continuously following with our brand to procure the product on priority. We will share the exact shipping date of your order as soon as we receive and update from our brand.

NL
4 reviews
2 helpful votes
Follow neha g.
Unfollow neha g.
Share Review
Report Review
Best collection of sarees
February 29, 2016

I am Neha and I have recently purchased a traditional silk saree from Indianroots. It is a crimson colored saree and I am totally in love with it! I wore it on my sisters engagement and I received a lot of compliments! Though it is a bit expensive but it is totally worth it! I am so satisfied with this product that I will order a few more sarees from this same collection! I can say it with full confidence that Indianroots has the best collection of sarees!

Date of experience: February 29, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Neha! Thank you for appreciating our hard work. We always try our best to provide you all the latest and trendy designer collection on our webshop. You kind words always motivate our team to make each of your shopping experience memorable. Looking forward to see you shop with us soon.

Regards,
Team Indianroots

Hong Kong
1 review
2 helpful votes
Follow Caesar D.
Unfollow Caesar D.
Share Review
Report Review
The worst $#*!ing site to order from
February 26, 2016

DO NOT ORDER FROM HERE UNLESS YOU LIVENI N INDIA!
They have no clue how to run a business online!

They 'supposedly' ship international, but their website requires you to have an India phone number?!?!?! WTF!

Then, when you fill out all you info for the order, their staff is too stupid to differentiate between your BILL TO / SHIP TO addresses. So, they just choose the Bill To and send your package to wrong $#*!ing continent!

When you complain coz you see the package has the wrong address on it, you contact them to correct it before the package is out, they are too cheap to pay the courier to change the address!

They wait until that package get posted, returned to them, THEN they reship it to the correct address?!

WHERE IS THE CUSTOMER SERVICE IN ALL THIS?

Date of experience: February 26, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Caesar! We sincerely regret for the inconvenience caused to you. We would request you to please share your order number to help us resolve the issue on priority. WE assure you that, the highlighted concern will be resolved on priority.

Regards,
Team Indianroots

India
4 reviews
86 helpful votes
Follow kalpna c.
Unfollow kalpna c.
Share Review
Report Review
Wonderful Collection
February 23, 2016

I am a shopaholic and I am totally addicted to online shopping. Indianroots and Koovs are my favorite online shopping websites. If I have to choose from these two websites then I would definitely choose Indianroots because it has a huge collection of almost everything. These days I am going crazy over their home Décor section and I ordered a few items to decorate my home. I received the products on time and the packaging was really very attractive. The quality of the products is totally amazing! Thank you Indianroots!

Date of experience: February 22, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Kalpna! Thank you for appreciating our hard work. We always try our best to provide you all the latest and trendy designer collection on our webshop. You kind words always motivate our team to make each of your shopping experience memorable. Looking forward to see you shop with us soon.

Regards,
Team Indianroots

India
4 reviews
69 helpful votes
Follow shivani a.
Unfollow shivani a.
Share Review
Report Review
Great shopping here..
February 18, 2016

Great designs and good quality. I prefer shopping because it saves my time. And for ethnic wear i prefer this site for indian clothes. This site has almost wonderful collection of sarees and lehnga. Recently on my collegue's wedding i bought a pretty saree from here at a good price and they delivered it to me on said time. Great shopping from here..

Date of experience: February 17, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Shivani! Thank you for appreciating our hard work. We always try our best to provide you all the latest and trendy designer collection on our webshop. You kind words always motivate our team to make each of your shopping experience memorable. Looking forward to see you shop with us soon.

Regards,
Team Indianroots

India
4 reviews
3 helpful votes
Follow sakshi y.
Unfollow sakshi y.
Share Review
Report Review
Amazing Quality and Quick services
February 16, 2016

Hello Everyone myself sakshi. My order no was *******. That i placed my order on this valentines week... i wanted a pretty puffy gown for valentines day... i ordered it on 7 of february and amazingly i got my dress within 4 days. The quality was also good and got many compliments from my fiance and friends..

Date of experience: February 16, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Sakshi! Thank you for reviewing us. We are glad to hear that you had a wonderful experience with you. Your kind words motivates our team to make each of your shopping experience better. Looking forward to see you shop with us soon.