logo

IndianRoots
business logo of IndianRoots
IndianRoots
indianroots.com
Visit Business

Our reviews are monitored for authenticity

On SmartCustomer, businesses may not offer incentives or pay to remove reviews. Read more about our Review Guidelines and the process we have against fake reviews.

Reviews

2.6
Reviews 176
5 Stars
9%
4 Stars
25%
3 Stars
0%
2 Stars
1%
1 Star
65%

India
1 review
2 helpful votes
Follow Namrata P.
Unfollow Namrata P.
Share Review
Report Review

Around a year ago we connected with Indianroots.com (E-commerce venture by NDTV). Now we are not getting payments from them. The credit period as per agreement was 45 days, but its more than 7-8months now. I received my first order on 3rd day of launching my products on their website. First they were not replying to our mails and phones. Then I called them repeatedly and then they told us to pay in 2nd week of October, but did not. Then they told 2nd week of January, but now they are saying 2nd week of March. They are not following agreement. They are just holding and using our funds. Even after being a big brand like NDTV, they are just cheating. Do not buy anything or sell anything on this fraud website. I checked on Google there are many sellers like me who are trying to get their payments.

Date of experience: March 23, 2017
New York
1 review
1 helpful vote
Follow Geet S.
Unfollow Geet S.
Share Review
Report Review
Fraud website... buyer beware
January 20, 2017

As a followup to my earlier reveiew. I am still awaiting my $40 in refund. Needless to say I never received the product. This issue has been going on since January. Every time I email them, I receive a template stating that they understand my concern, that the matter has been escalated to the concerned team, that it is reasonable for me to be upset, and that I will receive a refund in 4-5 business days. Then, NOTHING. Until, my next email and the whole cycle repeats. DO NOT BUY> FRAUD WEBSITE.

Date of experience: January 20, 2017
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Geet, we are sorry for the inconvenience caused to you. Please share the order number to help us assist you better and resolve the highlighted concern on priority.
Regards,
Team Indianroots

GB
1 review
2 helpful votes
Follow Raj K.
Unfollow Raj K.
Share Review
Report Review
Total waste of time
January 4, 2017

Sorry but I do not have the time or patience left to be emailing you with order numbers to rectify this, you should already have the info!. Anyone new wanting to order from INDIAN ROOTS please don't you will be disappointed as you will not get your order or your refund. You won't even get an email, only when you chase them for orders do they reply to say it's delayed, then after 3 attempts they cancel the order, is stick to buying from U. K. Shops or actually going to India and getting it, much safer options!

Date of experience: January 4, 2017
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Raj, We are extremely sorry for the bitter experience you had with us. We would request you to please share the order number to assist you better and resolve the highlighted concern on priority.

Regards,
Team Indianroots

Australia
2 reviews
8 helpful votes
Follow Shareen L.
Unfollow Shareen L.
Share Review
Report Review
Be cautious when buying from Indianroots
November 28, 2016

There are limited opportunities to purchase indian clothing, especially for special occasions, when living overseas (out of India) and most of us rely on online shops. Indianroots on face of it has a great variety of products available online. Initially, this business was functioning well. But all is not what it seems now. I have now had four orders cancelled (within the last 12 months) after months of waiting. At the time of online purchase, Indianroots showed products were available and will be supplied within 15 business days. After payment and waiting for the products in all my orders, the company has come back saying that the procurement is delayed - twice before eventually cancelling the order and refunding.
If buying for special occasions, I do not have any confidence that Indianroots will be able to supply on time. I am also dubious whether Indianroots actually has products available, even though online it says it is available - in Australia, this means being misleading and deceptive.
Practice caution if purchasing items from Indianroots, such as checking regularly that the order is being processed; and paying through a secure system such as paypal where disputes can be resolved independently.
I do question whether Indianroots keeps payment in its bank accounts while pretending to be processing the order for two or more months only to earn interest.

Date of experience: November 28, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Shareen! We are sorry for the inconvenience caused to you. We are extremely apologetic for what you have experienced and feedback regarding the same has been shared with the concerned team to ensure that such issues will not occur in future.

Regards,
Team Indianroots

Canada
3 reviews
3 helpful votes
Follow Rehana S.
Unfollow Rehana S.
Share Review
Report Review
Indianroots frauds
November 15, 2016

They don't deserve even a one star rating, but had to apply it as a requirement.
I have written several reviews about these frauds who owe me money for goods never delivered. Got several emails with their bogus Namates and greetings and finally said they would contact PayPal on my behalf to see what happened to my refund. And, now they are ignoring my queries.
DO NOT give this lot your business. Warn as many people as you can. They show fabulous pictures of clothing which they probably do not have access to. If you see any positive reviews - most likely written by them.

Date of experience: November 15, 2016
Australia
1 review
3 helpful votes
Follow Anish p.
Unfollow Anish p.
Share Review
Report Review
Pathetic company! Never buy from them!
November 10, 2016

One of the worst companies I've ever dealt with in buying items online. I was told I'd get a refund for a few sarees I bought in September which they "couldn't procure" due to "high demand" for these products. I still haven't got a refund processed which I will now inform PayPal about.
This company is a fraud they will not send you your items or refunds. Do not buy from them!

Date of experience: November 10, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Anish, we sincerely regret for the inconvenience caused to you. Please share your order number to assist you better and resolve the highlighted concern on priority.
Regards,
Team Indianroots

California
4 reviews
30 helpful votes
Follow M M.
Unfollow M M.
Share Review
Report Review
Where are my refunds?
October 15, 2016

Absolutely unprofessional!
2 orders cancelled. One in August and one in October.
No refunds received for either!
Order Number-******* - cancelled in August
Order Number-******* - cancelled early October

WHERE IS MY REFUND?

Date of experience: October 15, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Mercy, WE sincerely regret for the inconvenience caused to you. We would like to share that the refund against order number 100168108 and 100173363 has already been processed into your card account. We will share the refund proof with you on Monday on your registered email id.
Your patience is appreciated.
Regards,
Team Indianroots

Massachusetts
1 review
1 helpful vote
Follow Nupur P.
Unfollow Nupur P.
Share Review
Report Review
Scammers
October 10, 2016

1. Liars. Missed the dispatch date after making multiple promises.
2. Cheap customer service. Don't care to inform you that the order will be delayed. When you ask for the order status, they start the investigation. After multiple days, they acknowledge that "this is just an exception that due to some unforeseen circumstances, we are unable to procure the products within the committed timelines."

How can they take it so easy when the payments were made a month in advance? Maybe their whole business is to keep the payments for the months and not deliver any goods.

Giving a bad name to the "Indian roots".

Date of experience: October 10, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Nupur, We sincerely regret for the delay in the dispatch of the order. The matter has been highlighted to the concerned team, kindly allow us 1 business day to update you the exact status of your order.
Your patience is appreciated.
Regards,
Team Indianroots

India
1 review
2 helpful votes
Follow Vaishali G.
Unfollow Vaishali G.
Share Review
Report Review
Pathetic Service- Don't Buy anything
September 29, 2016

I have ordered a dress order no. ******* on 8th of September 2016 and explicitly mentioned that it is urgent and I need it before 30th of Sept.

"Greetings from Indianroots!

We would like to share that, we have already highlighted the urgency of dress with our concerned team, please be assured we will try our best to get the outfit delivered before 27th Sept'16.

Also, kindly allow us 2 business days to share the exact shipping date of your order."

RETURN MY MONEY BACK
No more emails conversations with you cheats. I am raising this in a consumer forum now.

Being a NDTV venture, I assumed you have at least have the audacity to tell me if you are unable to fulfill my order. You promised me a delivery on or before September 27th. Now you do not acknowledge or respond to my emails. It is already so ridiculous that you do not have any phone support in this century. On top of that, your email support is even more off-putting.

Date of experience: September 29, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Vaishali,
Greetings from Indianroots!
We sincerely regret for the inconvenience caused to you.
As per your request via email, we have cancelled your order and initiated the refund into your card account. It may take 7 business days to process the refund. Once the refund is being done, you will be notified by your corresponding bank.
Your patience is understanding.

Regards,
Team Indianroots

India
1 review
5 helpful votes
Follow Dhirendra M.
Unfollow Dhirendra M.
Share Review
Report Review
Cpmany of thief and a crook
September 23, 2016

We started selling on Indiaroots in January 2016 and executed good numbers of order, over a period of months when we did not get any payment we started following up with their team (*******@ndtv.com, Divya Kaushik <*******@ndtv.com>, Shivender Singh Jamwal <*******@ndtv.com> Neeharika Bhatia <*******@ndtv.com>)but to the our surprise we got reply from these people that our payment is being delayed due to restructuring and they assured us that in month of May we will get all our payment. Since then we are getting every week a false assurance and new date from these people and still we haven't got our payment. We are following up with these people since May 2016 and today 23rd Sep 2016 still we have no information.

Please if you are selling on indiaroots stop immediate else you will end up with the same situation and will regret selling on such Fraud Company.

NDTV Ethnic Retail Ltd is fraud and unethical company and I'm sure who so ever is heading this company is the most unethical person as everything is happening right under his nose and he has not done anything to improve the situation. They are still selling products on their portal and making their vendors fool.

Date of experience: September 23, 2016
India
1 review
4 helpful votes
Follow indianroots v.
Unfollow indianroots v.
Share Review
Report Review
NO 1 fraudsters
September 18, 2016

I am a vendor for Indianroots since the last 2 years. For the past 1 year, Indianroots is not making any payments to all vendors claiming unavailability of money. For a portal which sells someone else's clothes and takes 100% advance from customers, I wonder how money will be unavailable. ALL vendors have stopped executing orders because they are not being paid for the dresses/clothes they deliver. Caution to customers DO NOT PLACE ORDERS with this bogus NDTV website as no order will ever be fulfilled

Date of experience: September 18, 2016
India
1 review
3 helpful votes
Follow Rahul P.
Unfollow Rahul P.
Share Review
Report Review
I haven't received my order
September 6, 2016

I have booked my order on 29th July.
After 17days as per given delivery time they replied it will take a week, after a week replied one more week, till now they are just delaying.

Date of experience: September 6, 2016
Michigan
1 review
3 helpful votes
Follow Murali P.
Unfollow Murali P.
Share Review
Report Review
Stay away... They are online thiefs...
August 31, 2016

Stay away from NDTV's Indian Roots. They are bogus. They collect money by showing merchandise and never deliver. My order is *******. I placed a months ago - paid US $ 160. Never received merchandise nor my money refunded. After complain on this site - they cancelled my order but saying they can not refund my money.

Looks like Indian Roots CEO is some kind of drug addict - stealing money from common people.

Wonder after so many people complaints, he is not yet arrested by law enforcement offices in India.

Date of experience: August 31, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Murali, We sincerely regret for the inconvenience caused to you. As per your request we have cancelled your order and initiated the refund. Please be assured your refund will be processed in next 2 business days. Once the refund is being done, You will be notified by your corresponding bank.

Regards,
Team Indianroots

Massachusetts
1 review
3 helpful votes
Follow deepti r.
Unfollow deepti r.
Share Review
Report Review

The website looks all fancy and has big names which is why I thought this would be a good site to buy from. But after using them I am more than convinced that this company has the worst customer service and reliability. First, the size and description did not match and then out of the 4 pieces I had ordered, I never received one and they kept saying it would arrive in a couple of days. When you want to return a product because of poor sizing and incorrect description they make you go back and forth so many times, that you'll eventually give up and just keep the dress despite knowing that you're never going to wear it... money down the drain! Do yourself a favor and stay away. I would give them a negative rating if I could!

Date of experience: August 26, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Deepti, We are sorry for the inconvenience caused to you. Kindly share your order number to help us resolve the highlighted issue on priority.
Regards,
Team Indianroots

India
1 review
3 helpful votes
Follow anku b.
Unfollow anku b.
Share Review
Report Review
Cheats.
August 18, 2016

Never buy from them.
I bought a saree which looked so much better on the website, but it was so dull when I saw it... returned. The balance which I got was in a form of a voucher which can't be used with the sale they have. I don't understand the correlation. It was my money which I had paid, y can't it be combined with the sale offer. Every other website has this facility. Big time cheats! Over priced stuff... can't even think of buying without sale. I made a mistake... you should'nt.

Date of experience: August 18, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Anku, We are sorry for the inconvenience caused to you. Kindly share your order number to help us resolve the highlighted issue on priority.
Regards,
Team Indianroots

India
1 review
2 helpful votes
Follow Team B.
Unfollow Team B.
Share Review
Report Review
"Vendor products not returned"
August 16, 2016

Hi, we are from Bibaar, a vendor to Indianroots.com.

After our event was over at their website, we asked them to return our collection. When we received it, we found 2 pieces worth Rs. 1400/- each missing from it. When we enquired about it and also told them to compare the number of products in "vendor product sheet" & the invoice that they have sent us; then they told us that they have searched the whole warehouse but couldn't find it.

How easily can they say like that?
We had sent the collection to you thinking yours is a reputed website and there won't be any such mismanagement. Each garment was priced at Rs. 1400/- each. So a sale of Rs. 2800/- would have meant something to us. And it's not even about the money. How could you be so careless and lose a vendor's products? I wonder how would u fulfill a customer's need in such a case...

And we have sent our garments to many reputed websites. But when it was their turn for return, they returned each and every unsold product back safely. So, we obviously expected the same from you. It's the first time that we have encountered a case of missing pieces

Please either find our missing pieces or provide compensation for the same.

Date of experience: August 16, 2016
India
1 review
1 helpful vote
Follow S c.
Unfollow S c.
Share Review
Report Review
Bad. This is a fraud site. Beware!
August 14, 2016

Now am sure this is a fraud company. Neither are they delivering my product nor are they refunding. Wish could rate them 0. Never ever buy anything from this site

Date of experience: August 14, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar! We are sorry for the inconvenience caused to you. Please share your order number to assist you better with the precise information on your order.
Regards,
Team Indianroots

India
1 review
2 helpful votes
Follow Deepa D.
Unfollow Deepa D.
Share Review
Report Review
Worst experience
July 18, 2016

I wish I could give them 0 star, they couldnt procure my dress and there by after cancellation they havent refunded me till date.
Seriously worst company.

Date of experience: July 18, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Deepa! We are sorry that we gave you a reason to be upset with our services. Please share your order number to help us assist you better and get the refund processed on priority.
Regards,
Team Indianroots.

California
1 review
1 helpful vote
Follow Aman S.
Unfollow Aman S.
Share Review
Report Review
Best Shopping Place
June 27, 2016

Indianroots is one of the most popular shopping site for fashion and clothing. It provides the biggest brands of leading fashions. Shopping on indianroots is so much fun because there are so many kind of filters so you dont have write every detail of product you want. You can find anything you want here. At reasonable price

Date of experience: June 26, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Aman! Thank you for appreciating our hard work. We always try our best to provide you all the latest and trendy designer collection on our webshop. You kind words always motivate our team to make each of your shopping experience memorable. Looking forward to see you shop with us soon.

Regards,
Team Indianroot

Washington
1 review
1 helpful vote
Follow Niti A.
Unfollow Niti A.
Share Review
Report Review
Best online website to buy
June 16, 2016

I selected this website bcoz its the best website for clothes I ordered some of my garments from this website and I was really impressed from it the best is that they have latest trend, design, quality of the clothes with brand...

Date of experience: June 16, 2016
indianroots h. — IndianRoots Rep
over a year ago

Namaskar Niti! Thank you for appreciating our hard work. We always try our best to provide you all the latest and trendy designer collection on our webshop. You kind words always motivate our team to make each of your shopping experience memorable. Looking forward to see you shop with us soon.

Regards,
Team Indianroot