Craftsy

Our reviews are monitored for authenticity

On SmartCustomer, businesses may not offer incentives or pay to remove reviews. Read more about our Review Guidelines and the process we have against fake reviews.

Reviews

Write a review
2.4
Reviews 54
5 Stars
11%
4 Stars
2%
3 Stars
6%
2 Stars
9%
1 Star
72%

Canada
1 review
2 helpful votes
Follow Olga F.
Unfollow Olga F.
Share Review
Report Review

My membership wasn't even expired and I got charged $230 Canadian dollars (I paid $60 last year) and craftsy is refusing to refund me even though my membership from last year is not even expired yet!

Date of experience: September 28, 2023
Canada
1 review
3 helpful votes
Follow Vanessa M.
Unfollow Vanessa M.
Share Review
Report Review
Shady
September 20, 2023

They took money from my account without a proper warning. I nerver received anything and a big 140$ hole in a budget when i do not work (lost my job) is a lot! I ask the customer service, talk to a manager and they have a no refund policy. I didnt even know i suscribe for automatic renewal (probaby small letter in a document). I am so disappointed in them. I like to support those kind of business but this was shady and lacked of transparency. I would not recommend to anyone and i will put this review everywhere because i really think i am not dumb and people wouldn't remember taking a full subscription for 140$ a year. If they refunded me, it would have left me a great impression and i could have talked about it around me instead of giving my first bad review in 35 years of living.

Date of experience: September 20, 2023
Oregon
1 review
7 helpful votes
Follow April F.
Unfollow April F.
Share Review
Report Review

I see all these reviews saying the same thing. They took our $ and won't return tho we're sure we cancelled.
Update: PayPal cancelled the payment since it was still pending! Phew!
Still going to fight them for future victims

Date of experience: September 17, 2023
California
1 review
1 helpful vote
Follow Francine E.
Unfollow Francine E.
Share Review
Report Review

I was an original Craftsy Member from when Craftsy first started. I purchased over 200 forever Craftsy Classes. According to the sell of the company we Craftsy Members were supposed to be able to still access their classes via the new Craftsy. The first year I was considered a Gold member; I was only credited about 10 classes. Then they wanted me to renew my membership; I did, but then I went from being a Gold member to a Premium Member. I did not renew; then I thought I would try to renew and was made a Premium Member instead of a Gold member. I thought it would be $9.99/month; but no! Craftsy took $97.+ something off of my card. Then I went to review some of my classes, only to find out classes which I previously purchased for less than $20.00 are now $179.00/class and up. Are you freaking kidding me. What is the $97,00+ something for? Classes that were at one time free on Craftsy are now being charged for. OMG have thy ever, ever, ever, messed this thing up; I want my money back and I want it back now. I'm not going to pay $97.00 + something a year, only to have the privilege of having access to purchase Classes I Have Already Paid for... I hope these people go broke; what a waste of time. DO NOT GET SCAMMED: THIS IS NOT THE OLD CRAFTSY... Thankfully, My husband recorded many of my classes for me. Unfortunately, I do not have the materials that goes with the classes. I did have those materials downloaded, and a some I printed out. Then my computer crashed and I lost a lot of data. And yes many of us did record our classes with permission when we found out that Craftsy was going out of business; during a period when they were unsure rather or not they had a buyer. The new Craftsy is charging more for classes than what I would pay for a local quilt shop. Are YOU FREAKING KIDDING ME? NEW CRAFTSY IF YOU ARE READING THIS; YOU ARE GOING TO HAVE TO GO A LONG WAYS TO MAKE ME RETRACT MY COMPLAINT...

Date of experience: September 6, 2023
District of Columbia
1 review
14 helpful votes
Follow Rena N.
Unfollow Rena N.
Share Review
Report Review
Very Poor Customer Service Polidy
September 5, 2023

Was just charged over $100 for a premium membership which I had no recollection of signing up for. Immediately reached out to Craftsy to request a refund, within the same day of the charge, in fact it is still sitting in "activity today" on my checking account. Was told that their policy is for no refunds. I think that is terrible customer service. I could understand if a month or even a week went by, but this is same day. Ridiculous!

Date of experience: September 5, 2023
Wisconsin
1 review
4 helpful votes
Follow Heather C.
Unfollow Heather C.
Share Review
Report Review
Fraud
August 31, 2023

Don't sign up fraudulent company for charges and canceling. Tried canceling the day of renewal and was told that charges were nonrefundable.

Date of experience: August 31, 2023
Florida
1 review
8 helpful votes
Follow BRANDI P.
Unfollow BRANDI P.
Share Review
Report Review
If zero stars were available, I'd give it.
August 23, 2023

I have actually had a fairly good history with the company. However, I was recently charged for an annual membership that I don't use. I did sign up for a trial at a discounted rate and ended up unable to use the site because I had a lot going on and no longer had the time available. I set it up as an autopay through PayPal, and I check in on what's coming out periodically. Craftsy was not on that list. Imagine my surprise when I wake up to a $97 charge! I reached out immediately (I had to wait until they were open, so I sent an email) and was sent the same canned message twice. They can't issue a refund because it's against their terms and policies. Then they offered a $100 credit after I'd already explained that I had no time to use their site in the first place. I was given a partial refund, which is unacceptable as I haven't even accessed any of the courses.

I am now working with PayPal and my bank to get the rest of my money back. I am incredibly angry and disappointed with the interactions and will absolutely never use their company again nor will I recommend it. Shocked at the way the company has handled this, but lesson learned.

Response from Amy (Manager at Craftsy)

Hello Brandi,

Thank you for contacting us regarding your refund for your Craftsy membership. My name is Amy and I have received your refund request. Our refund policy is that we do not issue refunds once the membership has been renewed. We also do not refund for non-usage. You are able to login to your membership account at any time and cancel the renewal before it charges. We did also send you an email reminder on 07/09/2023 to let you know that your membership would be renewing soon and how to cancel. As stated previously by Sarah, I have approved a one-time courtesy refund of $48.50, Sarah provided the digital store credit, and you have the ability to access your membership benefits until the end of your paid term.

I trust this addresses your refund concerns. Your automatic renewal is turned off and there will be no further charges.

If you have any further questions, you can reach me directly at *******206.

Sincerely,

Amy

Craftsy Manager

They absolutely do NOT value their customers! I myself am a small business owner, and even though it's not easy to refund (I've actually never had to), I would do so. I understand circumstances arise, needs change, etc. But to punish someone because they overlooked something and be completely unreasonable in addressing or dealing with it is insane. This isn't customer service, they're just wanting to keep your money. The value isn't even there. Save your money and visit Udemy, YouTube (FREE is even better!) or Creativefabrica. All of those offer classes and instruction of much better value than anything I've seen on Craftsy anyhow.

Date of experience: August 23,2023

Date of experience: August 23, 2023
Greece
1 review
4 helpful votes
Follow Stella P.
Unfollow Stella P.
Share Review
Report Review
Too expensive for what it is!
August 22, 2023

I didn't find anything interesting and used it just once. Maybe it is due to the level of the membership (premium). I also find the membership too expensive for what it offers-120,28$! Please be careful of the terms and policies and the fact that the autorenewal is on by default! They do not refund!

Date of experience: August 22, 2023
Florida
1 review
11 helpful votes
Follow Kye D.
Unfollow Kye D.
Share Review
Report Review
Automatic renewal
August 8, 2023

I signed up for craftsy a year ago for a discounted rate, I'm almost 100% sure I went and canceled it shortly after I had signed up for it because I didn't want to pay the expensive renewal fee. They charged my account yesterday and when I noticed it, I immediately sent them an email stating I had canceled it, didn't want it and couldn't afford it and asked them to cancel it and reimburse me but they would not reimburse me. A bunch of crap! My income and life situation has changed since a year ago and now I'm out $97 that was meant to go towards my bills! They didn't seem to care about that. Craftsy will never ever get my business again and I'll be sure to tell everyone I know to stay away.

Date of experience: August 8, 2023
Canada
1 review
8 helpful votes
Follow Nur c.
Unfollow Nur c.
Share Review
Report Review

I paid less then 3 dollars. Obviously it requires auto renewal for a year. Had to cancel my paypal autorenewal. This site grabs few dollars from as much people as they can but there is "zero" service even for the few dollars. Dont waste your time here.

Date of experience: May 4, 2023
Colorado
1 review
7 helpful votes
Follow T. C.
Unfollow T. C.
Share Review
Report Review
Craftsy not worth it
April 20, 2023

Craftsy is way over priced at $90, absolutely not worth it for me. I was not impressed by there dated content. Your membership doesn't even cover everything they offer. There are additional fees!Awful customer service as well your satisfaction is not guaranteed. Don't waste your money.

Date of experience: April 20, 2023
California
2 reviews
4 helpful votes
Follow Kim H.
Unfollow Kim H.
Share Review
Report Review
Terrible Customer Service!
January 22, 2023

I got a discount on the membership. I loved the classes. But when the renewal time came I was going to cancel because I did not want to pay $99 because that a little pricey for me.So before the expiration date I decided to cancel. While I was canceling they offered me a $12 membership, great deal right? So I accepted the deal the updated my credit card info. They charged my card $99. Luckily my card blocked it and sent me a text, but now I have to wait for a new card. Customer service said they sent a email (they did not) they said they were taking the $99 the month prior a week before my expiration date from my old card I had on record. I checked my emails there was none. Now I have wait for new credit card because when I updated my card for the $12 renewal it tried to take the $99 instead. All I got was a Sorry. If you want to cancel your subscription do it at lease a month early because they are shady when it comes to the renewal.

Date of experience: January 21, 2023
Texas
1 review
15 helpful votes
Follow Ash H.
Unfollow Ash H.
Share Review
Report Review

Buyer Beware of the Renewal Membership Scam
Stay away... You purchase a $0.99 membership. Then they automatically renew your memberships for a whopping $171.72. On their website they state that they will send you a reminder email prior to renewing your membership, BUT THEY DO NOT! They fight you to give you a refund. This is unacceptable. They want to hold members accountable, well Craftsy needs to be held accountable for not keeping up with their end of the Agreement. If they say you are going to send a reminder email prior to renewal, then they need to do that. Not just charge you blindly out of the blue. To go from $0.99 to $171.72 is a huge difference in membership cost! The customer service representatives are horrible: Sam, the supervisor and Amy, the manager of customer service. What a scam this company does to all of its customers! DO NOT BECOME A MEMBER OF CRAFTSY!

Date of experience: August 12, 2022
Texas
3 reviews
17 helpful votes
Follow Cheryl B.
Unfollow Cheryl B.
Share Review
Report Review
Did not join after reading reviews
July 4, 2021

I considered joining for the price of less than $3 but you had to agree to auto renewal for $80. After reading reviews I didn't trust this company.

Date of experience: July 4, 2021
Canada
1 review
2 helpful votes
Follow Jennifer S.
Unfollow Jennifer S.
Share Review
Report Review
It's okay.
March 3, 2021

Any of the material they filmed while under the bluprint branding is really great, but I've been with the 'new' craftsy for about 5 months and they haven't really added any new content as far as I can tell. Compared to some other creative subscriptions (I have an unlimited year long sub) this just feels kind of dated. I got a year long membership for a great price, which is good, because I would never pay full price for Craftsy. Some of their newer content are just these short little videos too, not really a class, which I think us kind of deceiving. I'm mostly taking drawing and painting classes, maybe some of the other content is updated more regularly? I have enjoyed a lot of content from Craftsy, just wish they would keep the fresh content coming, especially in the art category!

Date of experience: March 2, 2021
New York
1 review
6 helpful votes
Follow Rene T.
Unfollow Rene T.
Share Review
Report Review

I've been a longtime subscriber to Craftsy, which then became Blueprint, and now Craftsy again. I am terribly disappointed in the new management of Craftsy in its current form. It's horrendous! For months I had no access to my owned Forever Classes, including the ones still owed to me. When they were finally made available I - and other Premium members - had until 12/31/20 to select and claim the outstanding balance of our classes. I figured I'd have enough time if I logged on to Craftsy.com on the morning of 12/31/20.

First of all, I had trouble at login. For the 2nd time I was made to re-establish an account user name and password on craftsy.com. Once I did that again, I followed instructions on how to select and claim 9 free Forever Classes. I Copied a CODE, selected a Class and "purchased" it for $0. It worked fine!

I returned to the instruction page and saw that the number of Forever Classes had correctly gone from 9, down to 8. I went to the CODE field to COPY my 2nd of 9 codes and the code showing was exactly the same as the one I had just used! I tried clicking on COPY but the message I got said that the CODE in question had already been copied/used. There was absolutely no way to clear the field or proceed to the next code. So I couldn't use any more of my Forever Class codes and at 11:59 Central Time I will have lost out on 8 free classes.

I sent a detailed email to *******@program-director.net. Didn't even receive an auto response.
So I phoned *******203 to speak to a Customer Service rep. After listening to loud music and repeated suggestions to request a callback, I did ask for my call to be returned. It only took about 30" for a return call. I explained the problem in detail. All the woman said in response was, "Just a minute." I was put back on HOLD with music that was even louder. After 10" of being on HOLD I heard a click, the music went silent and we lost connection. I didn't worry - afterall she had my callback number so I expected to hear back from her. Well it's been 6 hours and no call back. Guess I was wrong.

I updated my email to *******@program-director.net, who seems to be taking the day off today or maybe quit. Fine timing! Any fool would realize that the last day to redeem Forever Classes would be busy! I'm really fed up. I'd better hear from someone on January 2. And that person had better tell me the problem with their website has been fixed (or other accommodations made) and that the deadline for using Forever Class credits (in my case, 8), has been extended.

Date of experience: December 31, 2020
Florida
1 review
18 helpful votes
Follow Karen M.
Unfollow Karen M.
Share Review
Report Review
Very poorest customer service ever received
December 14, 2020

Whomever from Craftsy that reads this,
THIS IS A FAILURE TO PROVIDE CUSTOMER SERVICE... I am trying to be calm here but no one seems to be listening to me at all.
I was on an auto renewal for the subscription service. It was due to renew in November. I spoke to someone who said they would cancel my subscription when it is due to end in Sept and I will not be renewed.

2 months later, the money was STILL TAKEN OUT OF MY BANK ACCOUNT!
That led to overdraft fees ($75.00) because they took my bill money and when I called to complain they said it would be 5 days for the refund. When I complained they had to say that I didn't email the cancelation in time to avoid the auto renewal. THAT IS A BIG FAT LIE BECAUSE I SPOKE TO SOMEONE 2 MONTHS PRIOR. SO THAT IS BS!

I've spoke to TWO people on the phone AND now TWO additional customer service people via emails since SEPTEMBER. I asked Craftsy customer service to PLEASE ESCALATE this to some of authority that will pay attention to what I have said AND ask them to please call me personally. Someone emailed me back and said that it was up to e to contact the bank to sort this problem out for myself. We this would have NEVER HAPPENED IF YOU HADNT STOLEN MY MONEY!

Email exchanges are not successful if no one is reading what I write and not responding accordingly. This is the poorest customer service I have ever had and the more time I spend on this the angrier I get.

In the era we live in of social media, I would think you would work harder to address this, instead of repeating what the person said before you said. You should have just escalated it. Instead you made the matter worse with your comments. Unless this is in fact how this business is run. That would explain so much.

PLUS based on your response to me, clearly you didn't read my original complaint. If ANYONE bothered to lookup my account you would SEE that I CALLED, not emailed in SEPT, to cancel this in plenty of time to avoid auto renewal. Where in your AGREEMENT does it say I have to cancel 2 months prior to end my auto renewal status?

I need someone with some authority to address CRAFTSY's huge mistake here, instead of insulting me by telling me it was MY mistake and that I need to take up with my bank!

Shame on YOU Craftsy!

Karen Marshall

Date of experience: December 14, 2020
Illinois
1 review
37 helpful votes
Follow Cindy O.
Unfollow Cindy O.
Share Review
Report Review
Abuse of personal info
September 17, 2020

The new Craftsy platform is doing VERY sneaky things behind the scenes with your personal info. I sent them an email with an opportunity to explain but my specific questions regarding personal stored info was never actually answered. Here's what happened.
My husband received an email, at MY personal email address, from Craftsy as if he now owned the account. He has never had anything to do with my Craftsy/ Blueprint account. It's in my name only for years... the stored credit card for payment is in my name only. How would they even know my husband's name? I asked them this very question as well as HOW they could possibly associate this account with his name. They even went so far as to REMOVE my name and change my account to my husband's name. The first email response simply stated Human Error. When pressed for more info such as. How do you even know my husband's name?... ( I send only 1 additional email for a total of two) they will not respond and explain to me HOW it happened. Very very strange. Now I don't trust how they are handling our personal info... names, addresses and payment info. I'm just baffled and would like to just know HOW they obtained names, and who knows what else, of other family household members without them having any connection whatsoever to their website. VERY SUSPICIOUS and they won't explain it. Something is going on with our personal info so be very careful. If they would have just explained how it happened and how they obtained other household members names, info, whatever, I would not have had the need to write this. So like I said watch your info with these new owners.

Date of experience: September 17, 2020
Virginia
2 reviews
26 helpful votes
Follow Jill P.
Unfollow Jill P.
Share Review
Report Review
No support for issues
July 25, 2020

I was in the middle of a lesson and when I got locked out of my classes. My subscription is paid. I've reached out for help 5 times. No response at all from customer service. The help center is just a chat bot. There is no way to reach a human.

Date of experience: July 25, 2020
Colorado
46 reviews
131 helpful votes
Follow Cynthia K.
Unfollow Cynthia K.
Share Review
Report Review

Craftsy was apparently bought by NBC Universal and became Bluprint. I own a great many classes that I mostly bought, a few were free, and since the change some of those classes have been 'retired', which means they no longer sell them, but more importantly, there is no longer any instructor to ask questions of. I also found out that instructors weren't ever even required to reply to questions for more than 2 years, although I know of at least one dedicated one who says he still does but doesn't check his emails as often as before.

Bluprint are trying to appeal to the masses, and the classes they have been producing have gone down in quality and length. I get constant emails from them wanting me to join. I did join for a year but barely watched it, and there were a couple of newer classes that I couldn't bear to watch and had to switch off. One of them had some awful, constant jarring piano music that sounded like a beginning piano student was practising and was very loud as well. The instructor and subject were more in the background than that awful 'music'. The other one had such an annoying instructor that I couldn't stand watching, and these were both subjects I would have otherwise liked to learn. They've changed their policies with how instructors are paid from a percentage of a paid class to minutes viewed as a Bluprint member, which has resulted in less income for the instructors. One of them reported her income from her class with them had been halved, and some instructors have left because of the new arrangements.

Live chat used to connect immediately to a person, but when I had to contact them about something that was missing from a recent order, first I had to answer several questions before they would connect me.

Bluprint seem desperate for members. They have reduced their annual membership fee from $120 to $79.95, sometimes it's $69.95, and at least sometimes they also throw in 12 'own forever' classes and maybe something extra. The other day it was a quilt kit. I'm seriously concerned about what's going to happen with all of my many 'own forever' classes and if/how I can download them before this company ceases trading because I can't see them lasting very much longer, maybe a few years tops. I've recently bought dvds of some of the classes I already own when they've been 'on sale', still expensive for dvds, so I don't have to be online and watching with a computer or tablet. Things being what they are now, I wish I would have just bought the dvds, if they'd been available at the time.

I suppose if I'd had the current options back when I first started buying classes, I would probably join Bluprint for as short a time as possible and then buy the dvds, if available, of the classes I wanted. The way they're running the company now, they might as well not advertise instructor interaction, which for me was the main selling point. In many instances now, you might as well go on youtube.

I'm sad to say that I can no longer recommend this company, although I do sometimes still buy some fabric on sale from them.

Date of experience: June 12, 2019
Bluprint S. — Craftsy Rep
over a year ago

Hi Cynthia,

Thank you for taking the time to write a review on Bluprint! We made both difficult, but great decisions when it was time to rebrand our company. We understand that we might not be the best fit for all crafters and makers, but we do our best to accommodate all of our customer’s needs! We recently made changes to allow instructors the ability to see all comments from subscribers. We’re still working on improving this feature, but this initial change will make many of our instructors available to participate more in the community! We are always adding content to the site frequently, and we suggest reviewing our Coming Soon page or emails to stay up to date! While we do offer a variety of special offers, our price for an annual subscription is $79.99 and $7.99 for a monthly subscription”. This is still a new product for us so we’re working on trying new and exciting promotions to encourage our members to try out a subscription and get a fun gift as well! If you have any more questions, you can chat us from Monday-Friday, 9AM-5PM MST. Our chatbot can answer most questions, but you can still get connected to a live agent when you ask! We do appreciate your feedback and hope that we can be apart of your crafting in the future!

I've got many craftsy classes, and I bought virtually all of them on sale at the lowest prices they ever offer them. Just a short time of observing how they do things, such as having regular sales, I could see that if I waited for a bit I could get a class I wanted at the lowest price they ever do. Over all, I really love this company. I joined this website just over 2 years ago. It's true that some of the newer classes are getting shorter and with less content, but it's also true that some of the older classes should really have been edited when an instructor droned on and on about things that weren't relevant like their personal life. I've bought some lovely fabric from this website, most recently some that it's my understanding that they have made in Japan exclusively for themselves, and it's stunning, very beautiful, and feels very good quality as well. The customer support people have fallen over backwards to respond quickly and generously to the slightest query I've had. It's a refreshing change from other companies who don't seem to give a monkey's once they've got your money. In my experience, they have really seemed to care and wanted to make me happy. Just as one example, they've given me refunds when I haven't even asked for them. Some of the American instructors are extremely slow to respond, if they ever do, which is highly frustrating when you are stuck and want to proceed and don't know how, some of them are quick to respond, and I think perhaps it's the ones who really want to teach other people who respond more quickly and are more committed to doing that. Some of the instructors I think may be doing this more to promote their own websites that sell things than to teach the subjects. Sometimes it seems that way, and some of their prices are extremely high. The British instructors have always been extremely quick to respond, not that I'm prejudiced or anything. Lol I really can't say enough good things about this company and their customer support. I just hope they stay around until I die. That's the only thing that's concerned me - you have lifetime access to your classes, but what if they cease trading before then?

Date of experience: February 12, 2017