On SmartCustomer, businesses may not offer incentives or pay to remove reviews. Read more about our Review Guidelines and the process we have against fake reviews.
LoveKnitting deliveries from England take up to 4 weeks. My most recent order for 23 skeins of Debbie Bliss never arrived. LoveKnitting does not use tracking numbers so finding a lost package almost impossible. Sadly, I'm not going to chance ordering again from LoveKnitting
I have placed orders with LoveKnitting before and was mostly satisfied. On one occasion I was shorted a skein of yarn, from a very large order, and the response from customer service was quick and the result satisfying.
This experience has been less than satisfying (understatement)! I ordered 6 skeins of Paintbox Sock Yarn. What arrived was 6 skeins of Sarasota Cascade yarn. I did not receive a prompt response to my email so caught someone in the chat to resolve the problem. What I wanted = the yarn I ordered ASAP so I can use it for some Xmas gifts. I requested expedited shipping and even agreed to pay for it. I was initially told maybe they would pay 1/2 the cost. Later, via email, I was told they couldn't send it expedited because my original order was not shipped that way. WHAT? My original order was not for 6 skeins of Sarasota Cascade yarn either but apparently that part doesn't matter.
They sent me a return address label and said my money would be refunded when they received the product back. They claim they have reordered my yarn and it should ship within 24 hours using standard shipping.
For my trouble they said the would give me 15% off on my next order. I replied saying that they are making an assumption that I am actually going to order from them again and per my calculation 15% of my average order came out to almost the amount it would cost the to ship my order expedited. No reply to that email.
I'm not sure how they reordered my yarn without charging me for it since they will not issue a refund until they receive their return. I guess we'll see what happens.
Sadly I believe this is the only place to order Paintbox Yarn.
Dear Melissa, thank you for taking the time to provide this feedback. I am very sorry that we have sent you the incorrect yarn and for the unpleasant experience with the service that you have received. I have checked back on this case and it seems to me that my colleague was not very clear in her responses, I do apologize for that. We certainly do not expect you to wait for your refund/replacement if the order error was on our side. As I can see Anastasia has arranged a replacement for this order right away after having a chat with you for the correct yarn and has provided you with a return label for the incorrect goods, but she wasn't clear about it in her communication with you. Please accept my most sincere apologies for this. I hope you feel able to give us an opportunity to provide you with a better service in the future.
I find their customer service not good, the goods have disappeared into thin air, their reply you can have 15% off next order, you must be kidding. Do not buy from them try somewhere else
Dear Ann, thank you for your feedback. I am so sorry to hear about the problems with the delivery and I do apologize for those. I'm afraid since I do not have any details about the order here, I am not able to check if this was resolved for you. We are more than happy to provide you with a refund or a replacement if an order is lost, so please do let us know if you haven't received your order or a resolution for it to date at [email protected]
I wish I had read the reviews before ordering. Dealing with them has been the most painful experience and I still don't have my goods after 3 months. It's just unacceptable. The hype on the website about the goods leaving within 24 hours - I'm sure they leave on the back of a very slow donkey and the donkey dies on the journey. Pay a little bit extra and get your wool from a reputable organisation.
Dear Marina, thank you for letting us know about your experience and for your comments. I am so sorry to hear about the problems with the delivery and I do apologize for those. As I can see there was a replacement order arranged for the order lost. We are more than happy to rectify any issues, so please do let us know if you haven't received your order or a resolution for it to date at [email protected]
I ordered two small skeins of yarn. I received 4 giant skeins of an entirely different yarn. I used PayPal to file a complaint. I made the mistake of emailing the company from my private email. They proceeded to tell me that although they had received my return they could not refund my money until I cancelled the dispute. This exchange went on for a week. I don't think English is their native language and I don't think they know how PayPal works. Finally, after explaining to them over and over that they had to respond to me via PayPal they finally gave me my refund. If you are going to use PayPal learn how to use it.
Dear Patty, thank you for your feedback. Please accept my apologies for this negative experience. I have checked this case and it looks like my colleagues were not clear enough in their communication which I am very sorry for. We are always happy to provide you with a refund or a replacement if there is something wrong with the order, without waiting for the return of the wrongly delivered goods. Usually issuing a refund through our system and not PayPal is a much quicker way for us to do so which the agents were not clear about and thus this misunderstanding had arisen. Please accept my apologies once again and I hope you give us a chance to provide you with a better service in the future.
This outfit is a sham. They are so stupidly late to deliver. You email to check - nothing. You do it again (and again and again...) still nothing. It will then arrive after many many weeks and then next you have a Maryna stalking you with emails (and more emsils) wanting you to confirm it has arrived. Did I say stupid. Trade with them at your absolute peril.
I had an ongoing complaint with this company about the different colours of yarns with the same specification. I am pleased to say that the company have now resolved this complaint to my satisfaction.
Placed my order almost three weeks ago, so far have received only half of it and no communication regarding the other half although they have gladly taken my money for it. No replies from customer service to my daily emails I've been sending requesting an update on my order. Seems they're happy to take your money and not provide any service. The delivery is very slow and not tracked so other than an initial confirmation email saying that the order is shipped you don't receive any further information. I would advise not buying from this company, especially if you require something in a rush but honestly just don't bother as you may not ever receive anything and be left out of pocket.
I ordered a knitting magazine, 10 days later I received 100g of acrylic yarn... I cannot get a response from "customer service", and I've no idea if i'll ever get a refund for the undelivered item. Now i see it says "out of stock" on the item I ordered - although at this stage, I just want my money returned. Don't use them, unless bad customer service and losing money excites you.
I don´t recommend this company,
They are quick to take your money.
And the shipping is too slow. Since Aug 3, I have been waiting for 3 balls
Hi there, thank you for your feedback. Please let me reassure you that your parcel was posted on Monday 3rd July as stated in your shipment email. Your order was posted with Royal Mail and tracking is unfortunately not part of the standard service. Most of our parcels arrive within 3 - 5 business days but they can take a little longer if they are held for inspection at customs. I see that Sarah has requested you get in touch if your parcel has not arrived in a few days and we will arrange for a replacement to be sent. I do hope that your yarns are with you soon so that you can get started on your project.
Complete ripoff, they'll take your money fast enough, then find a silly reason not to fulfill your order, which, adding insult to injury, they describe as 'lovingly prepared'
Hi there, thank you for your feedback. Your order is for a PDF pattern, which you can find in your account library. I am afraid that paper copies are not available for this item. The format that patterns are supplied in is stated on our website in the description to the right of the product but if it is not clear or you have any questions about the materials you need or the construction of the garment, as well as any questions about using a pdf pattern you can contact a member of the customer service team and they will advise you. You can find more advice on our help centre pages here https://help.loveknitting.com/hc/en-gb/sections/204654187-How-do-I-open-my-downloadable-patterns If you cannot see your pattern in your library please do let me know and I will fix that for you. With best wishes,
Natascha
I was super excited to have found what appeared to be a great new crafty source. I placed an order for 10 balls of Mochi yarn and waited eagerly. A month down the line I have been told the order was sent, then told they ran out of stock, offered a meagre discount, told I had been refunded (still have not) and all the while I have had to do all the chasing!
I've sent numerous emails requesting the matter be resolved and whilst their correspondence is very sweet in response to my requests that something be sorted, I am not closer to resolve and am still £40 out of pocket a month down the line. Totally unacceptable and downright shocking. I wouldn't recommend making any purchases from Love Knitting as there is no guarantee you will receive your products and you will be left chasing them until you give up and hey keep your money. If they aren't a scam then they have absolutely no clue how cusomter service works. HIGH RISK!
Hi there, I am so sorry that your order has not gone smoothly on this occasion. You refund status is currently showing as complete so I will investigate further and be in touch shortly with more information. With best wishes,
Natascha
Two international orders were placed in quick succession. One arrived JUST on the maximum delivery time, the other, placed two days after, is yet to arrive.
Customer service (when they answered) was poor and I was asked to wait another 10 days, which is remarkabe. This means I will have to wait over the Christmas break for my purchases to arrive, running the risk of not being available to get my package. There has been no offer of resending the parcel, discounts, sweeteners of any kind.
For goodness sake, give people the option of a tracked order! You say it keeps postage down, but I would be VERY willing to pay a bit extra to see where my items are.
Or you could save on the fancy packaging (nice addition but...) and spend more on the shipping and get better feedback.
I will be buying local from now on.
I think they must mail the orders third class for it to take so long. I did receive a shipment confirmation about 2 days after I placed my order. The tracking site it leads you to is not USPS, but does have a USPS tracking number. So I looked it up on the USPS site and it is a valid shipment. I am not sure about the updates because USPS isn't always very diligent, but I signed up to receive alerts via email to see if there is a problem. So we will see...
I have just found this site, my order came the next day in a lovely bag. Will be using again and again
Shipping nightmare! Beware of the shipping and have a plan B. I think if a company is too busy with the holiday orders on March 1st, there must be a huge problem with the company. No help from customer service in fact I could only leave messages. My e-mails were answered but my questions weren't. Why would it take 2 weeks or more to ship from Mo. To Pa.! I actually could have driven there and back faster. Tracking # won't work! Company says package was dropped off, shipping company says, WE NEVER RECEIVED A PACKAGE!
Unable to obtain any tracking info of order. 3 emails sent, one response advising that I would receive 2/3 of my order 5 days ago. Nothing has shown up but their silly booklet which I didn't request but did have a tracking number. Odd that they have that ability to give that info but nothing about what I paid for. This was after order placed 3 weeks ago. Auto response is they are too busy. Last email I sent requesting yet again for status of my order, I challenged them that if I decided to now cancel the order would they be able to retrieve it by their own system.
Buyer beware! There are many ways to buy the same yarn by In-store and online. The only issue would be is that you'd have your yarn and project completed.
I have written multiple emails and called the customer service line, no answer, left messages, no response. Auto response email saying the my email was received is all. Shipment was missing item on the packing list and cannot get a response from the company.
Update: Finally recieved email response after another attempt to contact through help/support on web site. Email claimed we had been contacted and informed that missing item was being shipped. I couldnt find email, looked in the spam folder too but did receive the missing item, so order is finally completed.
I should have resisted the alluring email from Love Knitting after my last bad experience with them. I should have taken my own advice and read my last critique of them.
However, I forgave their earlier bad service and forgot my own review.
This time they were having a bad problem shifting warehouses or somesuch. They have a thousand excuses. They sent cute emails explaining their problem... could we not be sympathetic having experienced a similar bad move and forgive them taking our money and doing absolutely nothing about our order?
Seriously this company is the pits.
AVOID THEM!
A company that started fine but is getting worse but every day in terms of communication and responsibility for orders. My last order was placed on 13 January, the money was drawn from my account the following day! And for a week nothing happened. The order was closed by mistake by Love knitting employee - because she believed (?!) that I wanted so. Believe in the church and not in the deal - a good company do CONFIRM with the customer if the customer WANTS to cancel the order. Do not just believe that customer wants it. Now I have been offered a 20% discount if I want to order something from them? Do you think I will take a chance to order something other than what I wanted from the beginning? What I wanted is now sold out and not coming back... and why will I take a chans to "lock" my money, like $ 150 for a week in a bank for the company that neither answers or deliver goods? And that's after I've spent about $ 2,000 last year to buy yarn from them. You offer me 20% of the yarn that I do not want after you have canceled my order because you THOUGHTI wanted to cancel? The Internet is big... - I will constantly give opinion on all sides about the level of service you have. I actually got really hurt by your treatment of my case. I am angry and sad to the marrow of my bones... your e-mails and "I feel sorry that it happened," will not deliver Noro ball of yarn I ordered, paid and not received...
Dear Elizabeth, thank you for leaving feedback. I am so sorry that your order hasn't arrived! This is certainly not the level of delivery service that we want to provide. I have checked back on this case and as I can see my colleague Louise has refunded you for the lost order in full on the 26th of December. Please do let us know if there is anything else we can help with.