JAMES LEATHER

Check out our latest communities fighting
AI scams on Reddit and Facebook

Our reviews monitored for authenticity

On SmartCustomer, businesses may not offer incentives or pay to remove reviews. Read more about our Review Guidelines and the process we have against fake reviews.

Pennsylvania
1 review
0 helpful votes
Follow Wes C.
Unfollow Wes C.
Share Review
Report Review
Awful Experience - Don not buy
June 5, 2025

The first bag i received had a broken zipper which i could not get to operate properly. I understand that things happen but clearly no one is looking at quality control. The zipper was clearly broken and was clearly visible upon opening the package. At this point i reached out to customer service and they made it right (or attempted to). When i went to use the replacement bag for the first time i packed the bag, zipped it up and went to grab it and head out the door. It was then that i noticed the two handles on the duffel (which should be the same length) were two totally different lengths. This time when i reached out the customer service was poor. I recieved a reply about 24 hours later stating that 'the bag meets our high quality standards, have a nice day' I replied i said did you look at the pictures? Clearly the two handles are not the same. It took 2 more emails and 48 hours later and the response was 'I'm sorry you're not happy with it you can send it back at your own expense' No acknowledgement of the defect, just making it my problem to pay for the return shipping as well as blaming me for not being happy with the return. The bags look nice online but the quality (not necessarily the leather, but the construction of the bag is awful

Date of experience: June 5, 2025
California
1 review
1 helpful vote
Follow Nick a.
Unfollow Nick a.
Share Review
Report Review

Before order anything please read return policy. This company ripping off customers. I bought a bag when I receive it was not good, I return it and paid $20 for delivery. I send a tracking ID to get refund. I have been told not refund just store credit. Also they want to Withrow $29 from the amount that I paid. Still no respond for return or store credit after two weeks.

Date of experience: April 25, 2025
Texas
1 review
1 helpful vote
Follow Kyle M.
Unfollow Kyle M.
Share Review
Report Review
Horrible customer service
March 8, 2025

Be very careful buying from this company. When I ordered the jacket the delivery date was 7 days way. My jacket came 14 days later and was shipped from Dubai. The jacket runs small and is very stiff. I read the return policy and was disappointed to find out they only give credit and they charge a return fee of $30 and you pay to ship it back. So in order for me to get a bigger size i need to pay more money because the credit won't cover the cost. The policy also states that they want 2 pictures of the jacket before you return. So I sent 2 pictures and they emailed me back explaining the policy and asking for 2 pictures and an SKU number. I emailed back asking why I need 2 more pictures and asking where I can find the SKU number(it's not in packaging and not on website). I also asked if I could just get money back. 24 hours later at 2 in the morning they answered the email telling me they only give credit. I then sent an email back asking for SKU number again and asked for sizing advice. That was 3 days ago. I haven't heard back yet. I'm very suspicious of this company. Returning an item should not be this difficult and restrictive. Plus the sizing is weird. 2 AM email responses and shipping it from Dubai has me very suspicious. I don't recommend James Leather.

Date of experience: March 4, 2025
Florida
1 review
1 helpful vote
Follow Maddy B.
Unfollow Maddy B.
Share Review
Report Review
Complete Garbage!
December 7, 2023

I was shocked at the poor quality and mostly the toxic chemical smell of the so called leather. It felt like plastic and the workmanship was substandard at best. The threading was tearing the seams, the lining was exposed and it looked as if a 8 year old painted it. The paint was splattered all over the coat.
Never again will I be fooled by at his bogus company. Take your money for a product they know you will never want them refuse to give it back. What a scam they have going. I really wish I took pictures before I threw it away! Along with 400$.

Date of experience: December 7, 2023

See reviews of sites as you browse!
Get the Chrome Extension.

New York
1 review
2 helpful votes
Follow Kathryn O.
Unfollow Kathryn O.
Share Review
Report Review
Dont buy from them!
November 17, 2023

I purchased 3 leather duffel bags as gifts. They showed up balled up in tightly wrapped plastic, in a broken box. When i opened the plastic, i almost passed out from fumes, not the lovely smell of leather. The staining is badly done, and its day 3 of airing them out. Worst ever.

Date of experience: November 17, 2023
Illinois
1 review
1 helpful vote
Follow Vic I.
Unfollow Vic I.
Share Review
Report Review

I have made a huge mistake ordering from this company. I was sold on slick looking motorcycle jacket on their website.

First red flag - product shipped by DHL from Pakistan address.

Second red flag - package. Product arrived in DHL envelope wrapped around by scotch (like full out wrapped). Inside the Jacket wrapped in some sort of wrapping paper. So not a plastic bag with a label.

Third red flag - item looks nothing like what is in the web site photo. Yes it is a leather jacket that likely looks OK from 20 feet. But it is cheaply made, reeks of paint and the leather is flimsy (I can compare, I have Alpinestar full grain leather motorcycle jacket made in Viet-Nam. It is by leaps and bounds better made than this flimsy garment from JamesLeather).

Fourth red flag - no care instructions label, no label stating materials, no label stating where it is made. In fact not a single label I recall.

Fifth red flag - zipper and buttons are generic plain items (no manufacturer stamp on either. It is not even a YKK zipper!).

Sixth red flag - it took a lot of back and fourth trying to ship it back for refund. Finally they gave me some residential address (I checked in google maps) somewhere in New York State where I was supposed to ship the jacket which I promptly did. I got refunded about 2 months later. I lost on shipping and I will never deal with this "company" and I do recommend to everybody to stay away from it as far as possible and buy from established reputable suppliers (for 6 times the price, yes, but I would pay 6 fold than wear the garbage Jamesleather sells).

To conclude - this is some shady dropshipping company sending their inferior goods from some sweatshop factories in Pakistan. They have a slick website and this is the only thing that they have going for them.

Date of experience: September 28, 2023
Michigan
1 review
1 helpful vote
Follow Cindy L.
Unfollow Cindy L.
Share Review
Report Review
Shady Seller
August 28, 2023

We purchased an item which was of good quality, unfortunately it didn't work like we wanted it to. Shipped back right away and provided tracking numbers. Receipt was acknowledged. We are going on 8 months and still no refund. I have reached out several times and there was always a problem including legal problems with credit card processing. We've come to the conclusion that our money has been stolen And are extremely angry that they can get away with this.

Date of experience: August 27, 2023
James L. — JAMES LEATHER Rep
over a year old

I want to express my deepest apologies for the frustrating experience you've had regarding your refund. Your satisfaction is paramount to us, and I'm truly sorry for any inconvenience this situation has caused you. We understand that the delay in processing your refund is wholly unacceptable. Your patience and understanding throughout this situation are genuinely appreciated.

Please allow me to offer a sincere explanation of the circumstances and outline the steps we're taking to address this issue:
Refund Resolution: I'm pleased to confirm that we are more than willing to provide you with a full refund. Your returned item was acknowledged and assessed, and it's clear that a refund is due to you.
Personnel Changes: I understand your concern about the consistency of service you've received. It's important to note that Linda, who was handling your case, is no longer with our company due to recurring issues similar to the one you've experienced.
Immediate Action: Rest assured, we take this matter seriously. I have personally taken over the resolution process to ensure a swift and satisfactory outcome.

In light of your experience, I want to extend an offer for a full refund. Your hard-earned money should never feel compromised, and we want to ensure that you receive the resolution you deserve.

To facilitate the refund process, please provide me with the necessary details, such as your order number and any relevant transaction information. You can reply directly to [email protected].

Once again, I apologize for the inconvenience and frustration this has caused. Your feedback is crucial to us as we continuously work to improve our services.

Thank you for your understanding, and I look forward to personally overseeing the resolution of this matter for you.

West Virginia
1 review
2 helpful votes
Follow Bill R.
Unfollow Bill R.
Share Review
Report Review
Total rip off
December 7, 2022

Purchased a leather jacket and the color didn't match the picture online so I returned it for a refund. The problem is they didn't give me the money back. I contacted them several times and I was told by Linda that it would be refunded in a couple days. It's been around 6 weeks and still no refund. My opinion is to stay away from James Leather my experience ended up costing me over $200.

Date of experience: December 7, 2022
James L. — JAMES LEATHER Rep
over a year old

Hello Bill,
I apologize sincerely for the disappointment and frustration you've experienced with your leather jacket purchase and the subsequent refund process. It's disheartening to hear that your expectations weren't met and that the refund didn't proceed as smoothly as it should have. I understand the impact this has had on you, and I want to assure you that your feedback is invaluable. Please accept my sincere apologies for any inconvenience this has caused. I am personally overseeing the resolution of this matter to ensure that your refund is processed promptly. Your patience and understanding are greatly appreciated, and I'm committed to restoring your confidence in our products and services. If you could provide me with the necessary details, such as your order number and transaction information, I will ensure that your refund is expedited. Thank you for giving us the opportunity to make this right for you.
I want to provide you with some context regarding the delay. The worker who handled your transaction is no longer with our company due to recurring issues that have come to our attention. This has led to internal adjustments to ensure the highest standards of service moving forward.

Maryland
60 reviews
209 helpful votes
Follow Daniel B.
Unfollow Daniel B.
Share Review
Report Review
Leather Not Pleathor
March 3, 2022

Like many of you, for good reason, I am skeptical and thus anxious about on-line pictures of advertised products. Well, you can relax. What they show you is what you get. The bag I ordered arrived quickly and I was pleased to see the quality of the bag is excellent. The thickness of the goat leather is substantial and the stitching
on the bag is straight and precise. My initial thought was that this bag will last a very long time and will look better and better as the scuffs and stains acquired in travel add to the original "patina". So, if Covid ever permits us to travel, for either business or pleasure or simply on a daily basis, one of these bags will be great to carry. NOTE: For shipping purposes, the bag arrives tightly folded and will require some use for the wrinkles to disappear. IDEA: I haven't done this but I think it might work. First, stuff the bag fully with old clothes, towels or plastic bags stuffed with newspaper. Then hang the bag in a steamy bathroom as close to the steam source
( shower curtain rod?) as possible for 20-30 minutes. Allow the bag to dry for 2-4 hours; remove the stuffing and check the results. You may need to repeat this process. If you try this before I do, please post the results and let us know how well it worked

Date of experience: March 2, 2022
James L. — JAMES LEATHER Rep
over a year old

Hello Daniel, It's truly rewarding to hear that your online shopping experience with us exceeded your expectations. We understand that the uncertainty surrounding online product representations can be quite daunting, and we're delighted that we've managed to provide you with a bag that aligns precisely with what was showcased. The bag's premium quality is a testament to our commitment to delivering top-notch products.

Your thorough assessment of the goat leather's substantial thickness and the precise stitching on the bag perfectly captures our dedication to craftsmanship and durability. We're thrilled that you envision this bag as a long-lasting companion that will develop its unique character over time, embracing the journey it embarks on.

Your thoughtful tips on handling the bag's initial wrinkles are greatly appreciated. It's ingenious to consider stuffing the bag with items like old clothes, towels, or even newspaper-filled plastic bags to help expedite the relaxation of the folds. The steamy bathroom idea you've suggested seems like a promising solution to smoothen the leather's appearance, and we thank you for sharing your creative insights.

We truly value your feedback and the time you've taken to share your experience and ideas. We're eager to continue offering products that meet and exceed your expectations. As we all look forward to the day when travel becomes more feasible, we're confident that our bags will be the perfect companions for whatever adventures await. Once again, thank you for your support and for being a valued part of our community.