Cape Diablo

Important Things to Know:

These tips are generated by AI, based on customer reviews from the past year

Our reviews are monitored for authenticity

On SmartCustomer, businesses may not offer incentives or pay to remove reviews. Read more about our Review Guidelines and the process we have against fake reviews.

Cape Diablo Reviews Summary

Positive Highlights

  • One reviewer found the wrap bracelets pretty despite the material concerns.
  • The company offers a wide range of jewelry and Apple Watch bands.
  • The website has a help center and size guide for customers.

Negative Highlights

  • The stones are plastic, glass, or resin, not genuine natural stone.
  • Customer service is limited to a chatbot that may stop responding.
  • Shipping can take much longer than advertised, up to a month.
This summary is generated by AI, based on customer reviews from the past year

Most commonly discussed topics

The most helpful reviews behind these summaries

Mar 1, 2026

Took about 1 month for delivery. 3 weeks out and waiting, I sent an email to support. Quick response and received wrap bracelets finally in 5 days. Very disappointed. Pretty wraps, but stones and crystals are plastic. Nothing genuine about them. No desire to order from Cape Diablo again!

Jan 4, 2026

The jewelry they sell is advertised as natural stone, but is NOT, it is glass or resin. I found the *exact* same earrings I purchased from Cape Diablo listed on Amazon for $7 and $10. With free 2 day shipping! The Cape Diablo shipping time is 3 to 4 times longer than advertised. I PAID for 3 gift boxes, but only received 1. I emailed the customer service number, but it is FAKE. You can only communicate through "Marie," the chatbot bot. "Marie" asked me to send pictures of the missing items. Seriously. Then told me my case was "under review." A week later, and there has been no update and "Marie" will no longer respond to me.

Jan 8, 2026

I bought a light blue bracelet with ocher veins. I received a horrible bracelet of all colors that looked like it was made with crushed stones and held together with glue. It also came packaged in a crude plastic bag, like the one they deliver in super cheap bazaars.

Reviews

Write a review
1.9
Reviews 37
5 Stars
16%
4 Stars
0%
3 Stars
0%
2 Stars
5%
1 Star
78%

Texas
1 review
0 helpful votes
Follow Debbie H.
Unfollow Debbie H.
Share Review
Report Review

I bought 2 watchbands for a google pixel watch. On one side, it wouldn't stay on the watch (on both) bands. They sent us 2 more which did the same thing. They want us to pay to return items that don't work. They asked us for a video of putting them on and they agreed that they were a problem. Be very careful, because they don't stand behind their work. I WANT MY MONEY BACK. I'll have to go through my bank.

Date of experience: October 25, 2023
CD S. — Cape Diablo Rep
over a year ago

Hi Debbie! I'm truly sorry to hear about the issues you've encountered with the watchbands you purchased for your Google Pixel watch. I understand your frustration and disappointment, and I want to assure you that we take this matter seriously.

First and foremost, please accept our apologies for any inconvenience you've experienced. Your satisfaction is of the utmost importance to us, and we are committed to resolving this matter to your satisfaction through our own channels.
Please feel free to reach out to our customer support team at [email protected], and we will be happy to assist you.

Once again, I apologize for any inconvenience you've experienced, and we are committed to ensuring your satisfaction moving forward.

California
1 review
1 helpful vote
Follow Theresa M.
Unfollow Theresa M.
Share Review
Report Review
Watch band
October 19, 2023

This is the most beautiful band I've bought! It's comfy and fits perfectly! I'll definitely buy more.

Date of experience: October 18, 2023
CD S. — Cape Diablo Rep
over a year ago

That's great, Theresa! Thank you so much for your kind words and for sharing your feedback with us! We're thrilled to hear that you find our product beautiful, comfortable, and that it fits perfectly. Your satisfaction is our top priority, and we're delighted to know that we've met your expectations.

Florida
1 review
0 helpful votes
Follow Susan R.
Unfollow Susan R.
Share Review
Report Review
Very Happy with my Purchase!
October 12, 2023

I am so glad I purchased this band from Capediablo! I was hesitant at first because I don't usually by things online but I thought I would give it a chance. I am so glad I did! The band is beautiful and classy. It seems well made and goes on and off so easily. Many people have commented how pretty is. I can't wait until I receive my next purchase from them!:-)

Date of experience: October 12, 2023
CD S. — Cape Diablo Rep
over a year ago

Thank you so much for your wonderful feedback, Susan! We're thrilled to hear that you had a positive experience with your purchase from us. Your satisfaction is our top priority, and we're delighted to know that the band exceeded your expectations.
We take pride in crafting high-quality and stylish products, and it's great to hear that you found the band beautiful and classy. Your kind words and the compliments you've received from others are truly rewarding for us. Thank you for your support!

Australia
1 review
0 helpful votes
Follow Miranda C.
Unfollow Miranda C.
Share Review
Report Review
Apple Watch stone strap
October 8, 2023

I've just received my strap and absolutely love it. Fast, efficient & professional company … can't recommend them enough.

Date of experience: October 6, 2023
CD S. — Cape Diablo Rep
over a year ago

Thank you so much for your wonderful feedback, Miranda! We're thrilled to hear that you've received your strap and love it. Your satisfaction is our top priority, and we're delighted that you had a fast, efficient, and professional experience with our company.
Your recommendation means a lot to us, and we truly appreciate your support. Thank you once again for choosing us, and we look forward to serving you in the future.

South Carolina
2 reviews
0 helpful votes
Follow Denise Q.
Unfollow Denise Q.
Share Review
Report Review
Beautiful iwatch band.
October 7, 2023

I received this from Cape Diablo the other day and absolutely love it, great quality and have already received some compliments. Order number *******

Date of experience: October 5, 2023
CD S. — Cape Diablo Rep
over a year ago

Thank you so much for your wonderful feedback, Denise! We're thrilled to hear that you're loving your watch strap and that you've already received compliments.

Nevada
1 review
1 helpful vote
Follow Jeanene P.
Unfollow Jeanene P.
Share Review
Report Review
Sizes are all not as advertised
October 3, 2023

I ordered the watchband and it was way too small couldn't even get it over my wrist. So I called customer service and they only gave me the option of store credit or a return which would take weeks they said so I ordered another watch and I measured my wrist because the said I could "customize" the sizing this time. The new watch band came and the bag said it was a Large size and now it's way too big. There was also no option for a Regular size when I ordered. Just small and large. Regular would have probably been perfect. These bands are not cheap and I won't be purchasing anymore.

Date of experience: October 3, 2023
CD S. — Cape Diablo Rep
over a year ago

Hi Jeanene! I'm sorry to hear about the problems you've had with our watchbands. We understand the sizing and return process has been frustrating for you. To address your concerns and provide a better solution that suits your needs, we kindly ask you to contact again our support team at [email protected]. They will be able to assist you further and work towards resolving this matter to your satisfaction.
Your feedback is important to us, and we appreciate your patience as we work to improve our products and services.

Georgia
1 review
0 helpful votes
Follow Silvia O.
Unfollow Silvia O.
Share Review
Report Review
Once you buy from them, NO RETURN
September 21, 2023

They asked me for all the plastic, tape and all the package when I request return, one is not even opened, the one I tried on was extremely big on my wrist, my iWatch doesn't touch my skin to its job recording my vitals, their products are not cheap, they don't want to refund, exchange or return. I regret buying from this business.

Date of experience: September 21, 2023
CD S. — Cape Diablo Rep
over a year ago

Hi Silvia! Firstly, I apologize if our return process has caused you any inconvenience. We appreciate your feedback, and please be assured that we highly value our customers' satisfaction. We are committed to fairness and accommodation when it comes to returns and exchanges. I apologize if you found our initial response unsatisfactory. I have reviewed your emails and am pleased to see that our customer support team is currently assisting you. Our dedication is to enhance our services and continue serving you better. If there is anything else we can do to assist you, please do not hesitate to reach out. Thank you for your patience and for bringing this matter to our attention.

Ohio
1 review
1 helpful vote
Follow Rachel A.
Unfollow Rachel A.
Share Review
Report Review

Purchased 30 days ago and still have not received my order. Contacted them THREE times. First two responses stated orders are received within 12-18 days. The newest response they now changed their policy to 25 days! Although it's been 30 days they still are unwilling to help or offer a refund. Awful costumer service. Don't purchase if you need your item in a timely fashion (or at all).Highly disappointed!

Be sure to read the Fine print that states no refund given until after 60 days of not receiving your order!

Date of experience: August 30, 2023
CD S. — Cape Diablo Rep
over a year ago

Hi Rachel,
I want to start by extending my sincere apologies for the inconvenience you've experienced with your recent order. Your feedback is invaluable to us, and we take your concerns seriously.
Regarding our recent policy change to a 25-day fulfillment period, we acknowledge that this transition should have been communicated more clearly, and we apologized for any confusion this may have caused.
Your satisfaction is of the utmost importance to us, and we will take the necessary steps to improve our shipping processes to prevent such issues from occurring in the future.
If you have any further questions or concerns, please do not hesitate to reach out to our customer support team directly. We are here to assist you and ensure that this situation is resolved to your satisfaction.
Once again, we apologize for the inconvenience you've faced, and we are committed to making this right for you. Thank you for bringing this to our attention, as it helps us improve our service.

Illinois
1 review
0 helpful votes
Follow Susan C.
Unfollow Susan C.
Share Review
Report Review
3 watch bands
August 16, 2023

I have ordered two watchbands for my Apple Watch and one for my friend's Samsung and they are gorgeous, we get so many compliments. Will be ordering more.

Date of experience: August 16, 2023
CD S. — Cape Diablo Rep
over a year ago

Thank you so much for your kind words, Susan! We're thrilled to hear that you and your friend are enjoying the watchbands you ordered. Creating beautiful and stylish accessories for both Apple Watch and Samsung devices is our passion, and we're delighted that they've garnered such positive attention. We can't wait to have you back for more orders in the future. If you ever need assistance or have any questions, feel free to reach out. Stay fashionable and enjoy the compliments!

California
2 reviews
2 helpful votes
Follow Karla M.
Unfollow Karla M.
Share Review
Report Review
Do not buy from this company
August 2, 2023

Purchased a watch band that did not fit. I had to pay for the shipping to return. When I received another band and still did not fit I was told I would be able to get 25% back. They do not accept returns! READ THE FINE LINE

Date of experience: August 2, 2023
CD S. — Cape Diablo Rep
over a year ago

Hi Karla! We apologize for the inconvenience you've experienced. We strive to provide the best service and regret the fit wasn't right for you. Our team is here to assist, and we acknowledge your concerns. Please reach out to our support to ensure we resolve this to your satisfaction.

California
1 review
1 helpful vote
Follow Joni H.
Unfollow Joni H.
Share Review
Report Review
TERRIBLE COMPANY?
July 18, 2023

I ordered two watchbands following their instructions for measuring your wrist for sizing. One fits fine. The other is so large it does not stay on my wrist.
Trying to return has been a nightmare. They keep offering account credits and claim they will charge me for the "postage and handling" of the original order. But I was not charged postage! And they telling me that it probably fits fine. It is an inch bigger than the one that fits fine.
I want nothing to do with this company of idiots!

Date of experience: July 18, 2023
CD S. — Cape Diablo Rep
over a year ago

Hi Joni! We're truly sorry for the frustration you've encountered. This is not the experience we aim to provide. We understand your concern, and we're committed to making this right. Please contact our customer support again, providing details about your order, and we'll work to ensure a satisfactory resolution. Your satisfaction means a lot to us.

Washington
1 review
1 helpful vote
Follow Kay T.
Unfollow Kay T.
Share Review
Report Review
Garbage
June 27, 2023

I thought it was the real deal until I got one they forgot to take out of the "Made in China" wrapper before sending it! Then it broke. Over $30 for this junk I can make for $10 with supplies from JoAnns! Shame on them!

Date of experience: June 27, 2023
CD S. — Cape Diablo Rep
over a year ago

Hi Kay! We apologize for the disappointment you've experienced. Quality is our priority, and we regret the oversight. Your feedback helps us improve. We'd like to make this right for you; please contact our support, and we'll address the issue promptly. Your satisfaction is important to us.

Texas
1 review
4 helpful votes
Follow Karen S.
Unfollow Karen S.
Share Review
Report Review
Return
June 14, 2023

I bought a watchband from this company, Cape Diablo. I followed the sizing directions on their website. When it arrived it did not fit my iwatch. I asked for a return and am getting the run around. They only make offers for other things. Over and over and over. They say
It's not difficult for us to allow returns and refunds. And then do not help. This was a big purchase for me.
I am retired and living on social security. No other company is so difficult with returning something you paid for and cannot use. Buyer beware.

Date of experience: June 14, 2023
CD S. — Cape Diablo Rep
over a year ago

Hi Karen! We deeply apologize for the inconvenience you've faced. Your satisfaction matters to us, and we're sorry for any frustration caused. We're committed to resolving this issue for you. Please connect with our support team again, share your order details, and we'll ensure a proper resolution. Your feedback is important, and we're determined to make things right.

Massachusetts
1 review
2 helpful votes
Follow Jenny R.
Unfollow Jenny R.
Share Review
Report Review
Non-refundable Junk
May 12, 2023

I ordered two items: a beaded elasticized Apple Watch band, and a standard amethyst Apple Watch band. It took some time to receive as they come from China.

The elastic stretchy beaded band (I have rather small wrists but I ordered the larger option to be safe) was sooo small. I wore it for one day only and it left painful indents on my wrist and left the top of my wrist bruised.

The second amethyst watch band is tightened by pulling on two strings. The material of the thread is thick and coarse, and feels scratchy like burlap. It also was uncomfortable to wear.

I immediately emailed customer service asking for a solution. They took days to respond and when they did, they advised that the items were non refundable. I was quite surprised by this policy. My order totaled $92!

After going back and forth with them for a few weeks, the most they would offer was $20 credit on their website. I find this to be soo unthical, basically selling crap products and refusing to refund even partially.

I offered to send back the items for even partial refund but the address is in China and the cost of the return postage exceeds the cost of the items!

So disappointed. I would not recommend doing business with this company to anybody. Buyer beware.

Date of experience: May 12, 2023
CD S. — Cape Diablo Rep
over a year ago

Hi Jenny! We're truly sorry for the frustration you've experienced with our products and customer service. This is not the standard we aim to uphold. Your feedback is invaluable, and we apologize for any disappointment caused. Please reach out to our support again with your order details, and we'll do our utmost to address your concerns and provide a satisfactory resolution. Your satisfaction matters greatly to us.

California
2 reviews
3 helpful votes
Follow karen A.
Unfollow karen A.
Share Review
Report Review
Beware...awful quality
April 15, 2023

In January I ordered 3 pairs of earrings and a necklace...they looked nothing like what was depicted - not the colors, not the quality. They are poorly put together. When you try to resolve the issue they will drag it on for months. Don't wait for them to resolve it - go straight to your charge card company and put it in dispute...It is just now, April, getting resolved. PS expect to pay to ship it back

Date of experience: April 15, 2023
CD S. — Cape Diablo Rep
over a year ago

Hi Karen! We deeply apologize for the dissatisfaction you experienced with our products and the delays in resolution. This is not the level of service we aim to provide. Your feedback is vital in helping us improve our processes. We're committed to addressing your concerns. Please reach out to our support team again if you need any further assistance. We're determined to make things right for you and regain your trust in our products and service.

Indiana
1 review
2 helpful votes
Follow Janita H.
Unfollow Janita H.
Share Review
Report Review
Smelled like mold
January 3, 2023

I ordered two bracelets. The quality was great and shipping was on time. But the bracelets smell very strong like mold. After waiting a week to see if smell would subside it didn't. Emailed customer service and was told to wrap it in newspaper and baking soda. Huh? They refused to accept my return or entertain an exchange. Terrible service.

Date of experience: January 3, 2023
CD S. — Cape Diablo Rep
over a year ago

Hi Janita! We apologize for the inconvenience you've faced with the quality and smell of the bracelets. Your satisfaction is important to us, and we're sorry for any disappointment caused. We'll look into this issue and improve our processes to prevent such occurrences in the future. Please connect with our customer service team again with your order details, and we'll work to find a suitable solution for you. Your feedback is appreciated as we strive to provide better service.

Texas
1 review
4 helpful votes
Follow Judy T.
Unfollow Judy T.
Share Review
Report Review
Cape Diablo Fraudulent company based in China
September 11, 2022

This site lead me to believe these jewelry pieces were made by Indigenous people. Even asks for a tip when you pay for your purchase to help support them. I placed an order on 23Jul 2022. Six ear rings. I received one pair within a few days. Almost 2 months later, many back & forth emails. Received tracking #s for YUN Express. Shows items coming from China. Arrival dates showing have come and gone still no ear rings. DO NOT send this company your hard earned money. Their website shows shipping 10-25 days. No where does it says these items are being shipped from CHINA

Date of experience: September 10, 2022
CD S. — Cape Diablo Rep
over a year ago

Hi Judy! We apologize for the confusion you've experienced regarding the origin of our products. Our intention is to provide accurate information about our items and their shipping origins. We do have multiple warehouse locations, and this can sometimes affect expected delivery dates. We deeply regret any inconvenience this has caused you. Your feedback is essential, and we're committed to improving our communication and processes. Please connect with our support team with your order details so we can work towards resolving this matter to your satisfaction.