LycaMobile

Our reviews are monitored for authenticity

On SmartCustomer, businesses may not offer incentives or pay to remove reviews. Read more about our Review Guidelines and the process we have against fake reviews.

Reviews

Write a review
2.1
Reviews 138
5 Stars
4%
4 Stars
1%
3 Stars
1%
2 Stars
0%
1 Star
94%

Virginia
1 review
0 helpful votes
Follow Nilesh T.
Unfollow Nilesh T.
Share Review
Report Review
Worst company - worst customer care -
February 15, 2023

They will take your number and not activate timely, greedy people. Stay away by all means, do not go for any of their offers, dropped connections and what not.

Date of experience: February 15, 2023
Louisiana
2 reviews
0 helpful votes
Follow Sanchita S.
Unfollow Sanchita S.
Share Review
Report Review
Nightmare decision to switch on Lyca
February 14, 2023

Ordered sim on Jan 30, sim delivered on Feb 3. Called in customer service to activate the number as well as port in existing number, he asked about 8digt activation which I never received yet writing this review. Number was successfully ported into Lyca but it is not activated, and then journey of frustration, humiliation, guilt and anger started. Customer service is pathetic, lack of knowledge, arrogant, rude and unprofessional. Back office team is the most incompetent group of people I have ever came across, literally after 8 days they are not able to activate my plan, worst feeling is I got stuck as my number is with Lyca without activation so I cannot even port it out to other network. WORD OF CAUTION THINK TWICE OR MORE BEFORE DECIDING TO GO WITH LYCA. You may end with all of the same or more I have gone still continuing on the voyage. One word for Lyca #Shameful

Date of experience: February 14, 2023
Texas
1 review
0 helpful votes
Follow Oksana D.
Unfollow Oksana D.
Share Review
Report Review

A month ago, I bought a plan for $45. When my SIM card arrived, I tried to activate it and found that it had already been activated by someone. The attempt to activate my plan also failed, as I received a message that my account is out of money and I need to buy a plan. What? Another plan?

I wrote emails to the support team several times. At first, they were kind and gave me standard activation tips. But when I wrote that all their advice didn't work, because the problem was in the SIM card that they sent me, and when I asked to solve the problem, they stopped answering me.

I got angry and asked for my money back. They refused.!Amazing company!

SO, I PAID $45 FOR THE PLAN AND GOT $0.0 IN MY ACCOUNT AND THE MESSAGE "ACCOUNT IS TEMPORARILY SUSPENDED. YOU DON'T HAVE ENOUGH FUNDS TO CONTINUE SERVICE. PLEASE BUY PLAN……".

You may be lucky and get a new SIM card that you can easily activate. But you may not be lucky with a SIM card or for another reason, and they will ignore you completely.

MY ADVICE IS STAY AWAY FROM THIS COMPANY IF YOU DON'T WANT TO LOSE MONEY

Date of experience: February 2, 2023
California
1 review
0 helpful votes
Follow Daniel R.
Unfollow Daniel R.
Share Review
Report Review
Worst. Customer Service. Ever.
February 2, 2023

I contacted Lycamobile Customer Service to open my Lycamobile account. Then, the phone held until 10 minutes, I got a "Karen" operator. She kept buying some of my time while asking for frequently called number, then she told that I failed to verify. I asked for re-verification, but she yelled at me loudly. I think they are thinking that many of their customers are "running" away from the carrier. Do not use Lyca unless you want to be held hostage by the poor service.

Date of experience: February 2, 2023
Canada
1 review
0 helpful votes
Follow MIA A.
Unfollow MIA A.
Share Review
Report Review
WORST SERVICE EVER DONT EVEN TRY
January 31, 2023

The absolute WORST customer service I have had ever. I would never in a million years recommend lycamobile to anyone. They have been charging my account monthly for 8 months after using their service for only 2 weeks on a trip to the UK. I have been trying to get my money back as well as take my card off file. They have answered only 1 email in the last 7 months, and have said that they don't have enough information to locate my account. Bull$#*!, when I signed up it asked me for my email and phone number. They obviously have that on file. WORST SERVICE EVER DON'T THINK ABOUT IT.

Date of experience: January 31, 2023
Sweden
1 review
0 helpful votes
Follow nicolae i.
Unfollow nicolae i.
Share Review
Report Review
Caca
January 27, 2023

The worst company in the world.I had 422 kr on my Sim card.So they block my Sim card and all my money dissapeard.So they gave me a new Sim card and I had to charge again every month 200 kr(20 euro).I don t understand why the are allowed in European Union...they are thieves,scammers,I hope their boss will spend all the money he steal in chimioterapia.

Date of experience: January 27, 2023
New Jersey
1 review
0 helpful votes
Follow Sam N.
Unfollow Sam N.
Share Review
Report Review
$#*!
January 21, 2023

One of the biggest scammers, the plans they are marketing for is fake. Phone calls transferred to overseas where there is no English speaking or comprehended people. Nasty service and a big regret. They refused to provide my account number and pin to transfer my own number. They payment system on there website is failed. Don't waste your time and money.

Date of experience: January 21, 2023
Louisiana
1 review
3 helpful votes
Follow Eata B.
Unfollow Eata B.
Share Review
Report Review

(U.S.A. 01/17/23) Worst cell company ever. Missed calls not showing as missed (not showing at all), dropped calls, messages left on voicemail not kept, bad customer service, uncooperative. Have been cut short data time but internet access is ok. They're cheap, but you get what you pay for. After 4 years with them I'm done. Should have kept my TracFone. Lesson learned. Save your money look elsewhere.

Date of experience: January 17, 2023
GB
2 reviews
2 helpful votes
Follow Ping L.
Unfollow Ping L.
Share Review
Report Review
Star should be zero
December 27, 2022

Payment page is doggy and made me pay twice. I asked them cancel one and get refund. The nightmare just started. Never gave me a refund. I email them many times and absolutely waste my time. They do nothing for you! They try all kinds of excuse just not issue you a refund!

Date of experience: December 27, 2022
California
1 review
2 helpful votes
Follow Kumar B.
Unfollow Kumar B.
Share Review
Report Review

Lyca Mobile is a scam. They initially offered 5$ per month for 6 months with auto-renewal.
After the end of the first month is disabled the account is forced to purchase 20$ plan per month or lose the number.

Date of experience: December 20, 2022
GB
1 review
0 helpful votes
Follow LadyNera N.
Unfollow LadyNera N.
Share Review
Report Review
0 Stars
December 19, 2022

If I could give 0 stars I would. I was on holiday in USA, I came back to the UK my sim was not working at all. No network. I could not even call Lyca customer service. I asked a friend to help me get in touch with them.
I did and they cold not help at all. They told me I had to order another sim card. I did. After I received my sim card I had to wait for my number to be transferred from the old sim to the new sim. 24 hours waited and it turns out the first lady did not actually put the request in place, I called back the next day, the customer service told me that the previous colleague made a mistake and they assured me everything would be active in 2 hours. Another 24 hours wait.
Finally I get my number back. It's time to activate my bundle. They told me to top up in order for them to activate the plan. They assured me the bundle would be active in 4 hours so I turned my data on and spent 75p not knowing it was costing me because the bundle wasn't active. I called them back 6 times trying to resolve the issue, they kept hanging up on me and refused to activate the bundle. Out of despair, I called again to ask for PAC number and a refund on the amount on my sim card. They told me 5 days you will receive a refund. Today has been 5 days from the request, no refund yet. I called again today and they told me that I will receive a refund next week. But I won't be able to transfer my number to another network provider before I receive the refund.
I have been without my phone since the 5th of December, unable to make calls or send messages. I will have to be like this for another week. I am so disappointed! I wouldn't recommend this company to anybody.

Date of experience: December 19, 2022
Louisiana
1 review
1 helpful vote
Follow Ree B.
Unfollow Ree B.
Share Review
Report Review
DONT DO IT!
December 14, 2022

Smh...wowww...wish 0 starz was a option...bought a Sim online for a unlimited plan during Cyber Monday. Signed up for AutoRenewal to receive a discounted rate. Days later i get my Sim with email information on my PUK code and info to activate. I get online to activate and it tells me that my pin code (which i have right in front of me on email) is incorrect. I then call the Customer Service number and it does not allow me to speak with anyone. Automated system keeps giving me a option to buy airtime that is already paid for. WASTE OF TIME. Ordering a new Debit card to avoid autopay charges. I should've known better

Date of experience: December 14, 2022
New York
1 review
0 helpful votes
Follow Mag K.
Unfollow Mag K.
Share Review
Report Review
Never again!
November 30, 2022

I bought plan for 6 months, next they send me mail that they can't provide me eSIM but they won't get me refund! Scammer!

Date of experience: November 30, 2022
Texas
1 review
1 helpful vote
Follow John M.
Unfollow John M.
Share Review
Report Review
Idea is good. Execution not so
November 28, 2022

Started service a family of four in 2013 coming from Germany. We went with them just based on their business out of the UK. At first they were pretty good but a lot of times phone calls would get delayed or would not go through. Text delays by sender and receiver much later than anticipated and it's because they're a third party MVNO. Additionally, when others offered more data at less $$ Lycamobile didn't follow suit and now these past 2 years have lost 4 loyal customers. I would definitely look elsewhere and Mint for our family has been pretty good with 4 GB of data, talk and text for $15/mo with a good working app, customer service is good and none of the delays, unreliability and pricing as Lyca.

Date of experience: November 28, 2022
Ohio
1 review
4 helpful votes
Follow Holmer S.
Unfollow Holmer S.
Share Review
Report Review
Thiefers
November 26, 2022

I got a SIM card for $5.25 and not works, they do not answer the phone.

Let's be careful with this mind of companies

Date of experience: November 26, 2022
GB
1 review
0 helpful votes
Follow FARAMITA G.
Unfollow FARAMITA G.
Share Review
Report Review
Stives Company Lycamobile UK.
November 23, 2022

I recommend all people to avoid this RABIȘ of Lycamobile company, as I ended up loading £30 from my Lycamobile account I didn't get the extra option. After that I bought a £30 voucher total £60 for a ȘHITT service for two months. I paid for this then this crap from that mobile company blocked my abusive number avoid this crap completely $#*!ING $#*!T company.
Thank you for contacting the LYCAMOBILE customer service email department. We sincerely apologize for the delay in our email response. We are sorry to hear that you have been charged twice to your account. You actually have my personal details on your account on the Lycamobile app where I paid twice £30 one month, £30 the next and it didn't work not at all. After which I had to pay cash to get a credit top up voucher to put an extra £30 option on. This is the reason why I contacted my bank because it was an abusive fraud and you punished me by blocking my abusive number! I am not at all satisfied with your apology because all this time I am at risk of losing my job because the number is blocked and god bless you talk to a lawyer where I can take you to court for this abuse! It asks you to unblock my number so I can continue using it. Not to mention the fact that I had to buy another card, another option in addition to being able to call you. This means that you put your hand in my pocket abusively! Because I did not have access to call you to clarify this abusive situation on the part of Lycamobile. Please accept our sincere apologies for any inconvenience this may have caused you. To further assist you with your concern, please provide us with the details mentioned below so that we can verify your account details. Please let us know if you are the owner of the SIM card and the following details to access your account and investigate further: If memory serves 24th September 2022. I ported your number where I put the extra £30 option and absolutely nothing worked. Full Name: FARAMITA GHEORGHE Date of Birth: After receiving your email, we will check and do the necessary. For more information you can always visit our website at https://www.lycamobile.co.uk Alternatively you can contact our customer care team on 322 from your Lycamobile or by dialing *******322 and we will be happy to assist you. Feel free to contact us if you have any questions or need help. Thanks. Warm regards, Jheylyn Q Lycamobile Customer Support You are the first mobile company to catch me and put my hand in my pocket twice to pay for this extra £30 option, I end up paying £60 a month for good. And you are still the ones who block me in the abusive number! How many people have you punished with this way of reaching into your pockets and stealing from your people?! Your image is on earth. Of course, although the calls I made to Lycamobile clarifying on the phone number 3 2 2 I recorded the dialogue in which I will put on tiktok, WhatsApp, Facebook, Instagram, so that people avoid you, for such inconveniences not to you have like me, run away from you like the devil of incense. Although the apology does not warm me with anything and speaks in the wind. As long as you block my abusive number, the incompetence comes from you, not me!

Date of experience: November 23, 2022
Michigan
1 review
0 helpful votes
Follow T S.
Unfollow T S.
Share Review
Report Review
The WORST telecom company in the world
November 23, 2022

I am a Lycamobile US Customer. As a a new user I purchased a SIM ($19 bundle offer at $5 with 2GB data) with AutoRenew as Yes as per the offer. To my surprise, after 1.5GB data internet stopped working and they said my iPhone was not 4GB enabled where I consumed 1.5GB data with same phone. Now after 1 month validity expiration, they are saying Auto renew was OFF during purchase and hence they cant offer me $5 as recharge. I have clearly share their order details where it was clearly mentioned that Auto Renew was YES during purchase. Now I did not recharge since last 5 days and they are still playing blame game. Even the customer care people are not responding properly on time.

Date of experience: November 23, 2022
Sweden
1 review
1 helpful vote
Follow Mindaugas J.
Unfollow Mindaugas J.
Share Review
Report Review
Scam.
November 19, 2022

Instead of getting some 10 eur good-to-go internet as a tourist I paid 60 eur so far and was forced to get 3 month plan because that's cheapest they have. I spent some 8 hours troubleshooting how to order things in 50/50 English-Dutch language. Then the plan ran out leaving me lost in a different country and topping up gave me just few hours of internet leaving me stranded again. The bonus 30 euro they give your for topping up 30 euros can not be used internationally so they are useless. AVOID.

Date of experience: November 19, 2022
California
1 review
5 helpful votes
Follow MEME C.
Unfollow MEME C.
Share Review
Report Review
The WORST company EVER
November 18, 2022

Customer service sucks, they are the worst and impatient. They have been dealing with me for months, they asked the same questions every single time, and they are not there to solve problems, they are just wasting my time. DONOT buy, the sim card or phone plan is the WORST, I have been unable to received calls for 3 months and they do not give a f*. After raised the same issued couple of times, they BLOCKED me. What kind of company is this? Customer service is the most irresponsible and worst attituded. I will leave reviews on every single one of the platform that is related to Lycamobile. TRASH

Date of experience: November 18, 2022
GB
1 review
0 helpful votes
Follow Mr G.
Unfollow Mr G.
Share Review
Report Review
No sim
November 17, 2022

I ordered a 30 day sim blagged by MSE on 4 Nov, the sim has not arrived to this date 17 Nov.
I have spent many hours on chat and attempting to contact Lycra.
I eventually considered that the company had been hacked and this was a scam but eventually I had a reply through another trusted review site.
I have lost confidence and have cancelled the sim contract.

Date of experience: November 17, 2022