On SmartCustomer, businesses may not offer incentives or pay to remove reviews. Read more about our Review Guidelines and the process we have against fake reviews.
I bought their standard 1 device recovery, the price they quote being £40, which then jumps up to £48 at checkout to include tax. After purchase, they say they will email you a key so that yo can access the product. After 5 days of waiting with no email, I contacted their "support" email, still with no response. The company is completely fraudulent. It's even more concerning that this software requires you to grant access to a device, reading all your messages, images etc. Stay away
I brought their $60 package, which coverts to $125 NZD, which is where i'm from. I believed they would help me with a lot of difficulties I was facing at the time and its been a week later. I still haven't received any emails from their support staff. This thing is a total scam, they recommend you use a free trial and when that doesn't work you buy a package thinking that you'll retrieve old lost data. It does nothing but move data from your phone to your laptop. That's it. They don't do refunds whatsoever basically. Listen to the other reviews too and don't waste your money. Learn from our mistakes and don't put your money into this company when it can be donated somewhere more in need of it.
Hi Sara, I am sorry for the late reply. Unfortunately, we cannot guarantee to recover 100% of the lost data. I will message you further to arrange for our Support Team to get in contact with you, to try and help you recover your data.
Apparently, the same thing happened to me. It did not recover anything from phone. It just showed me those files that were still accessible. Pretty disappointed.
I am sorry to hear that. Unfortunately, we cannot guarantee to recover 100% of the lost data. I will message you further to arrange for our Support Team to get in contact with you, to try and help you recover your data.
Accidentally deleted a string of text messages and immediately put the Iphone down to research how the messages could be restored. The carrier tried several options although to no avail, so I googled a few products. Chose Enigma, and let me tell you, what a waste of money. Loaded and ran the program, it discovered a few deleted messages from months ago although not the string of messages that I was looking for. Enigma also listed strings of messages as being deleted even the information was still active. Do not waste your effort and money. Even after email for assistance was sent to the company, customer support remains non-existent.
I am sorry you couldn't recover the data you wanted to, but we cannot guarantee to recover 100% of the lost data. Enigma is very proud of its Support Team, they will get in contact with you shortly, but for that I need some information. I will message you further to arrange it.
Does not recover anything, the only things that come up are those still accessible on your device... which if that was what I wanted I could just use itunes. Claims to recover deleted texts, which is does not do. Customer service sucks, asked for a refund over a week ago with no response. Waste of $60. Will file with BBB
Hi Kendall... I can see your order in our system but I can't see a refund request. If you can tell me who you contacted in support, I'll find out what's happened and we'll get you your data or a refund. Enigma is proud of its Support Team so give me some details and I'll see if I can fix things for you.
Like everyone else, I bought this software and I am now seriously regretting it. I bouught it to "recover data from a dead iphone" where they have articles all over the web saying that they can do this. They can, in fact, NOT do this. This software is unable to recover data from a DEAD iphone and their customer service took more than a day to get back to me and they wouldnt do anything. I have also been refused a refund even though their software cannot help me and I cannot even use it to help me (first thing it asks is for me to connect an unlocked and fully charged iphone). If I had a working, unlocked and fully charged iphone then why in the world would I need your help to "recover data from a DEAD iphone". Absolute misleading rubbish!
In short - software cannot do what it promises to and you will not get good customer support
NOTE: You will also not get a refund - that too is a lie, I am currently checking with UK consumer protection about it to see what they can do about this company and their refusal to provide refunds.
Joe did get a refund which was delayed because he wouldn't go through the support process. The support team often get the software to work when the user cannot, which isn't surprising because that's their job. If you go through support and it doesn't work, we offer a refund. It's as simple as that. Joe got his refund but not his data. The message is clear, if you want your data please use our support team.
I recovered deleted messages, notes, and images from my wife's cheater phone.
I can assure anyone who is seeing software to recover deleted files from their iPhone, that enigma works out of the box by backing up the phone and then letting you easily see what was deleted. I printed off a great report from the software and it's gonna look so good as an exhibit in my divorce. Thank you!
Note: the software didn't get everything that was deleted but it got a lot.
Sorry about your divorce Todd but glad you're well-armed for the hearing. We all need a bit of forgiveness in our life so why not give it another go? Glad we could help and thanks for the review.
Purchased this expensive software 24. 8. 18 in reliance of its representations that it could restore call log to iphone. All it did was recover the call log that was already available on the phone. Wasted some time dealing with 'support' but at least they did bother to respond - but didn't accomplish anything.
Even better, when you upgrade your phone - please don't assume for a second that you purchased an actual licence to use this rubbish software - when I decided to give this crap software another go I found that nope you will be asked to pay yet again for this expensive software per device! No thank you!
This software will not... I repeat WILL NOT recover any deleted texts from your phone. Dont buy this junk software or use their bogus services like I did. I should have read the reviews first. Its a fraudulent company guys.
Sorry to hear your comments Shane but it looks like you didn't go through support. Our guys in the Support Team use this software every day helping people like you so if you want to raise a support ticket, even now, we'll try and fix it for you.
Bank had to file dispute the only messages that came through their software were the ones already on my device no deleted messages were recovered as promised it's literally a joke they refuse to refund me they'll be out of buisness before they know I know a fraud when I see one pathetic
Enigma were contacted at 1.51 am UK time on 15th October and issued a refund at 10.48 am on 16th October. Enigma treats its customers fairly and has a refund process which customers should allow to finish before leaving negative reviews.
It recovers deleted messages, phone calls, contacts, etc. However, I've had issues with it losing the product key and randomly crashing on Windows 10
On Friday September 6th of 2019 i purchased an application from Enigma Digital, After downloading the application i found technical problems, because of which i was unable to use it.
I contacted James at technical support, we spent two hours trying to fix the issues, however we were unsuccessful. James advised me to delete the application and download it again which did but ended up with the same result.
I emailed James and asked to cancel my order# ******* and refund my $63.59, however they have ignored my request. They are thieves. SAVE YOUR TIME AND MONEY.
Hi Moe, We are really sorry to hear you was not satisfied with Enigma, we always try to troubleshoot issues before issuing a refund. Our system shows that your order #103840376 was recently fully refunded. We have also emailed you a free license code as gesture of good will. Kind Regards, Lee
First, this product did not ever finish creating the back up (1st step), to allow me to recover deleted messages--so, it never worked. The next day someone used my apple id to make facetime calls to my contacts! Enigma Recovery allowed access of my apple id to random strangers.
We are sorry to hear that you have had a problem but can categorically deny that any breach is caused by Enigma's product. Our product does not have any functionality which would allow anyone to make calls from your phone. We do not share data with anyone and we have no evidence of any breach in our systems. Can you check whether there are any other breaches of your security because I think this is the most likely cause. Please keep this thread going because i am keen that you are assured of our innocence in this matter.
I need to recover deleted text messages and I purchased this product to do just that. It did not work, I contacted the company the next day after my purchase and told them it would not load and did not work. Their site indicates they provide technical support, and they want to please their customers. I have contacted technical support several times and it still does not work. I asked for a refund and they refused. I paid $60 for this and it absolutely did nothing. This company is nothing but a scam and fraud. They do not provide technical support to help the consumer, but they take your money and then say you are screwed! I have contacted the BBB and I am writing the Attorney General. I have also contacted the Internet Crime Complaint Center and the FTC. I do not know how this company is still in business.
I'll chase this up Mark and find out what has happened and if we can't recover your data, we will issue a refund.
This is definitely not worth $60. Wanted to retrieve deleted texts. After the scan it appeared there were many deleted texts on one thred however they can't be seen so I have in and purchased it. When going back on it only showed one of the texts that were locked. Therefore I wasn't able to find the one I was looking for. Never recommending this product to anyone. Definitely not worth $60
This isn't an exact science which is why we have a support department to help when it doesn't seem possible to recover what you want. If it doesn't work, that should be the first call and more often than not, they will help you recover what you've lost.
Highly recommend this app. Easy to use and helped me to recover and restore lost data. Great customer service, very responsive and helpful!
I have managed to recover my data and it was all there. Hope I won't need it again but now is good to know it can be done.
Took forever to get it to work. Many attempts, finally when we got it to work... 2 photos, that is what it recovered. Waste of time and money. Company is obviously in another country, 10 hour response time on chat when we were looking for help. Don't bother asking for a refund, they are clear about their policy so once you buy you're sunk.
If you contact me about your refund, I will investigate your case. We are based in UK and normally respond within 12 hours. I'm sorry if your experience was poor and I'm happy to help.
This company it is a fraudulent app for iphone or mac, do not buy, they would recover your data in a third party app and you will have to hear or see it, your recovered data in two apps from them, you will never own your data anymore. They do not give back the money and these are real scammers, do not buy from these people.
Warning WARNING, SOS, DO NOT BUY.
We are certainly not trying to scam anyone and do not share your data. The apps are written by us and are used to put the data back on the phone. If you, or anyone else, sends me their e-mail I will get our support team to contact you and resolve any difficulties.
Alan Porter
Enigma CFO
I purchased the recovery liscence to recover a number I deleted by accident a while ago, but when I used the software a bunch of letter and numbers jumbled up showed up instead. I requested a refund and they refused to give it to me. Instead they offered me 50% (don't know why I would pay 50% for something that doesn't work) warning people now so they don't have to go through the same thing.
Sorry you weren't happy with your experience but the reality is that you provided a misspelled email address when you bought the product.
We sent the activation code to the address you provided! What more can we do? We have agreed to provide you with a partial refund as a gesture of goodwill but we note your unhappiness with this decision.
We are not fraudulent, our support team exchanged messages with you over 4 days... it took us that long for you to provide the correct order and email address... let's leave it to others to judge the merits of your case.